اخبار داغ

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی کرمانشاه مطرح کرد

تشکیل قرارگاه احضار و اعزام مشمولان وظیفه در کرمانشاه

تشکیل قرارگاه احضار و اعزام مشمولان وظیفه در کرمانشاه
معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از تشکیل قرارگاه احضار و اعزام مشمولان وظیفه در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز علی اشرف نجفی امروز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه امسال قرارگاه احضار و اعزام مشمولان وظیفه تشکیل شده است، اظهار داشت: با عملیاتی شدن این قرارگاه و با هدف تشدید برخورد با مشمولان غایب با صنوف و اداراتی که این مشمولین را به کارگیری کرده اند برخورد جدی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی با تاکید بر اینکه در این قرارگاه تمام پلیس های رده های پیشگیری ناجا وارد عمل خواهند شد، افزود: در این راستا ادارات دولتی نیز ملزم به همکاری با قرارگاه احضار و اعزام شده اند.

,

 معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: مشمولین غایب متولد سال ۱۳۵۵ به بعد پیش از اینکه از طریق قرارگاه احضار و اعزام تعیین تکلیف شوند، باید نسبت به دریافت دفترچه آماده به خدمت اقدام کنند.

,

این مسئول عنوان کرد: در صورتی که مشمولان غایب خودمعرف باشند تمهیداتی برای آنها اتخاذ می شود تا در محل زندگی خود خدمت کنند.

,

سرهنگ نجفی گفت: مشمولان غایبی که ۶ ماه اضافه خدمت سنواتی داشته باشند چنانچه به صورت خود معرف به خدمت سربازی اعزام شوند و در طول دوره خدمتی خود مرتکب غیبت نشوند با نظر مساعد برای بخشودگی به مراتب بالاتر معرفی خواهند شد.

,

وی بیان کرد: مشمولان غایبی که برای اعزام به خدمت اقدام نکنند در صورت مراجعه به ارگانهای دولتی یا کلانتری شناسایی خواهند شد و از طریق مراجع قضایی برای اعزام به خدمت سربازی معرفی خواهند شد.

,

 معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: برابر ماده ۱۰ قانون نظام وظیفه محدودیت هایی از جمله محدودیت اجتماعی، دریافت تسهیلات و کاندیداتوری برای مشمولان غایب اعمال می شود.

,

این مسئول تصریح کرد: برابر ماده ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه در خصوص برخورد با اصناف و ادارات متخلف در صورت به کارگیری مشمولان غایب در مرحله نخست از طریق مراجع قضایی ۱۰ میلیون تومان جریمه خواهند شد و در مراحل دوم و سوم نیز جریمه های بیشتری برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

,

وی عنوان کرد: همچنین غیبت مشمولان غایب متأهل به ازای هر فرزند سه ماه بخشیده خواهند شد و در محل زندگی خود مشغول خدمت می شود و در طول هفته می توانند یک تا دو روز به منزل بروند.

,

سرهنگ نجفی گفت: تمام مشمولانی که در ۱۹ آذر دفترچه اعزام به خدمت دارند، روز اعزام به معاونت وظیفه عمومی به آدرس فرهنگیان فاز ۱ مراجعه کنند تا به مراکز آموزشی اعزام شوند.

,

وی خاطر نشان کرد: سامانه تلفنی ۰۹۶۴۸۰ و سامانه پیامکی۱۱۰۲۰۶۰۱۰ به منظور ارائه خدمات مشاوره به مشمولان وظیفه فعال است.

,

 معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: دانشجویان پسری که بهمن ماه وارد دانشگاه خواهند شد در صورتی که کارت پایان خدمت ندارند مراحل معافیت تحصیلی را از طریق آموزش دانشگاه پیگیری کنند زیرا در صورتی که بدون صدور برگه معافیت مشغول خدمت شوند، دوره تحصیل آنها غیبت محسوب خواهد شد، بنابراین تا حصول نتیجه، پیگیری لازم را به عمل آورند.

,

این مسئول بیان داشت: برابر قانون نظام وظیفه تمام دانش‌آموزان تا سن بیست سالگی می‌توانند نسبت به ادامه تحصیل در مقطع متوسطه دوم به صورت حضوری اقدام کنند اما افرادی که پس از سن ۲۰ سالگی فارغ التحصیل خواهد شد حق ادامه تحصیل در دانشگاه را بدون طی خدمت سربازی نخواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه