اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

ضرورت اصلاح نظام مالیاتی کشور

ضرورت اصلاح نظام مالیاتی کشور
محمد ابراهیم احمدی ضمن اشاره به اینکه چرخه های اقتصادی دولت و نظام مالیاتی کشور باید ابتدا اصلاح شود گفت: افزایش قیمت های غیرکارشناسی حامل های انرژی به دلیل رویکردهای نادرست اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ابراهیم احمدی، مدرس دانشگاه و کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با صبح توس؛ پیرامون سیاست های بنزینی دولت اظهار کرد: هیچ زمانی شاهد نبودیم تورم اقتصادی کشور کنترل شود و سیاست ها به نفع اقشار ضعیف باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن اشاره به نرسیدن قیمت بنزین به قیمت جهانی افزود: باتوجه به اقدامات دولت در گذشته در رابطه با سوخت، این اقدامات موجب کنترل قیمت ها نخواهد شد.

,

این مدرس دانشگاه گفت: در گذشته بنزین 100 تومانی و دلار 800 تومانی بود که بنزین و دلار به دلایل مختلف گران شد و نزدیک به هم شدند.

,

وی افزود: پول ملی کاهش ارزش داشته است و دولت به کمک یارانه، قیمت ارز را ثابت نگه داشته بود و بهانه تحریم موجب برداشته شدن یارانه از دلار شد که قیمت دلار افزایش داشت.

,

احمدی با بیان اینکه در سال 96 قیمت دلار مجددا سیر صعودی پیدا کرد تصریح کرد: با اظهار نظر و صحبت دولت مبنی بر گرانی نان و کالاهای اساسی آشوب ها را در شهرهای مختلف شاهد بودیم و قیمت دلار تا 20 هزار تومان افزایش داشت و مجددا اختلاف بنزین و دلار بیشتر و نزدیک به 20 برابر شد.

,

وی افزود: سؤال اینجاست به مردم حقوق ریال پرداخت می شود اما چرا توقع داریم بنزین با قیمت دلار محاسبه شود.

,

این کارشناس اقتصادی ضمن تأکید بر اینکه مصرف خودروها باید در این راستا بهینه شود بیان کرد: بنزین نباید بهانه ای شود که موجب گران شدن کالاها در کشور باشد و باید نظارت و اهرم فشاری برای کنترل قیمت ها هم وجود داشته باشد.

,

وی افزود: با روش های فعلی هرگز ساختار اقتصادی کشور اصلاح نخواهد شد و لذا چرخه های اقتصادی دولت و نظام مالیاتی کشور باید ابتدا اصلاح شود.

,

احمدی خاطرنشان کرد: در این زمینه علاوه بر اینکه کیفیت سوخت باید ارتقا پیدا کند، همه کالاهای مردمی نباید گران محاسبه شود چراکه ایران اسلامی کشوری دارای ثروت ها و نعمت های الهی است و باید درآمدها مدیریت شود.

,

, ,

وی افزود: بالا رفتن قیمت بنزین اقتصاد را به روش های صحیح اصلاح نخواهد کرد و متأسفانه سیاست های بنزینی دولت با روش ها و ریکردهای غلط اقتصادی اجتناب ناپذیر بود.

,

این مدرس دانشگاه گفت: افزایش قیمت های غیرکارشناسی حامل های انرژی به دلیل رویکردهای نادرست اقتصادی است.

,

وی با اشاره به ایجاد کسری بودجه دولت به دلیل تسهیلات به افراد خاص افزود: گرانی بنزین در سایر کالاها و اقلام موجب رشد قیمت و تورم خواهد شد.

,

احمدی با اعلام اینکه پیش فرض ذهنی سالانه 20 تا 30 درصد تورم را نشان می دهد اظهار کرد: دولت به دلایل مختلف مقابل افزایش دلار را ایستادگی می کرده و به بهانه های مختلف افزایش قیمت ها را شاهد بودیم که بدنه جامعه را دچار شوک کرده است.

,

وی افزود: شکاف طبقاتی حاصل از افزایش قیمت ها، منجر به ناهنجاری های اجتماعی می شود و هر چه زودتر باید با اتخاذ سیاست های صحیح سطح کیفیت زندگی مردم را افزایش دهیم تا موجب نارضایتی نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه