اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

باغ‌های گردو و انگور اصلاح نژاد می‌شوند

باغ‌های گردو و انگور اصلاح نژاد می‌شوند
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با تامین نهال های شناسه دار جدید گردو و انگور، درصدد هستیم شرایط کمی و کیفی تولید باغ های گردو و انگور استان اصلاح و توانمندتر شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمدجواد تشکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی امروز ظهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اولین بار 45 هزار اصله نهال گردوی پیوندی شناسه دار تامین شده اند تا در راستای اصلاح نژاد باغات گردوی استان توزیع شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

تشکری در ادامه درباره اصلاح باغات انگور در استان نیز عنوان کرد: برای اولین بار 47 هزار اصله نهال انگور با ارقام جدیدی شامل رشه، ترکمن 4 و بی دانه قرمز تامین شده اند تا علاوه بر اینکه تولیدات باغات انگور استان متنوع شوند همچنین تولیدات این باغات به لحاظ کمی و کیفی نیز توانمند تر شوند.

,

وی یادآور شد: در حال حاضر اغلب ارقام انگور تولیدی استان کشمشی و کلاه برداری هستند.

,

وی در ادامه اعلام کرد: 29 رقم انگور تجاری نیز از سطح کشور برای تولید پیوندک جمع آوری شده و در منطقه ای از استان کشت شده اند تا پس از تکثیر آنها در میان تاکداران استان توزیع شوند.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین استقبال تاکداران استان از اجرای طرح داربست در باغات انگور خود را خوب توصیف کرد و گفت: این طرح در سطح 48 هکتار از باغات انگور استان اجرایی شده اند.

,

وی افزود: این روش موجب افزایش میزان تولید محصول انگور در باغات انگور می شود.

,

تشکری خاطر نشان کرد: اقدامات یاد شده در باغات گردو و انگور استان در راستای ارتقای عملکرد تولید این باغات و افزایش میزان درآمد این باغداران است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه