اخبار داغ

گفتگوی تفصیلی با مدیر عامل شهرک های صنعتی استان همدان(بخش اول):

نقش مهم شهرک های صنعتی در ایجاد زیرساخت های لازم برای صنایع/نداشتن سرمایه در گردش مشکل واحدهای تولیدی

نقش مهم شهرک های صنعتی در ایجاد زیرساخت های لازم برای صنایع/نداشتن سرمایه در گردش مشکل واحدهای تولیدی
مدیر عامل شهرک های صنعتی استان همدان گفت: در بحث زیرساخت هرکس که می‌خواهد کارخانه ای را احداث کند هزینه سرسام آوری دارد، به همین دلیل ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیش‌بینی شده تا دولت در قالب همین شرکت‌ها زیرساخت را ایجاد کند تا تمرکز در نقطه خاص برای استقرار واحد صنعتی اتفاق بیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شهرک های صنعتی با حمایت از صنایع در بحث ایجاد زیر ساخت و همچنین صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دارند به همین منظور جهت آشنایی بیشتر با وضعیت شهرک های صنعتی در استان مصاحبه ای با مدیر عامل شهرک های صنعتی استان همدان، محمدرضا بادامی صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

عصر همدان: وظیفه و نقش شرکت شهرک های صنعتی چیست؟

, عصر همدان: وظیفه و نقش شرکت شهرک های صنعتی چیست؟, عصر همدان: وظیفه و نقش شرکت شهرک های صنعتی چیست؟,

بادامی: وظیفه شرکت شهرک های صنعتی ایجاد زیرساخت برای استقرار صنایع است و در شهرک صنعتی دو بحث را پیگیری می کنیم اول ایجاد زیرساخت برای استقرار واحد‌های صنعتی و دوم حمایت از واحد های صنعتی در بحث صنایع کوچک است که عمدتاً در خوشه ها و کارهای نرم افزاری است.

, بادامی:,

عصر همدان: یعنی شما زیر ساخت کار را برای تولید کننده فراهم می کنید و خود تولید کننده درگیر ایجاد این کارها نیست؟

, عصر همدان: یعنی شما زیر ساخت کار را برای تولید کننده فراهم می کنید و خود تولید کننده درگیر ایجاد این کارها نیست؟, عصر همدان: یعنی شما زیر ساخت کار را برای تولید کننده فراهم می کنید و خود تولید کننده درگیر ایجاد این کارها نیست؟,

بادامی: در بحث زیرساخت هرکس که می‌خواهد کارخانه ای را احداث کند هزینه سرسام آوری دارد و به لحاظ ضوابط محیط زیستی  وقتی کارخانه ها پراکنده می شود خیلی سخت است و محیط زیست باید تک تک آنها را رصد کند و به همین دلیل ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیش‌بینی شده تا دولت در قالب همین شرکت‌ها زیرساخت را ایجاد کند تا تمرکز در نقطه خاص برای استقرار واحد صنعتی اتفاق بیفتد.

, بادامی:,

شهرک صنعتی برای پروانه ساختمانی که مستلزم هزینه است از قوانین شهرداری و بخشداری مستثنی هستند و خود شهرک پروانه صادر می کند و برای این کار پولی پرداخت نمی‌کند و تولیدکننده دغدغه کارهای دیگر را ندارد.این کار چند حسن دارد یکی اینکه دوندگی ندارد و استعلام از مراجع مختلف بسیار زمان بر است و دیگری مجوز تغییر کاربری زمان‌بر است و دولت به این دلیل ورود کرده است تا تولید کننده درگیر این چنین مسائلی نشود.

,

عصر همدان: تا امروز چه تعداد کارگاه تولیدی فعال و نیمه فعال و حتی راکد داریم در شهرک صنعتی، یک آماری به ما بدهید ؟

, عصر همدان: تا امروز چه تعداد کارگاه تولیدی فعال و نیمه فعال و حتی راکد داریم در شهرک صنعتی، یک آماری به ما بدهید ؟, عصر همدان: تا امروز چه تعداد کارگاه تولیدی فعال و نیمه فعال و حتی راکد داریم در شهرک صنعتی، یک آماری به ما بدهید ؟,

بادامی: به دلیل تفاوت آمار ما با دیگر ادارات ما هیچ وقت آمار را نمی گویم. آمار نمی‌دهیم چون تعریف ما از آمار متفاوت است اگر آمار بدهیم تناقض پیش می‌آید.

, بادامی:,

تعداد واحد های فعال و نیمه‌فعال را هم نمی گویم چرا که تناقض ایجاد می‌شود و این آمار را باید از اداره صنعت و معدن بپرسید من نباید آمار بدهم.

,

عصر همدان: لااقل در حوزه کاری خودتان یک آماری بدهید، بالاخره یک تعداد واحد فعال و نیمه فعال هستند و شما قطعا در جریان این آمار قرار گرفته اید نمی شود که به خاطر تناقض از ارائه آمار صرف نظر کنید!

, عصر همدان: لااقل در حوزه کاری خودتان یک آماری بدهید، بالاخره یک تعداد واحد فعال و نیمه فعال هستند و شما قطعا در جریان این آمار قرار گرفته اید نمی شود که به خاطر تناقض از ارائه آمار صرف نظر کنید!, عصر همدان: لااقل در حوزه کاری خودتان یک آماری بدهید، بالاخره یک تعداد واحد فعال و نیمه فعال هستند و شما قطعا در جریان این آمار قرار گرفته اید نمی شود که به خاطر تناقض از ارائه آمار صرف نظر کنید!,

بادامی: در حوزه کاری خودم آنهایی که به بهره‌برداری رسیدند شاید ۲۰ تا ۲۵ درصد غیر فعال هستند و ۷۵ تا ۸۰ درصد فعال هستند.

, بادامی:,

عصر همدان: این تناقضی که فرمودین منظورتان چیست، چرا باید تناقض پیش بیاید؟

, عصر همدان: این تناقضی که فرمودین منظورتان چیست، چرا باید تناقض پیش بیاید؟, عصر همدان: این تناقضی که فرمودین منظورتان چیست، چرا باید تناقض پیش بیاید؟,

بادامی: ما در شهرک صنعتی 2200 قرارداد داریم و یک تعداد صنعتی هستند یک تعداد از میراث فرهنگی، تعدادی از سازمان صنعت و معدن و جهاد کشاورزی مجوز دارند. وقتی مجوز را از طرف مجموعه ای می گیرد دیگر تحت اختیار آن مجموعه هستند و مجموعه موظف است هفتگی و ماهانه به مسائل تولید، مشکلات و تسهیلات آن توجه، پیگیری و رصد کند و در شهرک صنعتی تعداد تولیدی ها متعلق به جاهای مختلف هستند.

, بادامی:,

عصر همدان: ما در سال های اخیر شاهد تعطیلی کارخانه ها و تعدیل کارگران بودیم، مهمترین مشکلات کارگاه های تولیدی و نقش دولت در این حوزه چیست؟

, عصر همدان: ما در سال های اخیر شاهد تعطیلی کارخانه ها و تعدیل کارگران بودیم، مهمترین مشکلات کارگاه های تولیدی و نقش دولت در این حوزه چیست؟, عصر همدان: ما در سال های اخیر شاهد تعطیلی کارخانه ها و تعدیل کارگران بودیم، مهمترین مشکلات کارگاه های تولیدی و نقش دولت در این حوزه چیست؟,

بادامی: خیلی از تعطیلی ها را به دولت نسبت می دهند، اما واقعیت این است که خیلی از افراد به دلایلی از جمله اختلاف بین شرکا، مسائل شخصی و ... نمی توانند ادامه دهند و البته دولت هم اندکی نقش دارد. ما با کاهش ارزش پول ملی مواجهه هستیم و تولید کننده به سرمایه در گردش دو سه برابری نیاز دارد و این واحدهای کوچک از هر اتفاق کوچکی آسیب می‌پذیرند.

, بادامی:,

مشکلات اصلی این واحدها بیشتر سرمایه در گردش است و توجیه اقتصادی تولید است. بحث واردات مواد اولیه هم اثرگذار است.

,

عصر همدان: بعضا شنیده می شود که شرکت برق یا گاز به خاطر بدهی فلان کارگاه انشعاب رو قطع کرده، توضیحی بفرمایید

, عصر همدان: بعضا شنیده می شود که شرکت برق یا گاز به خاطر بدهی فلان کارگاه انشعاب رو قطع کرده، توضیحی بفرمایید, عصر همدان: بعضا شنیده می شود که شرکت برق یا گاز به خاطر بدهی فلان کارگاه انشعاب رو قطع کرده، توضیحی بفرمایید,

بادامی: اگر کارگاهی و شرکتی هزینه برق و گاز را پرداخت نکند هیچ کدام از شرکت های خدمات رسان اجازه قطع انشعاب این‌ها را ندارند و قانون است که واحدی که فعال است به دلیل بدهی اش شرکت خدمات رسان اجازه ندارد قطع کند و اگر این اتفاق بیفتد سریع می بریم به ستاد تسهیل حلش می کنیم و به جرات می توانم بگویم هیچ واحدی به دلیل بدهی شرکت های خدمات رسان مثل برق و گاز تعطیل نشده است.

, بادامی:,

عصر همدان: مشکل بدهی بانک ها را چطور حل می کنید؟

, عصر همدان: مشکل بدهی بانک ها را چطور حل می کنید؟, عصر همدان: مشکل بدهی بانک ها را چطور حل می کنید؟,

بادامی:  اگر بدهی بانکی داشته باشند هم بانک به راحتی نمی تواند آن را به تملک خود در آورد یکی از محاسنی که در این خصوص وجود دارد این است که برای افرادی که از بانک ‌وام می گیرند ما سند شهرک را در گروه بانک می گذاریم و بعد از گرفتن وام و عدم پرداخت قاعدتاً باید آن واحد را به تملک بانک درآوریم ولی این اتفاق نمی‌افتاد و می‌گوییم که بانک باید جانشین این کارگاه شرکت شود و جانشینی کار راحتی نیست

, بادامی:,

جانشین یعنی تمام مسئولیت های قبلی آن را بپذیرد و بانک خیلی باید مستاصل شده باشد که این کار را بکند و تا ما موافقت نکنیم و استان موافقت نکند بانک نمی تواند جانشین شود.واحد تولیدی را بانک نمی تواند بگیرد اما واحد تعطیل را که به هر دلیلی نمی تواند ادامه دهد بعد از جلسه ای که می گذاریم به شخص می گوییم می خواهی چه کار کنی آیا ادامه می دهی یا خیر؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه