اخبار داغ

براساس شنیده ها؛

آنفولانزا در استان همدان قربانی گرفت/مسئولان آماری ارائه نمی‌کنند

آنفولانزا در استان همدان قربانی گرفت/مسئولان آماری ارائه نمی‌کنند
تلفات بیماری آنفولانزا به استان و گویا به شهرستان بهار رسیده است در حالی که مسئولان حاضر به ارائه آمار دقیق در این خصوص نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با آغاز فصل سرما چندی است که بیماری آنفولانزا در کشور شیوع یافته و خبرها حاکی از آن است که تعدادی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

استان همدان و شهرستان‌های این استان از جمله شهرستان بهار نیز از دست و پنجه نرم کردن با این بیماری در امان نبوده و تقریباً در اکثر مخافل صحبت از این بیماری و شیوع آن است و متأسفانه توضیحات روشنی در این خصوص از مسئولان شنیده نمی‌شود و میزان شیوع آن هنوز برای مردم تشریح نشده است.

,

طی دیروز و امروز مدارس دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی کل استان همدان در دو شیفت صبح و عصر به علت پیش‌بینی بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شد و این در حالی است که دمای هوا در این دو روز متعادل و کاملا عادی بوده و آنچه از اظهارات مردمی برمی‌آید این است که تعطیلی‌های این دور روز دلیلی به غیر از شیوع بیماری آنفولانزا به ویژه در مدارس ندارد.

,

عصر روز گذشته خبری مبنی بر مرگ نوزادی ۱۱ ماهه به علت ابتلا به بیماری آنفولانزا در شهر بهار  شنیده شد که این خبر موجب ناراحتی و حساسیت مردم به این موضوع شد و به منظور پیگیری صحت این خبر و دریافت آماری در خصوص تعداد مبتلایان با مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار تماس گرفتیم اما مسئولان اظهار کردند طبق اعلام شبکه درمان استان مجاز به عنوان کردن هیچ گونه آماری در شهرستان نیستند و باید از شبکه درمان استان پیگیر آمار باشیم.

,

از طرفی خبرهای ضد و نقیضی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بیشترین آمار تلفات آنفولانزا از استان همدان در حال انتشار است و از طرف دیگر عدم بیان آمار و اطلاعات و اعلام نکردن دلیل اصلی تعطیلی مدارس باعث ایجاد شبهه، نگرانی و انتشار شایعات بسیاری در این خصوص شده است.

,

سیاست مسئولان استانی در کتمان حقیقت به جای اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش همگانی درباره روش‌های پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس جای سوال است در حالی که مردم حق دارند از حقایق اطلاع یابند تا با هوشیاری کامل با این بیماری مقابله کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه