اخبار داغ

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد:

۴۵ درصد دعاوی کارگری در بروجرد منجر به سازش شد

۴۵ درصد دعاوی کارگری در بروجرد منجر به سازش شد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: 45 درصد دعاوی کارگری در بروجرد به سازش ختم شد و تعداد پرونده‌ها نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالعلی گیوه کی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: امسال ۸۲۰ پرونده دعاوی کارگری در شهرستان بروجرد تشکیل شد که ۴۵ درصد آن‌ها به سازش ختم شد و برای مابقی آن‌ها رأی صادرشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: بیشترین شکایت‌ها از اخراج کارگران حین کار است و مطالبه سنوات، بیمه و سایر موارد موضوعات شکایت کارگران از کارفرمایان است که بررسی می‌شود.

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد عنوان کرد: رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان از وظایف اداره کار است و تلاش برای رسیدن به سازش از اهدافی است که در بررسی پرونده‌ها انجام می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه بروجرد مشمول طرح یارانه دستمزد شده است تصریح کرد: اجرای این طرح دارای یک سری شرایط است که با توجه به نرخ بیکاری بروجرد که ۱۱٫۶ بوده یارانه دستمزد به بروجرد تعلق نگرفت اما با پیگیری‌های لازم این طرح در بروجرد انجام می‌شود.

,

گیوه کی گفت: نرخ بیکاری در کشور ۱۲٫۱ درصد و در استان ۱۲٫۶ درصد است که نرخ بیکاری در بروجرد کمتر از این میانگین بوده ولی با رایزنی این برنامه در بروجرد انجام می‌شود، در راستای اجرای این طرح، کارفرمایانی که کارگران و نیروهای موردنیاز دیپلم به بالا را جذب کار کنند یک‌سوم حقوق و بیمه کارگران را اداره کار پرداخت می‌کند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه