اخبار داغ

سردار شریف:

افزایش سواد رسانه ای، منجر به کاهش توطئه های روانی و رسانه ای دشمن می شود

افزایش سواد رسانه ای، منجر به کاهش توطئه های روانی و رسانه ای دشمن می شود
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر سواد رسانه ای در کشور بالا برود قطعا توطئه های دشمن در حوزه رسانه ای و جنگ روانی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش رسانه انقلابی در اراک گفت: قبل از شروع انقلاب اسلامی دو گفتمان(شوروی و آمریکا) غالب با دو جایگاه مسلط وجود داشت و اکثر ۲۰۰ کشور دنیا تابع این دو گفتمان بودند و کسی جرات نمی کرد خارج از این دو گفتمان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

شریف اظهار کرد: امام با تفکر انقلاب اسلامی یک گفتمان سومی را به جامعه بشری ارائه کردند که این گفتمان برگرفته از قرآن بود.

,

وی ادامه داد: امروز گفتمان امام تحت عنوان محور مقاومت یاد می شود و رسانه ها باید بر روی این گفتمان کار کنند. چرا که دشمن نمی خواهد این گفتمان پا بگیرد و علیه آن اینقدر هجمه و حمله می کنند.

,

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در طول این چهل سال هیچ کشوری به اندازه ایران در راس اخبار رسانه های جهان نبوده و این نشان از اهمیت این کشور برای دشمنان است.

,

شریف بیان کرد: قبل از انقلاب تمام امکانات ایران به دست آمریکائی ها بوده و این موضوع را همه اذعان دارند و خودشان رسما می گویند بیش از ۱۳۰ مستشار در اداره ایران نقش موثر داشته اند.

,

وی کلید واژه رفتار مشترک آمریکائی قبل از انقلاب، طول انقلاب و هم اکنون را منافع آنها به خصوص نفت دانست و افزود: آمریکائی ها در هیچ کجا منافع ملت ها را در نظر نگرفته اند و تنها به فکر خودشان بودند.

,

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: روی کار آمدن ترامپ نعمت بزرگی برای ایران بود چراکه چهره و ماهیت پلید آمریکائی را به رخ همه جهانیان کشاند و مقام معظم رهبری که تعبیر دست چدنی را به کار بردند آرام آن را به وضوح نشان داد و در همین چند روز گذشته در افغانستان اعلام کرد که ما دنبال نفت منطقه هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه کار رسانه ای حتما باید با شناخت مبانی همراه باشد ادامه داد: چراکه بدون شناخت مبانی نمی توان علیه توطئه های رسانه ای دشمن کار موثری انجام داد.

,

شریف به ۳ راهبرد مهم رسانه ای دشمن علیه ملت ایران استفاده می کند اشاره ای کرد و گفت: راهبرد اول، به دلیل تفاوت نسلی ایجاد شده در کشور مردم را از تشکیل انقلاب اسلامی پشیمان کنند و در یک جمله بگویند نظام دینی نظامی ناکارآمد است.

,

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: دومین راهبرد رسانه ای دشمن این است که شرایط موجود را یک شرایط بحرانی و لبه پرتگاه نشان دهد اما امروز با توجه به دستاوردهای مهم چهل ساله اصلا کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و لذا برخی مشکلات وجود دارد اما بحران وجود ندارد.

,

وی اضافه کرد: یاس و نا امیدی از آینده، سومین راهبرد رسانه ای دشمن است.

,

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از دلایل مهم صدور بیانیه گام دوم همین مساله است که ابتدا باید چهل سال گذشته را تبیین کنیم و بعد نشان دهیم از کجا به کجا رسیده ایم و در واقع مفاد و سرفصل های بیانیه گام دوم امید به آینده است.

,

شریف، شعار انقلاب اسلامی را استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این موضوع باید در برابر توطئه های دشمن تبیین شود که هدف از انقلاب چیست؟

,

وی با تاکید بر اینکه در تاکتیک های دشمن همواره این ۳ راهبرد وجود داشته و همیشه به دنبال این بوده که در آستانه هر اتفاق مهمی در کشور از این تاکتیک ها بهره ببرند گفت: نمونه آن در همین سهمیه بندی بنزین ایجاد شد که دشمن نهایت تلاش را با ابزار رسانه ای انجام داد و متاسفانه خسارت های زیادی هم به کشور وارد شد چراکه اشرار در فتنه اخیر از مجهزترین ابزارها  و حرفه ای ترین روش ها استفاده کردند.

,

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: هر زمان که ایران بر روی موج مثبت رسانه ای قرار می گیرد قطعا باید منتظر هجمه ها و حملات دشمنان به خصوص در حوزه رسانه ای باشیم .

,

شریف با اشاره به اینکه آمریکائی ها بعد از هر موفقیتی که توسط ایران کسب می شود قطعا به دنبال جبران هستند بیان کرد: چراکه قدرت نمایی کشور موج تحقیر و برای آنها گران تمام می شود. نمونه آن شکست داعش و پیروزی های جبهه مقاومت و سرنگونی پهپاد جاسوسی بود.

,

وی افزود: امروز دشمن در آستانه انتخابات به دنبال عرض اندام است چراکه از تهاجم نظامی و خارجی کاملا نا امید شده است

,

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: رسانه ها باید ابتدا خودشان را بشناسند، دشمن شناسی را در اولویت بگذارند و سپس کارهای موثر در این راستا انجام دهند چراکه یکی از موثرترین کارهای رسانه ای اقدام به موقع و توجه به زمان شناسی است که باید قابل توجه باشد.

,

شریف با اشاره به اینکه حرف سواد رسانه ای را امروز خیلی ها می زنیم اما به آن توجه و عمل نمی کنیم چراکه امروز حداقل ها را در مورد سواد رسانه ای هم رعایت نمی کنند افزود: متاسفانه برخی اوقات نخبگان و حتی اهالی رسانه هم به سواد رسانه ای توجه نمی کنند چراکه یک پیام حاوی اهداف گوناگون است‌.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر سواد رسانه ای در کشور بالا برود قطعا توطئه های دشمن در حوزه رسانه ای و جنگ روانی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه