اخبار داغ

تولید اتوبوس‌های برقی در سمنان

تولید اتوبوس‌های برقی در سمنان
سمنان به‌واسطه وجود یک شرکت‌ اتوبوس‌سازی بزرگ، یکی از مراکز تولید اتوبوس و مینی‌بوس در کشور به شمار می‌رود و هر روز شاهد ابتکارات جدیدی به همت متخصصان داخلی در این استان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تولید اتوبوس برقی در ایران که برای نخستین بار از امروز استارت خورد، زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشورمان خواهد شد و باید از آن حمایت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری گروه مپنا و این گروه صنعتی در پروژه تولید اتوبوس برقی برای نخستین بار در ایران صورت گرفت که رشد اقتصادی استان سمنان را سبب خواهد شد.
,
 
,
 
,
تلاش برای کاهش آلودگی هوا
,
 
,
عباس علی‌آبادی، مدیرعامل شرکت مپنا در این‌باره می‌گوید: حمل‌ونقل اعم از درون‌شهری یا بین‌شهری روی جاده یا ریل نیاز مبرم به بازنگری و توسعه دارد.‌
,
 
,
وی تصریح کرد: آلودگی هوا و محیط‌زیست توسط گازهای گلخانه‌ای که عمدتاً توسط عوامل حمل‌ونقل ایجاد می‌شود، به بهینه‌سازی و ارتقا نیاز دارد.
,
 
,
مدیرعامل شرکت مپنا ادامه داد: فرهنگ‌سازی حمل‌ونقل در تحقق هدف رفع آلاینده‌های زیست‌محیطی، یکی از ضروریات است و دو پروژه مهم در خصوص تولید خودروهای پاک در دنیا در حال پیگیری است.
,
 
,
علی‌آبادی بیان کرد: الکتروفیکیشن یا همان برقی‌سازی بر مبنای رفع دو مشکل بزرگ آلودگی هوا و ترافیک و همچنین بالا بردن سرعت و سطح کیفی حمل‌ونقل شهری و جاده‌ای باعث شروع همکاری شرکت‌های بزرگ صنعتی در تشکیل ائتلاف و اتحاد استراتژیک در زمینه بهبود وضع حمل‌ونقل شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) پیشرو در طراحی و تولید سیستم‌های کنترل و اتوماسیون صنعتی به‌عنوان پرچم‌دار ورود به حوزه برقی‌سازی و خودروهای برقی و همچنین زیرساخت‌های شارژ خودرو در کشور است.
,
 
,
مدیرعامل شرکت مپنا  گفت: با شرکت تولیدی و صنعتی عقاب‌افشان (عقاب)، بزرگ‌ترین سازنده اتوبوس شهری و بین‌شهری در کشور به امضای توافقنامه همکاری مشترک در طراحی و ساخت داخل خودروهای تجاری و کار برقی (شامل اتوبوس و مینی‌بوس) در انواع مختلف شهری و بین‌شهری بر مبنای بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با آن اقدام کره‌ایم.
,
 
,
علی‌آبادی بیان کرد: این فعالیت در قالب تشکیل شرکت جوینت ونچر در منطقه صنعتی استان‌های البرز و سمنان عملیاتی خواهد شد.
,
 
,
وی تصریح کرد: همکاری دو طرف با اتکای به اصل خودباوری و استفاده حداکثری از فناوری‌های بومی و ظرفیت‌های درونی و با هدف تقویت توانمندی‌های داخل کشور در راستای اقتصاد مقاومتی، نسبت به هم‌افزایی مؤثر از طریق توسعه خودروهای برقی در حوزه حمل‌ونقل صورت خواهد پذیرفت.
,
 
,
مدیرعامل شرکت مپنا  گفت: بومی‌سازی سامانه قدرت یا power Train در کشور ازجمله اهداف بزرگ صنعتی مدنظر است.
,
 
,
علی‌آبادی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای ظرفیت تولید متنابهی دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برقی و ورود به ناوگان حمل‌ونقل شهری در خطوط اتوبوس‌رانی کلان‌شهرهای کشور می‌تواند به میزان بسیار زیادی از حجم آلاینده‌های شهری بکاهد و همچنین به‌ صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ایجاد امکان صادرات سوخت به کشورهای منطقه و ایجاد درآمدهای ارزی کمک کند.‌
,
 
,
وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای هزاران نفر متخصص و کارگر در زمینه‌های مختلف تولیدی و خدماتی ازجمله اهداف دیگر این فعالیت راهبردی خواهد بود.
,
 
,
 
,
تحول عظیم؛ در راه صنایع خودروسازی
,
 
,
احمد همتی، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس هم می‌گوید: شرکت مپنا یکی از مجموعه‌های بزرگ صنعتی و بسیار توانمند بوده که سرعت توسعه و پیشرفت آن در کشور منحصربه‌فرد است.
,
 
,
وی تصریح کرد: مجموعه صنعتی مپنا توانسته در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بدرخشد و در جوامع بین‌المللی رقابت کند.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: شرکت مپنا امروز با عقد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عقاب‌افشان در تولید اتوبوس‌های برقی برای اولین بار در کشور در استان سمنان تحول عظیمی را در صنایع خودروسازی ایجاد می‌کند.
,
 
,
همتی بیان کرد: مستقل شدن در تولید و صرفه‌جویی در انرژی و بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری روز و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی از مهم‌ترین اهداف این طرح است.
,
 
,
وی بیان کرد: مسؤولان استان سمنان به‌عنوان هشتمین استان پهناور کشور با وجود زمین‌های بلامعارض، ایجاد صنایع با استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر و انرژی‌های پاک را در اولویت برنامه‌های خود دنبال خواهند کرد‌.
,
 
,
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: این استان می‌تواند در فاصله کمتر از یک ساعت با میلیون‌ها نفر جمعیت پایتخت که بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، ارتباط برقرار و هزینه را در بخش‌های مختلف به‌صرفه‌تر کند.‌
,
 
,
 
,
انتقال آب دریای خزر؛ حلال مشکلات
,
 
,
استاندار سمنان هم بیان کرد: استانداری سمنان از طرح تولید اتوبوس برقی که قرار است برای نخستین بار در استان سمنان با همکاری گروه مپنا و گروه صنعتی عقاب افشان به انجام برسد، حمایت لازم را معمول می‌دارد.
,
 
,
علی‌رضا آشناگر گفت: اجرای طرح‌هایی که در استان سمنان منجر به توسعه صنایع پاک شده و توجیه اقتصادی داشته باشد نیازمند توجه و حمایت است.
,
 
,
وی تصریح کرد: استان سمنان با وجود ظرفیت‌های صنعتی و معادن غنی می‌تواند بخش عمده‌ای از اشتغال کشور را فراهم آورد و تنها محدودیت این سرزمین پهناور، آب است.
,
 
,
استاندار سمنان ادامه داد: ۸۰ درصد از مساحت استان سمنان، کویری است و میزان آب‌های سطحی کم بوده و علی‌رغم مدیریت بهینه منابع آب، این استان با مشکل کم‌آبی مواجه و بکی از جدی‌ترین ‌مطالبات مردم، تأمین آب است.
,
 
,
آشناگر افزود: مدل منابع مالی طرح انتقال آب به استان سمنان تأمین شده است و حساسیت در چگونگی اجرای پروژه بسیار مهم بوده و امید است پروژه مهم انتقال آب به استان سمنان محقق شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: شرکت مپنا یکی از شرکت‌های توانمند باسابقه درخشان در این زمینه می‌تواند با شرکت در فراخوان اجرای طرح انتقال آب دریای خزر و شیرین سازی آب دریا گام مؤثری را در این رابطه بردارد.
,
 
,
استاندار سمنان افزود: با تصویب طرح انتقال آب ۵۰ میلیون مترمکعب آب شرب و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در بخش صنایع تأمین خواهد شد.
,
 
,
آشناگر افزود: با تأمین آب استان سمنان در بخش شرب و صنایع، گام مهمی در جهت ایجاد اشتغال برداشته شده و این استان می‌تواند جمعیت سرریز پایتخت را جذب کند.
,
 
,
منبع: فارس
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه