اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

داروخانه‌های عرضه‌کننده داروی قاچاق پلمپ می‌شوند

داروخانه‌های عرضه‌کننده داروی قاچاق پلمپ می‌شوند
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 11 هزار قرص آنفلوآنزا در لرستان توزیع شده که 8 هزار مورد از این دارو در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی تحت نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه توزیع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک امین حسنوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سال گذشته حدود دو میلیارد تومان جهت کمک هزینه داروی بیماران صعب العلاج استان هزینه شده که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کمک هزینه‌ها از طرف سازمان غذا ودارو بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک ,

وی افزود: در نیمه نخست امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار جهت کمک هزینه دارویی بیماران صعب العلاج پرداخت شده که از اوایل مهرماه نامه‌ای از وزارتخانه دریافت شد مبنی بر اینکه به ‌دلیل کمبود منابع مالی این کمک هزینه برداشته شود.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در راستای حمایت از این بیماران طی جلساتی که با استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، نامه‌ای به وزیر بهداشت در راستای درخواست کمک هزینه بیماران صعب العلاج ارسال شده و احتمال برقرار شدن دوباره این کمک هزینه وجود دارد.

,

وی از کمبود 70 قلم دارویی در استان خبر داد و بیان کرد: با بررسی های شبانه ‌روزی تمام اقلام کمبودی مشخص شده و در حال حاضر آخرین کمبود دارویی استان در آبان ماه به 18 قلم دارویی رسیده است؛ میزان بدهی دارویی و تجهیزاتی دانشگاه به شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی ۱۲۰ میلیارد تومان است.

,

حسنوند بیان کرد: مشکل اساسی در کمبود اقلام دارویی به دلیل ممانعت از ورود شرکت‌های پخش به استان توسط برخی از افراد است که با ورود به این موضوع مجوز توزیع پخش صادر شده و کمبودهای دارویی و مکمل‌های غذایی از طریق شرکتی که قبلا اجازه توزیع نداشته، شروع به پخش کرده و از اوایل آذرماه تا اردیبهشت ماه آینده مجوز دارو را تمدید کردیم.

,

وی با اشاره به قیمت داروها تصریح کرد: علت دو نرخی بودن قیمت داروها در داروخانه های استان به دو دلیل نوع برند دارو از جمله اروپایی و شرقی بودن مواد اولیه آن و فاکتور زمان خرید دارو می باشد.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۱۷ داروخانه دولتی در سطح استان وجود دارد گفت: فروش برخی از این داروخانه‌ها به طور میانگین یک میلیارد تومان در ماه است و در آمد هشت داروخانه‌ای که اخیرا در استان، دولتی شده اند صرف خرید تجهیزات، پرداخت مطالبات پرسنلی و پرداخت بدهی‌های دارویی و تجهیزاتی می‌شود.

,

وی با اشاره به واکسن آنفلوآنزا در استان افزود: این واکسن به صورت کامل در داروخانه‌های دولتی و منتخب بخش خصوصی وجود دارد و تا الان  ۱۱ هزار قرص ضد ویروس آنفلوآنزا وارد استان شده  و 8000 مورد از این دارو در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی تحت نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه توزیع شده است.

,

حسنوند با اشاره به توزیع برخی از  داروهای قاچاق در سطح استان بیان کرد: با هماهنگی تعزیرات حکومتی و اداره اماکن و معاونت غذا و دارو داروخانه ها شناسایی شده و مطابق با قوانین از هفته آینده با آن ها برخورد جدی صورت می گیرد وداروخانه هایی که داروی قاچاق را که محل تهیه و تولید آن مورد تایید وزارت بهداشت نیست توزیع می کنند پلمپ خواهند شد.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: 172 مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد که هر ماه مورد بازدید قرار می گیرند ودر صورت تخلف کسر سهمیه وپلمپ می شوند؛ در بحث تجهیزات پزشکی مجوز ام آر آی بروجرد و سی تی اسکن بیمارستان عشایر خرم آباد گرفته شد و  مجوز ام آر آی شهرستان پلدختر اخذ شده است؛ همچنین مجوز دستگاه سی تی آنژیو بیمارستان شهید مدنی به منظور تشخیص 95درصدی بیماریهای قلبی عروقی وپیشگیری از سکته نیز اخذ شده است که می تواند کمک شایانی برای مردم استان باشد.

,

وی عنوان کرد: پایش شهرستان های استان را از هفته قبل جهت بررسی مشکلات بیمارستانها  وکنترل عطاری‌ها ومراکز خصوصی شروع شده که تصمیمات لازم جهت حل مشکلات با همکاری رییس دانشگاه اتخاذ می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه