اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان:

هفته آینده ایران میزبان دسته‌های میلیونی ملخ‌های صحرایی است

هفته آینده ایران میزبان دسته‌های میلیونی ملخ‌های صحرایی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: دو روز قبل فائو در گزارشی از ورود این ملخ ها به ایران در هفته آینده خبر داد، طی این مهاجرت بخشی از استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب استان فارس مقصد این ملخ ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ چندی است انتشار خبر هجوم مجدد ملخ های صحرایی به استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب استان فارس، کشاورزان را مضطرب و نگران کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

هجوم ملخ ها به باغات و مزارع کشاورزان دسترنج یک ساله آن ها را در معرض خطر قرار می دهد و به دنبال آن امنیت غذایی کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت از این پیش از بروز مشکلات جدی لازم است مسئولان امر تدابیر لازم را اندیشیده و به مقابله با این آفت خانمان سوز کشاورزی بپردازند.

,

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس اعلام فائو دسته بزرگی از جمعیت میلیونی ملخ های صحرایی، ساکن در هند و پاکستان برای گذران زمستان به ایران مهاجرت می کنند و خواستگاه اصلی آن ها منطقه جازموریان است.

,

وی افزود: دو روز قبل فائو در گزارشی از ورود این ملخ ها به ایران در هفته آینده خبر داد، طی این مهاجرت بخشی از استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب استان فارس مقصد این ملخ ها است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در ارتباط با انجام اقدامات پیشگیرانه در منطقه، مطرح کرد: اقدامات متعددی با همکاری سازمان حفظ نباتات استان صورت گرفته است اما به دنبال مبارزه گسترده با این ملخ ها در سال گذشته ناوگان حمل و نق ما زمین گیر شده و اعتبارات هزینه شده هنوز جایگزین نشده است.

,

خسارت سنگین به محصولات کشاورزی به دنبال عدم تخصیص اعتبار برای مبارزه با ملخ ها

, خسارت سنگین به محصولات کشاورزی به دنبال عدم تخصیص اعتبار برای مبارزه با ملخ ها ,

برخوری یادآور شد: از این رو بدهی مالی زیادی به وجود آمده است و برای رفع این مشکل رایزنی های متعددی صورت گرفته اما به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

,

وی ادامه داد: در حمله قبلی ملخ‌ها به جنوب استان کرمان توانستیم با مبارزه ای هوشمندانه حمله ملخ ها را کنترل کرده و محصولات کشاورزی را از گزند این آفت حفظ کنیم.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان بیان داشت: در این راستا توانستیم رتبه اول بهترین مبارزه با ملخ های صحرایی را در کشور کسب کنیم اما مشکل کنونی عدم تخصیص اعتبار لازم برای مبارزه با موج جدید حمله ملخ ها است.

,

برخوری تاکید کرد: با توجه به این شرایط در حال حاضر توانایی مبارزه با حمله ملخ ها را نداریم و در صورتی که تصمیم فوری اتخاذ نشود بروزخسارات سنگین محتمل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه