اخبار داغ

معاون غذا و داروی کرمانشاه:

بیمارستان‌های کرمانشاه تجهیز می‌شوند

بیمارستان‌های کرمانشاه تجهیز می‌شوند
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان‌های کرمانشاه با اعتبار 100 میلیارد تومان تجهیز می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره وضعیت تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های کرمانشاه اظهار داشت: این حوزه به دو بخش تقسیم می شود یکی تجهیزات پزشکی مصرفی همچون دارو که مصرف می شود و برخی تجهیزات پزشکی سرمایه ای که در روند درمان قابل استفاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی مصرفی حدود چند هزار قلم است، افزود: همچنین کاشتنی‌ها، ایمپلنت‌ها، پیچ و پلاک در جراحی‌ها، زانوی مصنوعی، پکهای استریل و... با وجود فشار تحریم‌ها، اما ذخیره خوبی در استان برای تجهیزات مصرفی وجود دارد.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: در بحث تجهیزات پزشکی سرمایه ای مانند ام.آر.ی و سی.تی اسکن، سونوگرافی، آنژیوگرافی، رادیولوژی و رادیوتراپی می‌توان این نوید را به مردم استان داد که علی رغم تحریم ها امسال در سال ۹۸ از اول سال تا پایان سال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات سرمایه‌ای وارد استان می شود که بسیاری از این ها نیز وارد  شدهو ماباقی تا پایان سال وارد استان می شود که این امر بی سابقه ای است.

,

محمدی بیان داشت: از این ۱۰۰ میلیارد تومان نمونه‌های بارز آن همچون دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امام رضا (ع) است که استانهای ایلام و کردستان را هم پوشش می‌دهد همچنین دو دستگاه دیگر خریداری شده که تا پایان سال با قیمت حدود ۲۳ میلیارد تومان وارد می شود.

,

وی با اشاره به اینکه نوبت‌دهی‌ها چند ماهه است گفت: اگر قیمت این دو دستگاه با ارز آزاد حساب شود حدود ۷۰ میلیارد تومان قیمت دارد ولی این ها با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی خریداری شده است.

,

این مسئول گفت: همچنین امسال بخش خصوصی یک دستگاه سی.تی آنژیوگرافی خریده در حالی که چنین دستگاهی در بخش دولتی نداریم ما هم یک دستگاه برای بخش دولتی خریداری می کنیم که امیدواریم تا پایان سال با ارز دولتی و به قیمت ۱۰ میلیارد تومان وارد شود.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هیچ جای کشور دستگاه توموتراپی وجود ندارد که یک دستگاه جدید در درمان سرطان برای ۹ استان خریداری می شود که یکی از آن کرمانشاه است و از آنجا که استان ما قطب درمان غرب کشور است با ارز دولتی و به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده در حالی که با ارز آزاد بیش از ۷۰ میلیارد تومان قیمت دارد.

,

محمدی افزود: قرار خرید پنج دستگاه سی تی اسکن منعقد شده یکی برای شهرستان هرسین، یکی برای شهرستان صحنه، یکی برای شهرستان پاوه، یکی شهرستان اسلام آبادغرب و یکی هم برای بیمارستان طالقانی در حالی که تاکنون در شهرستان‌ها غیر از اسلام‌آباد سی تی اسکن نداشتیم.

,

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک دستگاه «سایبوترون» به مبلغ ۳۳ میلیارد تومان وارد استان می شود که در کشور دو سه دستگاه داریم که البته با ارز آزاد ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه