اخبار داغ

رئیس سازمان استاندارد:

تدوین استاندارد 5 روغن گیاهی در دنیا به ایران واگذار شد

تدوین استاندارد 5 روغن گیاهی در دنیا به ایران واگذار شد
نیره پیروزبخت گفت: در سال 2018 تدوین استاندارد 5 روغن گیاهی از جمله بادام، بذر کتان و هسته انگور با استاندارد ایران در عرصه بین الملل نوشته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس سازمان ملی استاندارد امروز سه شنبه در حاشیه نهمین همایش استاندارد و کیفیت استان البرز با اشاره به اینکه در سال 2018 تدوین استاندارد 5 روغن گیاهی از جمله بادام، بذر کتان و هسته انگور با استاندارد ایران در عرصه بین الملل نوشته شد، گفت: تدوین استاندارد زعفران و دوغ نیز به ایران واگذار شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
نیره پیروز بخت به کنار زدن لبنان و ترکیه توسط ایران برای کسب امتیار استاندارد دوغ اشاره کرد و افزود: 42 پروانه استاندارد حلال تا پیش از سال 96 با امضای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد انجام و صادر شد اما پس از این سال صدور پروانه صرفا توسط سازمان استاندارد انجام می شود. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه هدف گذاری ما در تدوین استاندارد در سال جاری، کالاهای اساسی نهادهای دامی، برنج و گندم است، اظهار داشت: سالیانه از 400 هزار واحد صنفی بازدید می شود تا کمیت و کیفیت فعالیت های آنها را مورد بررسی قرار گیرد و علاوه بر واحدهای ذبح، 20 واحد تولیدی نشان استاندارد حلال دریافت کردند. 
,
 
,
رئیس سازمان استاندارد افزایش 19 درصدی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد را دلیلی بر اثبات غلط بودن ادعای برخی مبنی بر اینکه با تحریم، واحدهای تولیدی تعطیل شده اند دانست و تصریح کرد: روز گذشته خبری مبنی بر دپوی 1500 کانتینر برنج در گمرک شهید رجایی منتشر شد اما با توجه به اینکه باید گواهی استاندارد برای آنها صادر شود تا ترخیص شوند، این بازه زمانی به معنای دپوی کالا نخواهد بود. 
 
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه