اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

ثبت‌نام 2468 نفر در طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی

ثبت‌نام 2468 نفر در طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: در استان خراسان‌جنوبی 2 هزار و 468 نفر در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده‌اند که یک هزار و 382 نفر در بیرجند و یک هزار و 86 نفر درسایر شهرها ثبت‌نام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی با مساحت 150  هزار کیلومتر مربع سومین استان پهناور کشور است که بیش از 80 درصد ترانزیت به افغانستان به کشورهای آسیای میانه از راه‌های خراسان‌جنوبی انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن خراسان‌جنوبی در کریدورهای بین‌المللی شمال - جنوب و شرق - غرب و در مسیر شبکه‌های حمل و نقل جاده‌ای ریلی و هوایی در راستای توسعه تعاملات اقتصادی خارجی تاثیرات خوبی برای استان خواهد داشت.

جعفری با اشاره به افزایش سه برابری اعتبارات در بخش راه در مقایسه با سال گذشته، اظهار کرد: شریان‌های حیاتی خراسان‌جنوبی طی یکسال اخیر جان تازه‌ای گرفته و شاهد پیشرفت خوبی در پروژه‌ها هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 490 کیلومتر بزرگراه در استان زیر بار ترافیکی قرار داشت، گفت: از ابتدای سال گذشته تکمیل عملیات اجرایی 630 کیلومتر راه اصلی چهار خط استان برای رسیدن به متوسطه کشوری تا افق 1402 در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل این محورها طول راه‌های اصلی چهار خط استان با افزایش 120 درصدی به یک هزار و 120 کیلومتر خواهد رسید.

جعفری گفت: پروژه‌های در دست اجرا در محورهای مواصلاتی استان، محور نهبندان - سربیشه - بیرجند-  قاین، محور راور- دیهوک - فردوس- بجستان، محور طبس- یزد، طبس- اصفهان، سربیشه - درح- ماهیرود، محور قاین -حاجی آباد- یزدان،محور فردوس - سرایان و طبس- بشرویه می‌باشد.

افزایش سه برابری اعتبارات بخش راه

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات بخش راه‌های استان در سال گذشته 60 میلیارد ریال بوده که امسال این رقم به 222 میلیارد تومان افزایش یافته است و کماکان تخصیص‌ها ادامه دارد.

171 کیلومتر از باندهای دوم استان در قالب هشت پروژه آماده مناقصه 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: تزریق منابع اعتباری این نوید را به همراه دارد که عملیات اجرایی را به 94 کیلومتر از باندهای دوم  از ابتدای سال جاری آغاز شده و همچنین، 171 کیلومتر از باندهای دوم استان در قالب هشت پروژه آماده مناقصه است.

بهره‌برداری از 124 کیلومتر باند دوم در استان

جعفری گفت: طی یک سال گذشته 124کیلومتر از باندهای دوم استان به بهره‌برداری رسیده و همچنین 75 کیلومتر از باندهای دوم در دست اجرای استان آسفالت شده و اکنون در حال تکمیل علائم و ایمن‌سازی برای بهره‌برداری است و 90 کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تنها 5 هزار و 700 کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت بوده و این در حالی است که از مجموعه یک هزار و 780 آبادی دارای سکنه استان تنها 822 روستای بالای 20 خانوار از نعمت راه آسفالته برخوردار بوده اند.

افزایش 11 درصدی طول راه‌های آسفالته روستایی

مدیرکل راه و وشهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به تدوین سند توسعه روستایی خراسان جنوبی، گفت: برای تکمیل شبکه راه روستایی به طول 630 کیلومتر و برخورداری 96 روستای محروم آغاز شد که طی یک سال گذشته 130 کیلومتر راه آسفالته روستایی را تکمیل و عملیات اجرایی 500 کیلومتر از راه های روستایی استان آغاز شد که با تکمیل این محورها، شاهد افزایش 11 درصدی طول راه‌های آسفالته روستایی و برخورداری کامل روستاهای بالای 20 خانوار استان از این نعمت خواهیم بود.

مطالبات 100 میلیارد تومانی پیمانکاران

جعفری در خصوص مطالبات پیمانکاران با بیان اینکه 100 میلیارد تومان مطالبات داریم، افزود: پیمانکاران در حال کار و پروژه های در حال پیشرفت است و خوشبختانه مطالبات معوقه کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص طولانی شدن پروژه بیرجند- قاین خاطرنشان کرد: مشکل اعتبارات دلیل اصلی طولانی شدن این پروژه شد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به حضور پیمانکاران و پیشرفت‌های موجود تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

راه آهن

وی با اشاره به اینکه احداث راه آهن شرق کشور تحول عظیمی در توسعه حمل و نقل ترانزیتی به افغانستان و کشورهای آسیای میانه ایجاد خواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه عملیات اتصال بندر چابهار به راه آهن زاهدان - بم و در نهایت به راه آهن سراسری از سال 1392 توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اجرایی گردید نگاه دولت به خط راه آهن مشهد- بیرجند- زاهدان به عنوان اولویت دوم اتصال ریلی چابهار بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته در استان و برگزاری جلسات متعدد راه آهن خراسان جنوبی در مهر ماه سال جاری با حضور معاون رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

جعفری گفت: راه آهن زاهدان به ایستگاه یونسی به منظور اتصال به شبکه راه‌آهن سراسری به طول 901 کیلومتر در سه استان شرقی کشور اجرا می‌شود که 421 کیلومتر از آن در استان خراسان‌جنوبی قرار دارد بیان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از سال 1396 عملیات اجرایی احداث راه آهن در قطعه ای به طول 67 کیلومتر در استان سیستان و بلوچستان و قطعه ای به طول 58 کیلومتر در استان خراسان رضوی آغاز شد.

وی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری های مستمر در استان برای اولین بار عملیات اجرایی  103 کیلومترخط راه‌آهن در قالب قطعه 16 از کریدور راه آهن شرق به طول 32 کیلومتر بیرجند به سمت قاین و همچنین 71 کیلومتر آنتنی فردوس به جزین آغاز شد.

جعفری گفت: در خصوص راه آهن با اخذ دو مصوبه هیئت وزیران طی سه ماه منجر به اختصاص 4 هزار میلیارد تومان در قالب فاینان داخلی برای اتصال بیرجند به شبکه راه آهن سراسری ایستگاه یونسی و 700 میلیارد یورو به منظور احداث راه آهن زاهدان به بیرجند شد.

وی عنوان کرد: با احداث خط راه آهن به طول 901 کیلومتر می‌توان شاهد کاهش فاصله ترانزیتی کشورهای آسیای میانه تا بندرچابهار به میزان 345 کیلومتر بود.

تامین زمین و مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به تامین زمین و مسکن شهری در استان، بیان کرد: با توجه به شرایط بخش مسکن و شرایط اقتصادی خانوار دولت به منظور تامین زمین و مسکن مورد نیاز متقاضیان چند برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، تامین مسکن اقشار کم درآمد، تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن خانه اولی‌ها و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای خانه دار شدن مردم است.

جعفری با اشاره به تامین مسکن اقشار کم درآمد، گفت: در این برنامه با همکاری نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و سازمان تامین اجتماعی نسبت به ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار مورد هدف اقدام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به تهیه زمین مناسب برای تامین نیاز مسکن استان، بیان کرد: طرح‌های آماده‌سازی در حال انجام است که بر اساس پیگیری‌های صورت پذیرفته در استان یکی از پنج استان پیشتاز در خانه دار شدن مردم هستیم.

وی افزود: تامین زمین مناسب برای 12 هزار و 250 واحد مسکونی در استان آغاز شده و به همین منظور عملیات آماده سازی و تهیه طرح مربوط به 477 هکتار در شهرستان بیرجند،77 هکتار شهرستان طبس، ب35 هکتار در شهرستان فردوس و 10 هکتار در شهرستان سرایان آغاز شده است.

نیاز سالانه یک‌هزار و 450 واحد مسکونی

جعفری گفت: در حال حاضر برآوردهای حکایت از نیاز سالانه یک‌هزار و 450 واحد مسکونی بر اساس پیش‌بینی جمعیت تا سال 1400 در خراسان‌‍جنوبی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص طرح اقدام ملی، بیان کرد: در طرح اقدام ملی در فاز اول 4 هزار و 500 واحد مسکونی در قالب مسکن مشارکتی، واگذاری زمین 99 ساله زمین برای اقشار ویژه، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت، استفاده از ظرفیت‌های بانکی، واگذاری به بنیاد مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و سایر تفاهم‌نامه‌های وارد فاز اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: در هفت شهر استان یک هزار و هفت هکتار محدوده مصوب بازآفرینی شهری وجود دارد که در سال جاری تعداد 41 پروژه با مجموعه 85 میلیارد ریال و با پیشرفت متوسط 48 درصد در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از آنجایی که زمین و مسکن به عنوان یک محرک اقتصادی مطرح است اجرای طرح اقدام ملی مسکن با گردش مالی بیش از 10 هزار میلیارد ریال موجب ایجاد شغل مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی در استان خواهد شد.

16 هکتار اراضی آماده واگذاری

جعفری خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن از طریق طرح اقدام ملی 16 هکتار اراضی آماده واگذاری در استان وجود دارد و خوشبختانه در خصوص واگذاری زمین در استان مشکلی نداریم.

وی با اشاره به ساخت مسکن با همکاری مسکن خیرسازان و ستاد اجرایی فرمام امام خمینی (ره)، افزود: در این راستا نیز ساخت 200 واحد با همکاری خیرین مسکن ساز و یک هزار واحد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در استان موافقت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در استان دو هزار و 468 نفر در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده‌اند که یک هزار و 382 نفر در بیرجند و یک هزار و 86 نفر درسایر شهرها ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان,  مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی با مساحت 150  هزار کیلومتر مربع سومین استان پهناور کشور است که بیش از 80 درصد ترانزیت به افغانستان به کشورهای آسیای میانه از راه‌های خراسان‌جنوبی انجام می‌شود.,
,
, وی افزود: با توجه به قرار گرفتن خراسان‌جنوبی در کریدورهای بین‌المللی شمال - جنوب و شرق - غرب و در مسیر شبکه‌های حمل و نقل جاده‌ای ریلی و هوایی در راستای توسعه تعاملات اقتصادی خارجی تاثیرات خوبی برای استان خواهد داشت.,
,
, جعفری با اشاره به افزایش سه برابری اعتبارات در بخش راه در مقایسه با سال گذشته، اظهار کرد: شریان‌های حیاتی خراسان‌جنوبی طی یکسال اخیر جان تازه‌ای گرفته و شاهد پیشرفت خوبی در پروژه‌ها هستیم.,
,
, مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 490 کیلومتر بزرگراه در استان زیر بار ترافیکی قرار داشت، گفت: از ابتدای سال گذشته تکمیل عملیات اجرایی 630 کیلومتر راه اصلی چهار خط استان برای رسیدن به متوسطه کشوری تا افق 1402 در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل این محورها طول راه‌های اصلی چهار خط استان با افزایش 120 درصدی به یک هزار و 120 کیلومتر خواهد رسید.,
,
, جعفری گفت: پروژه‌های در دست اجرا در محورهای مواصلاتی استان، محور نهبندان - سربیشه - بیرجند-  قاین، محور راور- دیهوک - فردوس- بجستان، محور طبس- یزد، طبس- اصفهان، سربیشه - درح- ماهیرود، محور قاین -حاجی آباد- یزدان،محور فردوس - سرایان و طبس- بشرویه می‌باشد.,
,
, افزایش سه برابری اعتبارات بخش راه, افزایش سه برابری اعتبارات بخش راه,
,
, وی خاطرنشان کرد: اعتبارات بخش راه‌های استان در سال گذشته 60 میلیارد ریال بوده که امسال این رقم به 222 میلیارد تومان افزایش یافته است و کماکان تخصیص‌ها ادامه دارد.,
,
, 171 کیلومتر از باندهای دوم استان در قالب هشت پروژه آماده مناقصه , 171 کیلومتر از باندهای دوم استان در قالب هشت پروژه آماده مناقصه ,
,
, مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: تزریق منابع اعتباری این نوید را به همراه دارد که عملیات اجرایی را به 94 کیلومتر از باندهای دوم  از ابتدای سال جاری آغاز شده و همچنین، 171 کیلومتر از باندهای دوم استان در قالب هشت پروژه آماده مناقصه است.,
,
, بهره‌برداری از 124 کیلومتر باند دوم در استان,
,
, جعفری گفت: طی یک سال گذشته 124کیلومتر از باندهای دوم استان به بهره‌برداری رسیده و همچنین 75 کیلومتر از باندهای دوم در دست اجرای استان آسفالت شده و اکنون در حال تکمیل علائم و ایمن‌سازی برای بهره‌برداری است و 90 کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت است.,
,
, وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تنها 5 هزار و 700 کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت بوده و این در حالی است که از مجموعه یک هزار و 780 آبادی دارای سکنه استان تنها 822 روستای بالای 20 خانوار از نعمت راه آسفالته برخوردار بوده اند.,
,
, افزایش 11 درصدی طول راه‌های آسفالته روستایی, افزایش 11 درصدی طول راه‌های آسفالته روستایی,
,
, مدیرکل راه و وشهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به تدوین سند توسعه روستایی خراسان جنوبی، گفت: برای تکمیل شبکه راه روستایی به طول 630 کیلومتر و برخورداری 96 روستای محروم آغاز شد که طی یک سال گذشته 130 کیلومتر راه آسفالته روستایی را تکمیل و عملیات اجرایی 500 کیلومتر از راه های روستایی استان آغاز شد که با تکمیل این محورها، شاهد افزایش 11 درصدی طول راه‌های آسفالته روستایی و برخورداری کامل روستاهای بالای 20 خانوار استان از این نعمت خواهیم بود.,
,
, مطالبات 100 میلیارد تومانی پیمانکاران, مطالبات 100 میلیارد تومانی پیمانکاران,
,
, جعفری در خصوص مطالبات پیمانکاران با بیان اینکه 100 میلیارد تومان مطالبات داریم، افزود: پیمانکاران در حال کار و پروژه های در حال پیشرفت است و خوشبختانه مطالبات معوقه کاهش پیدا کرده است.,
,
, وی در خصوص طولانی شدن پروژه بیرجند- قاین خاطرنشان کرد: مشکل اعتبارات دلیل اصلی طولانی شدن این پروژه شد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به حضور پیمانکاران و پیشرفت‌های موجود تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.,
,
, راه آهن,
,
, وی با اشاره به اینکه احداث راه آهن شرق کشور تحول عظیمی در توسعه حمل و نقل ترانزیتی به افغانستان و کشورهای آسیای میانه ایجاد خواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه عملیات اتصال بندر چابهار به راه آهن زاهدان - بم و در نهایت به راه آهن سراسری از سال 1392 توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اجرایی گردید نگاه دولت به خط راه آهن مشهد- بیرجند- زاهدان به عنوان اولویت دوم اتصال ریلی چابهار بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته در استان و برگزاری جلسات متعدد راه آهن خراسان جنوبی در مهر ماه سال جاری با حضور معاون رئیس جمهور کلنگ زنی شد.,
,
, جعفری گفت: راه آهن زاهدان به ایستگاه یونسی به منظور اتصال به شبکه راه‌آهن سراسری به طول 901 کیلومتر در سه استان شرقی کشور اجرا می‌شود که 421 کیلومتر از آن در استان خراسان‌جنوبی قرار دارد بیان کرد.,
,
, مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از سال 1396 عملیات اجرایی احداث راه آهن در قطعه ای به طول 67 کیلومتر در استان سیستان و بلوچستان و قطعه ای به طول 58 کیلومتر در استان خراسان رضوی آغاز شد.,
,
, وی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری های مستمر در استان برای اولین بار عملیات اجرایی  103 کیلومترخط راه‌آهن در قالب قطعه 16 از کریدور راه آهن شرق به طول 32 کیلومتر بیرجند به سمت قاین و همچنین 71 کیلومتر آنتنی فردوس به جزین آغاز شد.,
,
, جعفری گفت: در خصوص راه آهن با اخذ دو مصوبه هیئت وزیران طی سه ماه منجر به اختصاص 4 هزار میلیارد تومان در قالب فاینان داخلی برای اتصال بیرجند به شبکه راه آهن سراسری ایستگاه یونسی و 700 میلیارد یورو به منظور احداث راه آهن زاهدان به بیرجند شد.,
,
, وی عنوان کرد: با احداث خط راه آهن به طول 901 کیلومتر می‌توان شاهد کاهش فاصله ترانزیتی کشورهای آسیای میانه تا بندرچابهار به میزان 345 کیلومتر بود.,
,
, تامین زمین و مسکن, تامین زمین و مسکن,
,
, مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به تامین زمین و مسکن شهری در استان، بیان کرد: با توجه به شرایط بخش مسکن و شرایط اقتصادی خانوار دولت به منظور تامین زمین و مسکن مورد نیاز متقاضیان چند برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.,
,
, وی افزود: نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، تامین مسکن اقشار کم درآمد، تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن خانه اولی‌ها و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای خانه دار شدن مردم است.,
,
, جعفری با اشاره به تامین مسکن اقشار کم درآمد، گفت: در این برنامه با همکاری نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و سازمان تامین اجتماعی نسبت به ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار مورد هدف اقدام می‌شود.,
,
, مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به تهیه زمین مناسب برای تامین نیاز مسکن استان، بیان کرد: طرح‌های آماده‌سازی در حال انجام است که بر اساس پیگیری‌های صورت پذیرفته در استان یکی از پنج استان پیشتاز در خانه دار شدن مردم هستیم.,
,
, وی افزود: تامین زمین مناسب برای 12 هزار و 250 واحد مسکونی در استان آغاز شده و به همین منظور عملیات آماده سازی و تهیه طرح مربوط به 477 هکتار در شهرستان بیرجند،77 هکتار شهرستان طبس، ب35 هکتار در شهرستان فردوس و 10 هکتار در شهرستان سرایان آغاز شده است.,
,
, نیاز سالانه یک‌هزار و 450 واحد مسکونی, نیاز سالانه یک‌هزار و 450 واحد مسکونی,
,
, جعفری گفت: در حال حاضر برآوردهای حکایت از نیاز سالانه یک‌هزار و 450 واحد مسکونی بر اساس پیش‌بینی جمعیت تا سال 1400 در خراسان‌‍جنوبی دارد.,
,
, مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص طرح اقدام ملی، بیان کرد: در طرح اقدام ملی در فاز اول 4 هزار و 500 واحد مسکونی در قالب مسکن مشارکتی، واگذاری زمین 99 ساله زمین برای اقشار ویژه، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام خریداری شده و نیمه تمام در قالب مشارکت، استفاده از ظرفیت‌های بانکی، واگذاری به بنیاد مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و سایر تفاهم‌نامه‌های وارد فاز اجرایی شده است.,
,
, وی اظهار کرد: در هفت شهر استان یک هزار و هفت هکتار محدوده مصوب بازآفرینی شهری وجود دارد که در سال جاری تعداد 41 پروژه با مجموعه 85 میلیارد ریال و با پیشرفت متوسط 48 درصد در حال اجرا است.,
,
, مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از آنجایی که زمین و مسکن به عنوان یک محرک اقتصادی مطرح است اجرای طرح اقدام ملی مسکن با گردش مالی بیش از 10 هزار میلیارد ریال موجب ایجاد شغل مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی در استان خواهد شد.,
,
, 16 هکتار اراضی آماده واگذاری, 16 هکتار اراضی آماده واگذاری,
,
, جعفری خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن از طریق طرح اقدام ملی 16 هکتار اراضی آماده واگذاری در استان وجود دارد و خوشبختانه در خصوص واگذاری زمین در استان مشکلی نداریم.,
,
, وی با اشاره به ساخت مسکن با همکاری مسکن خیرسازان و ستاد اجرایی فرمام امام خمینی (ره)، افزود: در این راستا نیز ساخت 200 واحد با همکاری خیرین مسکن ساز و یک هزار واحد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در استان موافقت شده است.,
,
, مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در استان دو هزار و 468 نفر در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده‌اند که یک هزار و 382 نفر در بیرجند و یک هزار و 86 نفر درسایر شهرها ثبت‌نام کردند.,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه