اخبار داغ

مسئول کلینیک دیابت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد؛

هرمزگان رتبه سوم در بیماری دیابت/ 5 هزار نفر با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند

هرمزگان رتبه سوم در بیماری دیابت/ 5 هزار نفر با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند
احمد بهزاد با اشاره به شیوع بالای ابتلای هرمزگانی ها به بیماری دیابت که جایگاه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: هم‌اکنون بیش از پنج هزار نفر در هرمزگان به بیماری دیابت مبتلا هستند و ۲۵۰ هزار نفر نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتراحمد بهزاد، مسئول کلینیک دیابت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگارهرمز با بیان این‌ که استان هرمزگان در بحث دیابت در جایگاه سوم کشوری قرار دارد، اظهارکرد: هم‌اکنون بیش از پنج هزار نفر در هرمزگان به بیماری دیابت مبتلا هستند و 250 هزار نفر نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: دیابت یک بیماری متابولیسم شایع در دنیا است،که میزان شیوع این بیماری در میان بالغین در ایران بیش از ۱۱ درصد می باشد.

,

مسئول کلینیک دیابت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در بین استان های ایران بیشترین بیمار دیابتی در سمنان است، عنوان کرد: بعد از آن یزد و جایگاه سوم هرمزگان است.

,

بهزاد با بیان اینکه آمار دقیقی از کسانی که دراستان به این بیماری مبتلا هستند نداریم، گفت: اما باتوجه به آمار های مرکز دیابت هرمزگان و دیگر مراکز به طور متوسط بیش از۱۰ درصد جمعیت بالغین استان هرمزگان دیابتی هستند.

,

وی به تاثیر تحرک بدنی و انجام ورزش، خود مراقبتی و انجام آزمایش‌های پزشکی دوره‌ای در پیشگیری از بروز دیابت اشاره کرد و گفت: برای ارتقای آگاهی شهروندان هرمزگانی از عوارض و خطرات دیابت  این برنامه ها صورت می گیرد که امیدواریم مفید واقع شود.

,

مسئول کلینیک دیابت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابیان اینکه بیشترین شیوع این بیماری در شرق هرمزگان است، تصریح کرد: بیشترین مراجعین به مراکز ما از شهرستان های رودان و میناب هستندکه آمار شهری در بندرعباس هم بسیار زیاد است.

,

بهزاد با بیان اینکه دیابت یا بیماری قندی، نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است که عمدتاً به دو شکل نوع یک و دو مبتلایان را دچار مشکل می‌کند، گفت: دیابت نوع یک توانایی فرد در تولید هورمون انسولین از بین می‌رود و در دیابت نوع دو که ناشی از عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی است، بدن بیمار در برابر هورمون انسولین تولید شده مقاوم و مانع عملکرد طبیعی بدن در تولید هورمون می‌شود.

,

مسئول کلینیک دیابت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد:در مورد دیابت نوع دو که عمده هرمزگانی ها به آن مبتلا هستند، ذکر این نکته حائز اهمیت است که براساس بررسی‌های انجام شده مردم هرمزگان به دلیل  اضافه وزن و کم تحرکی به این بیماری دچار می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه