اخبار داغ

گزارشی از افزایش تقاضای «ال.پی.جی» در پی گرانی سوخت؛

بازار بمب های متحرک در سردی قیمت بنزین داغ شد

بازار بمب های متحرک در سردی قیمت بنزین داغ شد
با گران شدن بنزین اقبال مردم خصوصا اقشار متوسط و ضعیف به استفاده از سوخت " ال. پی.جی" سوخت بیشتر شده در حالی که بسیاری از رانندگانی که خودرویشان گاز سوز است با استفاده از تجهیزاتی که استاندارد نیست و درمکانهای غیر مجازاقدام به سوخت گیری می کنند که می تواند هر خودوریی را به یک بمب متحرک تبدیل کند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، بعد از اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت، گرچه صف های بنزین خلوت تر شد اما در مقابل صف های گاز «سی.ان.جی» پرتراکم تر شد و در این میان تقاضا برای گاز ال.پی.جی به میزان قابل توجهی بالا رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصراترک, ، بعد از اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت، گرچه صف های بنزین خلوت تر شد اما در مقابل صف های گاز «سی.ان.جی» پرتراکم تر شد و در این میان تقاضا برای گاز ال.پی.جی به میزان قابل توجهی بالا رفت, .,

بر اساس تصویب نامه کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی در دوم مرداد سال 86 و در راستای توسعه استفاده از سوخت‌های جایگزین و تنوع در سبد سوخت و کاهش بار مالی واردات بنزین، وزارت نفت مکلف شد نسبت به توسعه استفاده از گاز مایع نفتی در خودروهای پرمصرف موجود به نحوی اقدام کند که طرح استفاده از گاز مایع نفتی «ال.پی.جی» به عنوان مکمل طرح استفاده از گاز طبیعی فشرده باشد، این در حالی بود که با ابلاغ مصوبه شورای عالی اقتصادی و برنامه‌ریزی کشور، نصب تجهیزات استفاده از گاز مایع  ِال.پی.جی برای کلیه خودروها ممنوع شد.

, .,

از طرفی دیگر همچنان با توجه به قیمت مناسب این سوخت نسبت به بنزین و توان خودرو در مقایسه با سوخت سی.ان.جی تمایل به سمت گاز مایع بیشتر شده است در حالی که استفاده از این سوخت به صورت غیراصولی و غیر استاندارد انجام می شود و تاکنون منجر به انفجارهای متعددی شده است.

,

 

,

, ,

 

,

بلاتکلیفی استفاده از «ال پی جی»

, بلاتکلیفی استفاده از «ال پی جی», بلاتکلیفی استفاده از «ال پی جی»,

اسدزاده، یکی از مسافربران شخصی که اقدام به نصب سوخت «ال.پی.جی» برای خودرو کرده، گفت: هزینه این سوخت نسبت به بنزین خیلی به صرفه است و با توجه به اینکه شغل بنده جابجایی مسافر بین روستاها است، گاز سی.ان.جی در سربالایی ها جواب نمی دهد و ماشین خاموش می شود.

, .,

وی در پاسخ به اینکه آیا از خطرات استفاده از این سوخت مطلع هستید، گفت: بله ، اما اگر این سوخت غیرمجاز و غیرقانونی است چرا تکلیف آن مشخص نمی شود.

, .,

محمدزاده، یکی از زنبورداران خراسان شمالی ادامه داد: باتوجه به اینکه کار ما در طبیعت انجام می شود، باید در طی روز بارها رفت و آمد داشته باشیم، وسیله نقلیه من وانت باری است که بنزینی بود و مدتی را برای صرفه جویی در هزینه های سوخت مخزن سی.ان.جی نصب کردم اما نه تنها توانی برای حرکت نداشت بلکه موتور خودرو نیز دچار مشکل شد.

, .,

وی گفت: قبل از گرانی بنزین، مخزن سوخت گاز سی.ان.جی را با سوخت گاز مایع تغییر دادم، اما بعد از گرانی بنزین به راحتی سوخت ال.پی.جی یافت نمی شود که بخواهم سوختگیری کنم، این را هم قبول دارم که این شیوه سوختگیری دستی حادثه زا است اما دولت در این قسمت کوتاهی کرده است وباید جایگاه هایی را برای این سوخت اختصاص دهد تا مردم در شرایط قانونی و استاندارد از این سوخت بهره مند شوند.

, .,

محمدزاده ادامه داد: دولت گرانی بنزین را مصوب کرد بدون اینکه مشاغل خاص را مستثنی از این طرح کند، مشاغلی همچون گردشگری ها، مسافربران شخصی، افرادی همچون من که به خاطر شغلشان مجبور به رفت و آمد روزانه هستند.

, .,

وی تاکید کرد:  ما به اجبار به سمت استفاده از سوختی رفته ایم که می دانیم هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد.

 

,
,
,

تامین غیر مجاز «ال.پی.جی» خودروها

, تامین غیر مجاز «ال.پی.جی» خودروها, تامین غیر مجاز «ال.پی.جی» خودروها,

مجتبی شکوری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با بیان اینکه سهمیه گاز ال.پی.جی برای مصارف خانوار و فاقد گاز طبیعی لحاظ می شود، اظهار کرد: سهمیه خراسان شمالی به صورت ماهانه یک هزار و 390 تن ال.پی.ی است که در هفت مرکز توزیع در قالب کپسول های 11 کیلویی در اختیار این خانواده ها قرار می گیرد.

, .,

وی در پاسخ به اینکه بعد از گرانی بنزین و تمایل بیشتر برای سوخت ال.پی.جی به عنوان سوخت خودرو نظارتها به چه صورت است که برای این سوخت برای مصارف غیر از خانوار توزیع نشود، گفت: با توجه به  پیگیری های  بعمل آمده گاز مایع LPG  در سبد سوخت حمل ونقل قرار نگرفته است، لذا نصب کپسول LPG و استفاده از گاز مایع غیر ایمن بوده و مخاطراتی برای استفاده کنندگان در برخواهد داشت .

,  LPG  ,  LPG ,  .,

 

,

, , ,

 

,

شکوری ادامه داد: همچنین به استناد دستورالعمل های صادره، نظارت بر جذب ، توزیع و تخلفات احتمالی از قبیل گرانفروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه و نظارت ها بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است .

,  .,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی افزود: یکی از اهداف شرکت ملی پخش در مورد سوخت ال.پی.جی مصارف خانواری است که از گاز طبیعی بهره مند نیستند و در نقاط محروم از جمله راز و جرگلان واقع شده اند.

, .,

این مقام مسئول ادامه داد: واحدهای خدماتی همچون پیک نیک پرکنی ها و خدمات سفر که قالبا غیرمجاز اقدام به سوختگیری خودروها با گاز مایع می کنند، این سوخت را از خارج استان وارد می کنند .

,  .,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: به توجه به آمار توزیع بنزین در هفته اول بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، مقدار مصرف بنزین در سطح استان کاهش قابل توجه ای داشته است و علت طولانی شدن سوختگیری خودروها مربوط به روزهای آغازین هرماه که کارت سوخت خودرو ها شارژ می شود و استقبال مردم در این روزها جهت سوختگیری بیشتر است.

,

وی خاطر نشان کرد: بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، مصرف سوخت سی.ان.جی در خراسان شمالی هفت درصد افزایش پیدا کرده است و میزان دقیق کاهش یا افزایش مصرف بعد از گذشت حداقل یک ماه اعلام می شود.

, .,

شکوری یادآور شد: باتوجه به جانمایی خوب جایگاه های سی.ان.جی درسطح استان مشکلی برای کمبود سوخت مشاهده نشده و این شرکت در راستای تکریم شهروندان آماده صدور مجوز برای احداث جایگاه CNG توسط بخش خصوصی است.

,  CNG , .,

 

,

تمایل به سوخت «ال.پی.جی» بعد از گرانی بنزین

, تمایل به سوخت «ال.پی.جی» بعد از گرانی بنزین, تمایل به سوخت «ال.پی.جی» بعد از گرانی بنزین,

هادی خودنیا، معاون عمرانی فرمانداری بجنورد گفت: باتوجه به اینکه گاز مایع برای مصارف سوخت خودرو در کشور تعبیه نشده و هیچ گونه استانداری برای آن تعریف نشده، واحدهایی که به صورت خودسرانه اقدام به نصب مخزن و سوختگیری ال.پی.جی برای خودرو می کنند، به صورت غیرقانونی این فعالیت را انجام می دهند.

, .,

وی با بیان اینکه هزینه مصرف این سوخت در مقایسه با بنزین پایین تر است، گفت: بعد از گرانی بنزین مردم تمایل زیادی به استفاده از این سوخت و جایگزینی با بنزین داشته اند که باتوجه به خطراتی که مردم را تهدید می کند، استاندار خراسان شمالی مصوب کرد تمامی واحدهای غیرمجاز، سوختگیری و نصب ال.پی.جی در استان برچیده شوند.

, .,

 

,

, , ,

 

,

این مقام مسئول عنوان کرد: از ابتدای طرح گرانی قیمت بنزین، نظارت ها توسط سازمان صمت، شرکت نفت، بازرسی و تعزیرات در سطح شهر آغاز شده است اما تا زمانی که وحدت رویه ای وجود نداشته باشد، نهایتا به اخطار یا پلمپ واحد منجر می شود.

, .,

معاون عمرانی فرمانداری بجنورد با اشاره به اینکه در زمان سوختگیری غیرمجاز ال.پی.جی بارها شاهد انفجار در سطح شهر بوده ایم، گفت: بیشترین قشری که تمایل به استفاده از این سوخت دارند، مسافربرهای شخصی و دارندگان پاترول یا آفرود و ماشین های پرمصرف هستند.

, .,

 

,

تشکیل 5 پرونده متخلف در حوزه «ال.پی.جی» پس از گرانی بنزین

, تشکیل 5 پرونده متخلف در حوزه «ال.پی.جی» پس از گرانی بنزین, تشکیل 5 پرونده متخلف در حوزه «ال.پی.جی» پس از گرانی بنزین,

سید جواد سیدالموسوی، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان خراسان شمالی گفت: بعد از اجرای طرح گرانی بنزین گشت های بازرسی در سطح خراسان شمالی در شیفت های کاری تعیین شده در حال فعالیت هستند.

, .,

وی با اشاره به اینکه نظارت بر این امور در حوزه کاری تعزیرات حکومتی قرار نمی گیرد، گفت: در شرایط پیش آمده فعلی در بحث نظارت به همراه سایر تیم های سازمان صمت، شرکت نفت، اصناف و بازرسی در این حوزه نیز وارد عمل شده ایم.

, .,

این مقام مسئول عنوان داشت: از مجموع 500 پرونده تشکیل شده در راستای گران فروشی از 25 آبان ماه سال جاری تاکنون پنج پرونده در مورد تخلفات گران فروشی سوخت ال.پی.جی بوده است.

, .,

 

,

افزایش تقاضا برای سوختگیری ال.پی.جی در پس گرانی بنزین

, افزایش تقاضا برای سوختگیری ال.پی.جی در پس گرانی بنزین, افزایش تقاضا برای سوختگیری ال.پی.جی در پس گرانی بنزین,

طاهر رستمی، فرماندار شهرستان اسفراین در این باره ادامه داد: بعد از اجرای طرح حامل های انرژی خودروهایی که دارای مخزن ال.پی.چی بودند تمایل بیشتری به استفاده از این سوخت پیدا کردند.

, .,

رستمی بیان داشت: باتوجه به اینکه مراجعه و تقاضا برای گاز ال.پی.جی بیشتر شده است این افراد به سمت بهره مندی از سوخت سی.ان.جی هدایت می شوند.

, .,

وی ادامه داد: علاوه بر این زمانی که اعلام شد هر گونه سوختگیری گاز مایع تخلف محسوب می شود این افراد به صورت غیر مجاز اقدام به سوختگیری در منازل می کنند که خطرات زیادی آنها را تهدید می کند.

, .,

فرماندار شهرستان اسفراین خاطر نشان کرد: دو واحد متخلف در حوزه گاز مایع  به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی قبل از اجرای این طرح پلمپ شده بودند.

 

, .,
,
,

, ,

 

,

پلمپ دو واحد غیرمجاز سوختگیری «ال.پی.جی» در بجنورد

, پلمپ دو واحد غیرمجاز سوختگیری «ال.پی.جی» در بجنورد, پلمپ دو واحد غیرمجاز سوختگیری «ال.پی.جی» در بجنورد,

محمد کرمیان فر، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز با بیان اینکه به طور کلی وظیفه ما بازرسی، تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات است، گفت: بعد از اجرای این طرح نظارتها در بخش های مختلف بازار تشدید شد و در حال حاضر این بازدید ها ادامه دارد.

,

وی بیان کرد: در رابطه با موضوع ال.پی.جی تیم های ناظر به صورت جداگانه و گاهی به صورت تیم مشترک برای بازرسی و نظارت حضور پیدا می کنند.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: باتوجه به اینکه نصب مخازن سوخت گاز مایع به صورت غیرمجاز انجام می شود، هیچ گونه آماری از تعداد خودروهای مجهز به مخزن "ال.پی. جی" در دست نیست.

,

کرمیان فر خاطر نشان کرد: بعد از اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت، افراد زیادی تمایل به استفاده از گاز مایع برای سوخت خودرو داشته اند که براساس گشت های مشترک تاکنون تعداد 20 پرونده برای رسیدگی به تعزیرات ارجاع داده شده که از این تعداد دو واحد پلمپ شده اند.

,

 

,

تاکنون در مجلس در حوزه «ال.پی.جی» صحبتی نشده است

, تاکنون در مجلس در حوزه «ال.پی.جی» صحبتی نشده است, تاکنون در مجلس در حوزه «ال.پی.جی» صحبتی نشده است,

علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و رازو جرگلان در مجلس شورای اسلامی در این باره اعلام کرد: تاکنون در مجلس هیچ گونه طرحی مبنی بر تعیین وضعیت استفاده از سوخت ال.پی.جی ارائه نشده است.

,

وی ادامه داد: بعد از افزایش قیمت بنزین سه شنبه شب در جلسه هیئت دولت طرحی جهت گازسوز کردن وانت بارها و تاکسی ها مصوب شد.
 

,
,

, ,


توزیع 15 هزار سیلندر «ال. پی. جی» برای مصارف خانگی

,
, توزیع 15 هزار سیلندر «ال. پی. جی» برای مصارف خانگی, توزیع 15 هزار سیلندر «ال. پی. جی» برای مصارف خانگی,

محمد زارعی هدک، فرماندار شهرستان رازو جرگلان در ادامه با اشاره به اینکه پنج هزار خانوار در این شهرستان از گاز طبیعی محروم هستند، گفت: به طور متوسط برای هر خانوار فاقد گاز طبیعی در ماه، سه سیلندر 11 کیلویی توزیع می شود، که در مجموع در این شهرستان به صورت ماهانه 15 هزار سیلندر ال.پی.جی توزیع می شود.

,

وی ادامه داد: به دو روستا در شهرستان رازو جرگلان از بخش غلامان شبکه  گاز ارسال نشده و در سایر روستاهای این شهرستان که فاقد گاز طبیعی هستند، شبکه گاز ارسال شده اما کنتور در داخل منازل نصب نشده است که هم اکنون در حال اجرا است.

,

فرماندار رازوجرگلان خاطر نشان کرد: 10 هزار و 700 خانوار شهرستان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر پیام مردمی از این منطقه که با کاهش سوخت در مصارف خانگی مواجه شده اند، گفت: هیچ شکایت و گلایه ای از سمت مردم در این زمینه به دست ما نرسیده است.

,


نادیده گرفتن گردشگری در سهمیه بندی بنزین

,
, نادیده گرفتن گردشگری در سهمیه بندی بنزین, نادیده گرفتن گردشگری در سهمیه بندی بنزین,

پیام مهنانی، مدیر یک شرکت گردشگری در بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه گرانی بنزین، تاثیرات زیادی در حوزه گردشگری برای ما ایجاد کرده است، گفت: گردشگری در حال معمول در سبد خانوار در جایگاه های پنجم تا ششم قرار داشت که بعد از این شرایط به وجود آمده تورها اجرایی نمی شود و تاثیرات زیادی در کاهش سفرهای ما داشته است.

, .,

 

,

, , ,

 

,

مهنانی افزود: باید با دید مثبتی هم به این مقوله نگاه شود و آن اینکه خانواده ها برای صرفه جویی در هزینه های سوخت خودرو به سمت تورهای گروهی روی آورند که این موضوع نیز منوط به این است که گازوئیل گران نشود.

, .,

وی اضافه کرد: هرچند که بعد از این گرانی ها خودروهای گازوئیل سوز نیز به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت ها کرده اند و از این جو پیش آمده سواستفاده می کنند.

, .,

مهنانی با بیان اینکه در سهمیه بندی بنزین جایگاهی برای دفاتر گردشگری در نظر گرفته نشده است، گفت: روز پنج شنبه در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی این موضوع را مطرح کردیم که سهمیه سوخت جداگانه ای برای واحدهای گردشگری در نظر گرفته شود که شرکت نفت اعلام کرد تاکنون چیزی در نظر گرفته نشده و بعید می دانیم که چیزی درنظر گرفته شود.

, .,

مدیر این شرکت گردشگری خاطرنشان کرد: آژانس های گردشگری نیز همچون آژانسها درون شهر و بیرون شهر مسافر جابجا می کنند، اما دیده نشده اند.

, .,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که نظرتان در رابطه با استفاده از سوخت ال.پی.جی چیست، گفت: بارها شاهد انفجارهای ناشی از استفاده از این سوخت بوده ایم و اینکه تمایلی به انجام کار غیرقانونی و غیراستاندارد ندارم.

,

 

,

 آرزو رحمانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه