اخبار داغ

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

ابتلای ۱۵۳ کرمانشاهی‌ به بیماری آنفلوانزا/ ۳ نفر جان باختند

ابتلای ۱۵۳ کرمانشاهی‌ به بیماری آنفلوانزا/ ۳ نفر جان باختند
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ابتلای ۱۵۳ کرمانشاهی به آنفلوانزا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما مواردی از ابتلای افراد به بیماری آنفلوانزای فصلی یا انسانی مشاهده می شود، اظهار داشت: از ابتدای مهر تا دهم آذر ۷۲۳ مورد از افرادی که مشکل تنفسی داشتند به مراکز درمانی مراجعه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: بر اساس پروتکل کشوری و نظام مراقبت بیماریهای واگیردار از این افراد نمونه گیری شده و در نهایت۱۵۳ نفر به طور قطعی به بیماری آنفلوانزا از نوع A سوش H۱N۱ مبتلا شد ه اند.

,

 رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  عنوان کرد: با توجه به نظام سندرومیک و نظام مراقبت بیماری ها، این افراد به موقع شناسایی و اقدامات بهداشتی و درمانی برای آنها انجام شد و همگی بهبود یافته و ترخیص شد ه اند اما سه مورد مرگ افراد سالمند که بیماری زمینه ای شامل مشکلات قلبی، ریوی و سرطانی داشتند، فوت شدند.

,

شیوع بیماری آنفلوانزای فصلی با رعایت اقدامات بهداشتی قابل پیشگیری است

, شیوع بیماری آنفلوانزای فصلی با رعایت اقدامات بهداشتی قابل پیشگیری است,

این مسئول با بیان اینکه پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فصلی با رعایت اقدامات بهداشتی قابل پیشگیری است، گفت: در این فصل ضمن شستن دستها، هرچند دست دادن سنتی حسنه است از دست دادن و روبوسی دوری کنیم.

,

خاصی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا باید هنگام عطسه و سرفه مقابل دهان و بینی خود را گرفته و دستمال را به بیرون پرتاب نکنند.

,

وی افزود: شیوع این بیماری در مکان های عمومی نظیر مدارس، دانشگاه، سربازخانه، خانه سالمندان و وسائل حمل و نقل عمومی بیشتر است بنابراین افراد آلوده باید در این مکان ها کمتر حضور پیدا کرده و فاصله را رعایت کنند و هنگام سرفه جلوی دهان خود را بگیرند.

,

 رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  ادامه داد: امسال با توجه به سرد شدن هوا زودتر از سالهای قبل شیوع بیماری آنفلوانزا آغاز شد.

,

این مسئول تصریح کرد: باید حساسیت ها نسبت به پیشگیری بیماری آنفلوانزا و رعایت اصول بهداشت فردی افزایش یابد البته این بیماری در بسیاری از کشورهایی جهان مبتلایانی را داشته است.

,

افراد بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند /لزوم پرهیز از خوددرمانی

, افراد بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند /لزوم پرهیز از خوددرمانی,

خاصی با تاکید بر اینکه افراد بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند، گفت: اصل بهداشت بر پیشگیری بنا شده است و برهمین مبنا همه باید حساس و آگاه باشند و اقدامات بهداشتی اولیه را رعایت کنند.

,

وی عنوان کرد: بیماری آنفلوانزا و سرماخوردگی علائم مشابه بسیاری دارد اما در بدن فرد سرماخورده طی چند روز بر اساس سابقه ایمنی وی شرایطی ایجاد می شود، اما در آنفلوانزا فرد در فاصله کوتاهی تب بالای ۳۸ درجه می کند و علائمی نظیر سرفه، گلو درد، کوفتگی و بی حالی دیده می شود.

,

 رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  بیان کرد: در ۲۵ درصد کودکان مبتلا نیز مشکلات گوارشی نظیر تهوع، استفراغ و دل پیچده دیده شده است.

,

خاصی با بیان اینکه در ادامه بیماری آنفلوانزا علائمی نظیر آبریزش بدن، سرفه و گلو درد بی حالی و بی اشتهایی هم اضافه می شود، خاطرنشان کرد: شماری از علائم بین سرما خوردگی و آنفلوانزا مشترک است، با این حال ممکن است فردی سرما خورده باشد اما فکر کند که به آنفلوانزا مبتلا شده است.

,

این مسئول ابراز داشت: توصیه می شود گروه های در معرض خطر نظیر مادران باردار، افراد بالای۶۵ سال، کودکان و افرادی که بیماری ریوی، آسم، مشکل قلبی، دیابتی و سرطان دارند در صورت مشاهده علائم مذکور به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی بپرهیزند.

,

وی گفت: در صورت خود درمانی ممکن است بیماری شدت یابد اما با مراجعه به پزشک بیماری تشخیص و تجویز دارو های لازم انجام می شود و حال بیمار طی چند روز بهبود پیدا میکند .

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه