اخبار داغ

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

مرگ ۹ کرمانی در اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا

مرگ ۹ کرمانی در اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در استان کرمان ۹۳ بیمار مبتلا به آنفولانزا بوده اند که ۹ بیمار فوت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بعد از ظهر امروز در نشست خبری در کرمان گفت: آنفولانزا بیماری فصلی است که هر سال تکرار می شود و با سرد شدن هوا این بیماری گسترش پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی بابیان اینکه در هر فصل آنفولانزا انتظار می رود که ۲۰ درصد مردم جامعه به آن مبتلا شوند بیان کرد: آنچه که باعث می شود این موج تشدید یا تضعیف شود چند عامل است که مهم ترین آن ویروس است.

,

گویا ادامه داد: ویروس آنفولانزا ویروسی عجیب و مدام در حال تغییر است و همین تغییرات کوچک موجب می شود بدن انسان نتواند آن را شناسایی کند و فردی که سال قبل مبتلا شده، امسال نیز مبتلا می شود و اگر شدت بیماری زایی ویروس زیاد باشد، کسانی که مبتلا می شوند، بیشتر هستند.

,

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: از اول شهریورماه تاکنون هزار و ۲۸۷ نفر مبتلا به بیماری تنفسی در استان کرمان بستری شده اند که از این تعداد ۹۳ مورد به بیماری آنفولانزا مبتلا بوده اند و ۹ بیمار نیز در استان کرمان فوت کرده اند لازم به ذکر است که این افراد بیماری زمینه ای داشته اند.

,

وی با اشاره به اینکه ۱۹ مورد مرگ ناشی از آنفولانزا در کشور وجو داشته است، تصریح کرد: آمار مرگ ناشی از این نوع بیماری بیشتر در شهر های بیش آذربایجان شرقی و تهران بوده است؛ اصفهان و کرمان نیز از استان هایی هستند که این بیماری در آنها فعال تر از دیگر استان ها بوده است.

,

گویا افزود: در کل کشور طی هفته گذشته سه هزار و ۷۷۲ بر اثر بیماری ها تنفسی در بستری شدند که از این تعداد نفر۲۶۳ نفر مبتلا به آنفولانزا بوده اند و بیشترین آمار در استان های آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی، آذربایجان غربی و تهران بوده است.

,

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس در برخی از شهر ها ربطی به آنفولانزا نداشته و صرفا به خاطر آلودگی هوا بوده است، گفت: اکثر کسانی که مبتلا به این ویروس شده اند، در سنین مدرسه نیستند، ضمن اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت است؛ لذا تلاش می شود که در تحصیل دانش آموزان وقفه ای ایجاد نشود.

,

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ابراز کرد: ویروس آنفولانزای فصلی چهار گروه مهم دارد که امسال دو نوع H۱N۱ ویروس و H۳N۲ بیشتر فعال بوده که نوع اول بیش از ۹۰ درصد موارد را تشکیل داده است.

,

گویا این مطلب را که زائران اربعین ویروس آنفلوانزا را وارد کشور کرده اند رد کرد و گفت: این بیماری ربطی به مسافرت ها ندارد لذا ویروس آنفولانزا در کل منطقه و حاشیه مدیترانه همه کشورها را به شدت درگیر کرده است.

,

وی در خصوص شفافیت در زمینه بیماری «اچ آی وی» خاطرنشان کرد: راه های انتقال ویروس اچ آی وی مشخص است و تا کنون حدود ۴۰ هزار نفر در کشور مبتلا به این عفونت هستند و این بیماری یک راز محرمانه بین پزشک و بیمار است و نباید عنوان شود که فرد از چه راهی مبتلا شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه