اخبار داغ

اعتباراتی که نیامده آب می‌شود!

رؤیای تبدیل کوهسرخ به شهرستان/امام‌جمعه کوهسرخ:مسئولان کوتاهی می‌کنند

رؤیای تبدیل کوهسرخ به شهرستان/امام‌جمعه کوهسرخ:مسئولان کوتاهی می‌کنند
مشکلات بخش کوهسرخ آن قدر زیاد است که حتی بومیان این منطقه هم تمایلی به ماندن ندارند و بسیاری از آنها مهاجرت را به عنوان راهکاری برای رهایی از آن مشکلات برگزیده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ کوهسرخ، یکی از بخش‌های دوگانه شهرستان کاشمر با فاصله 35 کیلومتری از شمال شهرستان به مرکزیت شهر ریوش است، از نظر تقسیمات کشوری، کوهسرخ یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین بخش ها در سطح کشور محسوب می‌شود که تاریخچه آن به سال 1316 برمی‌گردد، با این وجود اما همچنان بخش باقی مانده و تاکنون به رغم تمامی پتانسیل‌هایش ارتقاء نیافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

هنوز غبار محرومیت بر کوی و برزن خاک سرخ این منطقه خودنمایی می‌کند و هنور مردم این بخش از وجود برخی مشکلات از جمله وضعیت بهداشتی نامناسب، کمبود آب، عدم روشنایی معابر، برخوردار نشدن تمامی روستاها از نعمت گاز، عدم پوشش اپراتورهای تلفن همراه، راه نامناسب و بسیاری دیگر رنج می برند.

,

مشکلات بخش کوهسرخ آن قدر زیاد است که حتی بومیان این منطقه هم تمایلی به ماندن ندارند و بسیاری از آن ها مهاجرت را به عنوان راهکاری برای رهایی از آن مشکلات برگزیده‌اند.

,

 

,

, ,

زندگی سخت مردم کوهسرخ

, زندگی سخت مردم کوهسرخ,

مهدی ملایی، رئیس شورای اسلامی بخش کوهسرخ با انتقاد از وجود مشکلات موجود فراوان این منطقه اظهار داشت: برای مردم نجیب و شهید پرور کوهسرخ پذیرفته نیست با گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.

,

وی با بیان اینکه به رغم تمامی اقدامات انجام شده اما هنوز محرومیت در بخش کوهسرخ وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت های اساسی نظیر آب، برق، گاز، مخابرات و راه ارتباطی مشکلات فراوانی هست که می طلبد مسئولان توجه بیشتری داشته باشند.

,

رئیس شورای اسلامی بخش کوهسرخ با تاکید بر اینکه به رغم اینکه سال هاست آب رسانی به بیشتر روستاها انجام شده اما هنوز وجود برخی مشکلات بهداشتی و کمبود آب در این حوزه مردم بخش را آزار می دهد، تصریح کرد: کمبود آب در فصل گرم تابستان در برخی روستاها، بهداشت مردم را با مشکل مواجه کرده است.

,

وی با اعلام اینکه در حوزه برق و روشنایی معابر، بسیار از روستاها با مشکل مواجه اند، اذعان کرد: اکنون برخی روستاها از نعمت گاز برخوردارند اما سرعت اجرای پروژه و مشکلات حاشیه ای نظیر آسیب دیدگی معابر روستایی و عدم پاسخ گویی به موقع پیمانکار و عدم همکاری با دهیاران در ترمیم سریع معابر و تغییر اقلیم منطقه سردسیر کوهسرخ از دیگر گلایه های مردم محروم این بخش است.

,

, ,

ملایی با انتقاد از وضعیت آنتن دهی و عدم پوشش اپراتورهای تلفن همراه در اکثر نقاط روستایی و جاده های مواصلاتی این بخش، عنوان کرد: وجود نقاط حادثه خیز در راه های ارتباطی کاشمر- کوهسرخ – نیشابور موجب شده در این محور شاهد حوادث ناگواری باشیم.

,

وی همچنین کم عرض بودن جاده ها و نا مناسب بودن وضعیت آسفالت در برخی نقاط به ویژه در گردنه ها و محدوده روستاهای چلپو به عطائیه را منجر به انسداد مسیر در بسیاری از مواقع دانسته و تشریح کرد: انسداد مسیر جزء اتفاقات عادی در این حوزه شده است.

,

رئیس شورای بخش کوهسرخ از نا تمام رها شدن پل کلاته تیمور برای عبور و مرور اهالی روستا خبر داد و بیان کرد: هر چند شاخص های بهداشت در این سال ها ارتقاء داشته اما درمانگاه ریوش یک پروژه قدیمی است که با گذشت سه سال از آغاز عملیات اجرایی آن افتتاح و بهره برداری این درمانگاه برای مردم تبدیل به آرزو شده و مرکز بهداشت تولا نیز وضعیت مشابهی دارد، همچنین اورژانس روستای ایور هم به رغم قول های داده شده تاکنون راه اندازی نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه کمبود امکانات ورزشی، فرهنگی و رفاهی جوانان، منطقه را به سوی آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد سوق می دهد، تاکید کرد: در حال حاضر سالن ورزشی شماره دو ریوش به صورت کاملاً غیر اصولی در حال اجراست.

,

, ,

اعتبارات تا به کوهسرخ می رسد، آب می شود!

, اعتبارات تا به کوهسرخ می رسد، آب می شود!,

حجت الاسلام رضایی، امام جمعه بخش کوهسرخ معتقد است اگر از سال 1316 کوهسرخ همچنان بخش مانده و ارتقاء نیافته به دلیل کوتاهی مسئولانی است که در این منطقه وظایف خود را به خوبی انجام نداده و آینده نگری نداشتنه اند؛ اینک بخش کوهسرخ با بیش از 25 هزار نفر جمعیت که حدود نیمی از آنان را بانوان تشکیل می دهند، خسته از مشکلات و مردمانش پیر و خموده اند.

,

وی با اشاره به گوشه ای از مشکلات بسیار این بخش، اظهار داشت: به رغم اینکه بخش کوهسرخ یکی از مناطق کوهستانی استان خراسان است اما در تقسیمات و اقلیم بندی شرکت گاز ایران این بخش با توجه میزان سرما و مصرف گاز آن در زمره مناطق اقلیم شماره یک قرار نگرفته و سقف 250 مترمکعب همانند مشهد برای آن در نظر گرفته شده است.

,

امام جمعه کوهسرخ ادامه داد: بیمارستان و درمانگاه شهر ریوش از دوسال قبل نیمه کاره مانده و کسی هم جوابگو نیست و پاسخ مسئولان و نهاد متولی که وزارت بهداشت و درمان است، قانع کننده نیست.

,

وی همچنین از کم شدن شدید اعتبارات تا زمانی که به بخش کوهسرخ می رسد، خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه حقوق شهروندی و تکریم مردم بخش کوهسرخ به خوبی صورت نمی گیرد.

,

رضایی همچنین در ادامه تصریح کرد: احداث هلال احمر جهت کمک رسانی به اورژانس منطقه در مواقع ضروری از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اگرچه در این خصوص زمین مورد نیاز آماده شده اما متاسفانه کوتاهی می شود.

,

, ,

وی شستن مجدد چشم‌ها برای نگاه نجیبانه به منطقه کوهسرخ و لزوم زدودن برخی رسوبات کهنه از ذهن برخی افراد نسبت به این خطه شریف را ضروری دانست و اذعان کرد: جهت خدمات دهی و تسریع در این حقوق شهروندان برای ورود برخی نمایندگی‌ها در منطقه کوهسرخ همانند حضور راهنمایی و رانندگی، بنیاد شهید، سازمان تبلیغات اسلامی و... نیازمند بستر سازی لازم است.

,

امام جمعه بخش کوهسرخ از عدم لزوم توجه جدی تر به مباحث ورزش و جوانان و عدم پاسخ گویی کافی و کاستی های موجود به عنوان دیگر مشکلات نام برد و افزود: بعد از 11 سال هنوز تکلیف زمین ورزشی شهر ریوش مشخص نشده و کسی هم جوابگو نیست.

,

وی عنوان کرد: اکنون در حوزه ساخت و ساز مسکن در محدوده روستا علی رغم کمبود زمین با مشکلاتی جدی مواجهیم که می‌طلبد در این خصوص طرح ها و نقشه‌های روستایی برای افزایش محدود روستا به روز شود.

,

حجت الاسلام رضایی با انتقاد از این که از نگاه برخی تصمیم گیران، رفع محرومیت‌های بخش محروم کوهسرخ با وجود این که اولین شهید انقلاب، 300 شهید دفاع مقدس و دو شهید مدافع حرم را تقدیم کرده اولویت ندارد، مدیران مدعو را از دیگر مشکلات جدی بخش کوهسرخ اعلام کرده و گفت: متاسفانه دو سوم مدیران آموزش و پرورش بخش کوهسرخ مدعو هستند که هر روز از کاشمر به بخش کوهسرخ می آیند.

,

وی تشریح کرد: با وجود تاکید استاندار مبنی بر سکونت مدیران در محل خدمت، گویا مدیران آموزش و پرورش، حوزه قضایی، کمیته امداد، آب شهری، بانک ها، بهزیستی و گاز قصدی بر انجام این امر مهم و بودن در کنار مردم ندارند.

,

با این حال نمی توان منکر این شد که طی سال های اخیر هیچ اتفاقی در بخش کوهسرخ نیفتاده است، اگر چه سعی بسیاری شده تا با استفاده از حداکثر امکانات و اعتباراتی که به بخش کوهسرخ تخصیص یافته حداکثر استفاده برده شود، اما هنوز با حجم فراوان مطالبات انباشته مردمان بخش کوهسرخ مواجهیم، که امیدواریم با تلاش بیشتر دولتمردان شاهد خدمت رسانی بیشتر به مردم این منطقه باشیم، شاید در وضعیت فعلی نتوان کار زیادی برای رفع کمبودها کرد، اما مردم بخش کوهسرخ آن قدر فهیم و بزرگوارند که وقتی حضور همیشگی مسئولان را در سختی ها و مشکلات در کنار خود ببیند و بدانند آن ها هم کمبودها را از نزدیک لمس کرده و می بینند مسئولان برای رفع مشکلات و کمبودها در کنار آنها هستند از آنان همراهی می خواهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه