اخبار داغ

رئیس بهزیستی میبد عنوان کرد

عقب گرد میبد در مناسب سازی پس از گذشت 10 سال از اعلام آمادگی «شهر بدون مانع»

عقب گرد میبد در مناسب سازی پس از گذشت 10 سال از اعلام آمادگی «شهر بدون مانع»
رئیس بهزیستی میبد گفت: متأسفانه علی‌رغم اینکه در سال ۸۹ به‌عنوان شهر بدون مانع اعلام آمادگی کردیم اما باید بگویم که بعد از حدود ۱۰ سال به نتیجه نرسیدیم و حرکت در این زمینه لاک‌پشتی و درجاهایی نیز عقب‌گرد بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن فلاح رئیس بهزیستی میبد پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته معلولین، اظهار داشت: آمار معلولین استان یزد ۳۰۳۸۲ نفر از است که از این مجموع ۲۰۴۶ پرونده ثبت‌شده در سامانه ارمغان بهزیستی برای میبد هست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: از مجموع این تعداد از معلولین عزیز میبدی ۷۲ درصد را بین سنین ۱۸ الی ۶۵ سال تشکیل می‌دهند و ۱۶ درصد نیز معلولین بالای ۶۵ سال هستند که طیف سالمندی شهرستان را نیز تشکیل می‌دهند.

,

رئیس بهزیستی میبد با اشاره به ۱۲ درصد از معلولیت‌های زیر ۱۸ سال بیان داشت: این میزان نشان می‌دهد تا حدود زیادی در کنترل معلولیت‌ها موفق بوده‌ایم و کارهای انجام‌شده نتایج خوبی را داشته است.

,

فلاح با اشاره به اینکه ۶۸ درصد معلولین میبدی مرد هستند و ۴۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: پنج درصد از معلولیت‌های میبد شامل اتباع می‌شود که به آن‌ها خدمات توان‌بخشی نیز ارائه می‌شود.

,

وی تعداد مستمری‌بگیر در این خصوص را ۱۳۷۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۱۱ مرکز شبانه‌روزی، روزانه و ویزیت در منزل نیز که دارای مجوز بهزیستی هستند، به معلولین عزیز میبدی خدمت‌رسانی می‌کنند که از بین این تعداد فقط مرکز خیریه محبت به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند که در سال آینده نیز به خواست خدا ساختمان جدید این مرکز افتتاح می‌شود.

,

رئیس بهزیستی میبد خاطرنشان کرد: در هفته بهزیستی که شنبه ۹ آذر شروع‌شده است برنامه‌ها متنوعی داریم که اردوی زیارتی برای سالمندان معلول، بازدید از مراکز خدمت‌رسانی به معلولین، جلسه مسئولین مراکز با فرماندار شهرستان، برگزاری مسابقات ورزشی و شرکت منسجم در نماز جمعه میبد از جمله این برنامه ها می باشد.

,

وی با اشاره به مشکلات زیادی که در رابطه با رسیدگی به معلولین در مراکز زیرمجموعه وجود دارد، گفت: انتظار و درخواست ما از خیرین محترم شهرستان است که در این موضوع به ما کمک کنند زیرا کمک‌های دولتی برای پشتیبانی این بحث کفایت نمی‌کند.

,

فلاح ادامه داد: تلاش ما نیز این است که در این زمینه، خدمات خود را تخصصی کنیم و در این محور، پیشگیری از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

حرکت لاک‌پشتی برای مناسب سازی معابر شهری
رئیس بهزیستی میبد با اشاره به سه محور معلولیت‌زا مانند ژنتیکی، مادرزادی و معلولیت ناشی از حوادث گفت: متأسفانه علی‌رغم اینکه در سال ۸۹ به‌عنوان شهر بدون مانع اعلام آمادگی کردیم اما باید بگویم که بعد از حدود ۱۰ سال به نتیجه نرسیدیم و حرکت در این زمینه لاک‌پشتی و درجاهایی نیز عقب‌گرد بوده است.

, حرکت لاک‌پشتی برای مناسب سازی معابر شهری, حرکت لاک‌پشتی برای مناسب سازی معابر شهری,
,

وی بیان داشت: بااینکه آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه محترم میبد در این خصوص ورود بسیار جدی و خوبی داشتند، اما این موضوع متأسفانه از جانب دیگر مسئولین جدی گرفته نشد و مخصوصاً از جانب شهرداری و شورای شهر در معضلاتی مانند رفع سد معبر و اصلاح پیاده‌روها حرکت جدی انجام نگرفت.

,

فلاح با اشاره به مناسب‌سازی تنها ۴۰ درصدی در سطح شهرستان، گفت: پارک‌ها، بانک‌ها، پیاده‌روها و دیگر اماکن برای معلولین مناسب‌سازی نشده‌اند و باید گله کنم از بهداشت و درمان شهرستان که حتی داروخانه‌های میبد نیز اکثراً فاقد رمپ ورودی هستند و حتی در مکانی مثل درمانگاه ابن‌سینا نیز مدت‌هاست که آسانسور غیرفعال است.

,

وی با اشاره به کوتاهی اداره صمت شهرستان در مورد تجدیدنظر در صدور پروانه کسب واحدهای ایجادکننده ترافیک مانند تعمیرگاه‌ها، میوه‌فروشی‌های بزرگ و … در خیابان امام خمینی، تصریح کرد: بارها به معاونت غذا و داروی استان یزد نیز درخواست دادیم که در مورد مجوز داروخانه‌هایی که مناسب‌سازی نشده‌اند، دقت داشته باشند که این موضوع در بخشنامه مناسب‌سازی قانون شده، ولی متأسفانه رسیدگی صورت نگرفته است.

,

رئیس بهزیستی میبد در پایان گفت: هفته جهانی معلولین زمان مناسبی است تا در این موضوع توجه بیشتری صورت بگیرد و امیدواریم شورای شهر میبد نیز مانند شورای شهر یزد یکی از اعضای خود را مأمور به رسیدگی این موضوع در سطح شهر کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه