اخبار داغ

رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه سازی کشور در گفتگو با دانا:

دولت باید از واردات محصولات مشابه تولید داخل، جلوگیری کند

دولت باید از واردات محصولات مشابه تولید داخل، جلوگیری کند
شهاب الدین بیمقدار با حمایت از تولیدات صنایع فولادی کشور که در صنعت خودرو نیز کاربرد دارد، تاکید کرد: دولت باید از تولید محصولاتی نظیر نورد گرم که در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد، حمایت کند و اجازه ندهد با واردات این محصولات به تولید آن خدشه وارد شود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمایت از تولید داخلی کشور خود با خرید محصولات بومی و داخلی کاری است که شهروندان هر کشور می توانند برای رونق بخشیدن به اقتصاد داخلی انجام دهند. اما سیاستگذاری های کلان در کشور تاثیر به مراتب بیشتری بر روی رونق تولید داخلی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا مجلس به عنوان رکن قانون گذار در کشور وظیفه دارد موانع تولید را شناسایی و در مسیر برطرف کردن آنها خلا های قانونی را با قانون گذاری پر کند.

,

در حال حاضر بخش اصلی بدنه خودرو یکی از موارد مهمی است که در کشور تولید نمی شود و وابستگی کشور به واردات آن در سال های اخیر مشکلاتی را برای صنعت خودرو فراهم کرده است اخیراً مهندسان ایرانی به فناوری ساخت این محصول دست پیدا کرده و تولید پایلوت آن را آغاز کرده اند اما در مسیر تولید با مشکلات زیادی نظیر واردات بی رویه مواجه شده اند.

,

شهاب الدین بیمقدار، رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه سازی کشور در تشریح حمایت از تولید کشور، در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: مجلس قانون لازم را تصویب کرده است تا کالایی که در داخل تولید می شود، مشابه آن نباید وارد شود. بنابراین دولت و وزارت صنعت باید به این قانون عمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در خصوص تولید محصولات استراتژیک وارداتی در داخل کشور نظیر نورم گرم و تسریع در صدور مجوزهای لازم برا تولید آن، افزود: مجلس قانون حمایت از تولیدات داخلی را تصویب کرده است تا مشکلات صنایع کشور حل شود و تولید رونق یابد؛ دولت باید صدور مجوزهای لازم را تسهیل و زیرساخت ها فراهم آورد.

,

بیمقدار گفت: دولت به طور مستقیم نمی تواند نقدینگی صنایع را جبران کند و باید راه حل هایی برای این موضوع پیدا نماید. چرا که در غیر این صورت تولید در کشور وارد رکود می شود.

,

رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه سازی کشور با حمایت از تولیدات صنایع فولادی کشور که در صنعت خودرو نیز کاربرد دارد، تاکید کرد: دولت باید از تولید محصولاتی نظیر نورد گرم که در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد، حمایت کند و اجازه ندهد با واردات این محصولات به تولید آن خدشه وارد شود؛ در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی جدی نیز احساس می گردد تا از طریق آن مردم نیز از کالاهای تولید داخل حمایت کنند.

,

اهمیت حمایت از تولید نورد گرم در کشور زمانی بیشتر احساس می شود که میزان خروج ارز از کشور برای واردات این محصول بررسی شود؛ محصولی که دایره کاربردی آن در کشور بسیار زیاد است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه