اخبار داغ

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

فعالیت دو میلیون نفر در صنعت فرش کشور/ آغاز رایزنی ها با مجامع بین المللی برای خروج فرش از تحریم ها

فعالیت دو میلیون نفر در صنعت فرش کشور/ آغاز رایزنی ها با مجامع بین المللی برای خروج فرش از تحریم ها
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: مرکز ملی فرش ایران رایزنی‌های خود را با مجامع بین‌المللی برای خارج کردن فرش از تحریم‌ها آغاز کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران  امروز در  اولین همایش فرش دستباف استان مرکزی و تجلیل از مفاخر فرش استان گفت: در حال حاضر دو میلیون نفر مستقیماً در صنعت فرش مشغول فعالیت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

دست‌پاک با اشاره به اینکه ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده فرش دنیا است اظهار کرد: اگر چه کشور هند بزرگ‌ترین رقیب ایران در تولید و صادرات فرش است اما، فرش دست‌بافت ایران جایگاه خود را در جهان حفظ کرده و هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزین ایران در تولید زیراندازهای سنتی و قالی شود.

, .,

وی با اشاره به اینکه قبل از ترامپ ۳۰ درصد از صادرات فرش ایران به آمریکا صادر می‌شد افزود: این فرصت به دنبال اعمال تحریم‌ها کمرنگ شده ولی مرکز ملی فرش ایران رایزنی‌های خود را با مجامع بین‌المللی برای خارج کردن فرش از تحریم‌ها آغاز کرده است.

, .,

استاندار مرکزی:

, استاندار مرکزی:,

صادرات ٣ میلیون دلاری فرش استان مرکزی در سال

, صادرات ٣ میلیون دلاری فرش استان مرکزی در سال, صادرات ٣ میلیون دلاری فرش استان مرکزی در سال,

سید علی آقازاده استاندار مرکزی به فعالیت ٣٠ هزار بافنده فرش در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: صادرات فرش استان در سال حدود  ٣ میلیون دلار است.

,

آقازاده با اشاره به اینکه ١٨٠٠ بافنده فرش در سطح استان بیمه‌شده‌اند خاطرنشان کرد: برای رونق بازار فرش در استان  ٩٠ میلیارد ریال تسهیلات به فعالین اقتصادی فرش استان پرداخت‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه