اخبار داغ

بازهم سر بخش تولید بی کلاه ماند؛

اعطای معافیت مالی به سلبریتی ها به جای تولید کنندگان در سال رونق تولید!

اعطای معافیت مالی به سلبریتی ها به جای تولید کنندگان در سال رونق تولید!
در حالی که چندان انعطافی در حوزه مالیاتی بخش تولید دیده نمی شود اما در اقدامی قابل تامل دوباره بخش هنری و سلبریتی‌ها به طور 100 درصد از معافیت مالیاتی برخوردار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبر اعطای دوباره معافیت مالیاتی به هنرمندان در فضای سخت اقتصادی امروز برای بسیاری تعجب آور بود. اینکه هنرمندان تافته ای جدابافته از سوی دولت هستند و نبایستی در هزینه های مالیاتی اداره کشور سهمی داشته باشند، یک طرف ماجراست اما موضوع اصی این است که هنرمندان و سلبریتی ها چه امتیازی دارند که بایستی از دادن مالیات معاف باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این درحالی است که مشکلات اقتصادی کشور بیشتر از همه بر روی دوش تولید کنندگان سنگینی می کند و با توجه به نامگذاری سال جاری به نام «رونق تولید» و دغدغه ای که رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی دارند و در نامگذاری اقتصادی سالهای متمادی این موضوع مشهود است دولت بایستی بیشتر به این مسئله توجه کند. 

,
در همین زمان که تحریم های آمریکا برای کشور مشکل آفرین شده است بازهم سنگینی اقتصاد بیشتر بر روی شانه تولیدگران افتاده و شاهد آن هستیم که تولید کنندگان توانسته اند در این حوزه عملکردی قابل قبول از خود نشان دهد. 
,
 
,
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیات‌دولت در سال جاری با انتقاد مجدد از مشکلات موجود بر سر راه ایجاد واحدهای تولیدی فرمودند: «گاهی برای فعالیت یک واحد تولیدی باید نه از ۷ خوان بلکه از ۷۰ خوان عبور کرد که مسوولان باید این مشکل جدی را حل کنند و مقررات زائد و موانع تولید را رفع کرد. رهبر انقلاب در همین زمینه، نگاه ویژه دولت به بنگاه‌های متوسط و کوچک را خواستار شدند و افزودند: این نگاه ویژه، رکن اصلی در اقتصاد مقاومتی است که همه مسوولان آن را پسندیده‌ و قول اجرا داده‌اند که البته کارهایی هم شده است.»
,
 
,
اخیرا نیز «اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی با بیان این که در شرایط فعلی دو ماموریت اصلی بر عهده مسئولان و صادر کنندگان و صنعت گران کشور است، خاطرنشان کرد: «نخستین ماموریت‌مان سر پا نگه داشتن اقتصاد، تولید و صادرات و اشتغال کشور است که در این بخش وضع اقتصادی خیلی بهتری نسبت به آنچه که آمریکایی‌ها خواب آن را دیده بودند، داریم.»
,
 
,
با این حالی که دولت بایستی به تولید کنندگان برای پویایی اقتصاد در این شرایط کمک کند اما یارانه حمایتی خود را به هنرمندان و سلبریتی‌ها اختصاص می دهد؛ موضوعی که به اعتقاد برخی از رسانه ها و کارشناسان سیاسی بیشتر از اینکه برای تعالی حوزه هنری صورت گرفته باشد یک رانت سیاسی و انتخاباتی است. 
,
 
,
کارشناسان اقتصادی بیان می کنند که «عدم انعطاف مالیاتی و عدم هماهنگی با شرایط اقتصادی»، نخستین عاملی است که برای کسب‌وکارها از چهار مجرا چالش‌زا شده است. نظام مالیاتی از انعطاف و پویایی لازم با توجه به شرایط متغیر اقتصادی و وضعیت متفاوت بنگاه‌های اقتصادی برخوردار نیست. بنابراین ضروری است که سیاست‌گذاری در این حوزه از منظر شناور بودن نرخ و میزان مالیات با شرایط اقتصادی اصلاح شود و ماده ۱۶ قانون مالیات ارزش‌افزوده و باب سوم قانون مالیات مستقیم با هدف انعطاف بر مبنای شرایط رونق و رکود اقتصادی مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین تمرکز بر افزایش مالیات از طریق مودیان رسمی و تولیدکنندگان مساله‌ای است که در نظام مالیاتی فعلی دیده می‌شود.
,
 
,
با این حالی که چندان انعطافی در حوزه مالیاتی بخش تولید دیده نمی شود اما در یک اقدامی قابل تامل بخش هنری و سلبریتی‌ها به طور 100 درصد دوباره معافیت مالیاتی مییابند. این شرایطی که قرار بود 50 درصد مالیات برای آنها اعمال شد دوباره با دستور «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه معافیت مالیاتی 100 درصدی شامل حال هنرمندان شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه