اخبار داغ

با برگزاری همایش "بسیج، زنان، چهار دهه افتخار"؛

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین به عنوان ۴۰ بانوی نخبه بسیجی کشور معرفی شد

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین به عنوان ۴۰ بانوی نخبه بسیجی کشور معرفی شد
دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین در همایش "بسیج، زنان، چهار دهه افتخار" به عنوان ۴۰ بانوی نخبه بسیجی کشور معرفی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین در همایش "بسیج، زنان، چهار دهه عزت و افتخار" که چندی پیش در تهران برگزار شد به عنوان 40 بانوی نخبه بسیجی کشور معرفی شد به همین منظور مصاحبه‌ای با وی انجام شده که در ذیل می‌خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح‌قزوین؛ درباره‌ی هفته‌ی بسیج و تقدیر از ۴۰ نخبه‌ زن بسیجی اظهار کرد: امام خمینی(ره) پایه‌گذار و معمار انقلاب و تمدن اسلامی باعث شد تا این فرهنگ بزرگ چهل‌ساله، امروزه به کشورهای دیگر نیز صادر شود.

,

وی افزود: گره‌خوردن ادبیات مقاومت با فرهنگ بسیج و بسیجی امروز به کشورهای همسایه نیز منتقل شده و ما شاهد بهره‌گیری کشور عراق از این فرهنگ برای مقابله با ابرقدرت‌ها و نیروهای داعشی هستیم.

,

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اذعان کرد: امروزه‌ کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین، آفریقا و حتی آمریکا درحال الهام‌گرفتن از فرهنگ بسیج یعنی ایثار، شهادت و فرهنگ مقابله با استکبار هستند که این بدان معناست که فرهنگ عظیم بسیجی و سنت خدا یعنی جاءالحق و زهق الباطل در دنیا قابل مشاهده است.

,

وی گفت: من از اولین‌ سال‌های آغاز بسیج دانش‌آموزی در سال ۷۲ ملبس به لباس بسیجی شدم در دانشگاه نیز راه بسیج را ادامه داده و بعد از پایان دوران تحصیلی در قالب یک بسیجی در سازمان بسیج جامعه‌ی پزشکی کشور به عنوان عضو شورای جامعه پزشکی، مسئول کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه استان به فعالیت خود ادامه دادم.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: رهنمود از امام و رهبری، قرآن و نهج‌البلاغه را همواره در مقابله با مشکلات و تشخیص حق از باطل سرلوحه‌ و درس زندگی خود قراردادم و هیچگاه از آموزش دست نکشیده و برای آموزش علم خود به دیگران همواره پیشگام هستم.

,

این نخبه‌ی بسیجی درباره‌ی همایش تقدیر از ۴۰نخبه‌ی بسیجی بیان کرد: سوم آذرماه سال‌جاری همایشی با حضور ۴۰نخبه‌ی زن بسیجی از سراسر کشور برگزار شد که در این همایش بزرگ به عنوان بانوی شایسته‌ی بسیجی استان قزوین تقدیر شدم.

,

وی تصریح کرد: در این همایش ۴۰نخبه‌ی انقلابی در کنار هم قرارگرفته‌بودند که هریک به گونه‌ای نمونه‌ بازر یک جوان مومن انقلابی شناخته می‌شدند و اعتقادشان این بود که زنان جامعه برای مقابله با جنگ نرم و سخت نیازمند فرهنگ بسیجی هستند.

,

زنان برای مقابله با جنگ نرم نیازمند فرهنگ بسیجی هستند

, زنان برای مقابله با جنگ نرم نیازمند فرهنگ بسیجی هستند,

محمدبیگی ادامه داد: این زنان معتقد بودند که غلظت خون بسیج در رگ‌ها نباید کاهش پیدا کند و زنان جامعه در جایگاه عظیم‌شان، خود باید بسیجی‌وار آماده‌ خدمت به جامعه باشند.

,

وی تاکید کرد: در همایش بانوی نخبه‌ی بسیجی زنان شاغل، ملوان، خلبان و غواصی حضور داشتند که با تحصیلات عالی در جامعه بسیجی‌وار مشغول خدمت و در خانه به عنوان یک مادر بسیجی از هیچ تلاشی برای تربیت فرزندان فروگذار نبودند.

,

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین افزود: مسئله‌ای که امروز به تبعیت از فرهنگ غرب در جامعه وجود دارد فرهنگ مبارزه با فرزندآوری است، در این فرهنگ فرزند به عنوان یک موجود دست‌وپاگیر معرفی می‌شود اما این ۴۰بانوی نخبه‌ بسیجی که الگو و سرآمد کشور بودند با فرزندان بسیاری آمده‌ بودند که نشان ‌دهند فرزند یک عضو دست‌وپاگیر اجتماع نیست.

,

دبیرانجمن اسلامی پزشکان استان قزوین عنوان کرد: فرهنگ بسیجی یک فرهنگ شفاف، مردم محور، درگرو خدمت، نوع‌دوستی و جدا از مادی‌گرایی و دنیا طلبی است و فرد با قرارگرفتن در کار بسیجی ساده‌زیستی، ایثار، تقدم‌دیگران به خود، بی‌تکلف‌بودن و قرارگیری و فعالیت در کار جمعی و گروهی را می‌آموزد که با این آموزش می‌تواند مسیر جامعه خود را به سوی اتفاقات نیک تغییر دهد.

,

وی درباره‌ جایگاه زن عنوان کرد: صلاح قرآن و سبک زندگی اسلامی برای یک زن در محور خانواده تعیین شده‌است، متاسفانه در جامعه کنونی اولویت‌های غربی مانند مجردزیستی و دوری از فرزندآوردی مطرح می‌شود که علاوه بر آسیب‌های اجتماعی، شکوفایی قابلیت‌های یک بانوی ایرانی را دچار اختلال می‌کند.

,

محمدبیگی عنوان کرد: بانوان بسیجی توانمندی‌های خود را در گرو خانواده و اولویت بخشیدن به این عنصر اساسی می‌دانند و اینکه فعالیت اجتماعی و خانواده‌، یک امر مکمل و درهم تنیده ‌شده ‌است.

,

این بانوی نخبه‌ی بسیجی در پایان تاکید کرد: بسیج اخلاص انسان را افزایش داده و قابلیت‌های انسان را علاوه بر اجتماع در خانواده نیز شکوفا می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه