اخبار داغ

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛

35 درصد ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی ایران در اختیار عراق است

35 درصد ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی ایران در اختیار عراق است
مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۳۵ درصد صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق صورت می‌گیرد. درصددیم با تدوین یک برنامه سه یا پنج ساله سهم این کشور را به ۱۰ درصد کاهش داده و سهم بیشتری را به بازارهای اوراسیا اختصاص دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ شاهرخ شجری مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در همایش آشنایی با فرصت های تجاری کرمان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: در ۶ سال گذشته سعی شده با مدیریت صادرات و واردات، تراز تجاری را بهبود بدهیم از این رو صادرات رو به رشد و روند واردات محصولات کشاورزی در این سال ها با نوساناتی به ثبات رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: حدود ۵۲ درصد از صادرات محصولات کشاورزی ایران به کشورهای عراق، افغانستان و امارات صورت می گیرد که نشان می دهد انحصار صادرات محصولات کشاورزی ایران در اختیار این سه کشور است همین امر قدرت چانه زنی صادرکنندگان را پایین می آورد.

,

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد: ۳۵ درصد صادرات محصولات کشاورزی به عراق صورت می گیرد از این رو باید با تدوین یک برنامه سه یا پنج ساله سهم این کشور را به ۱۰ درصد کاهش داده و سهم بیشتری را به بازارهای اوراسیا اختصاص دهیم.

,

شجری یادآور شد: ۴۰۵ هزار تن از محصولات کشاورزی ایران به ارزش ۳۱۵ میلیون دلار به اتحادیه اقتصادی اوراسیا صادر شده است.

,

وی تاکید کرد: واردات محصولات کشاورزی ایران از این اتحادیه ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار تن به ارزش ۷۷۶ میلیون دلار و سهم واردات مواد غذایی و کشاورزی ایران از این اتحادیه نسبت به کل واردات ۱۰.۳۷ درصد از نظر وزنی است.

,

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه واردات اوراسیا از ایران در بخش محصولات کشاورزی ۳۴ میلیون تن به ارزش ۳۹ میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: تنها کشوری که مبادلات تجاری ایران با آن، نسبت حجم واردات بیش از صادرات است و در واقع تراز تجاری ما با این کشور منفی است، روسیه است در حالیکه مبادلات تجاری ما با دیگر کشورهای عضو اوراسیا ترازی مثبت دارد و صادرات محصولات کشاورزی بیش از واردات است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه