اخبار داغ

حمل و نقل عمومی در فرانسه فلج شد

حمل و نقل عمومی در فرانسه فلج شد
همزمان با آغاز یکی از بزرگترین اعتصاب‌های سراسری در فرانسه پلیس این کشور به سمت معترضان در پاریس گاز اشک‌آور پرتاب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  پلیس فرانسه روز پنجشنبه برای متفرق کردن معترضان در مرکز پاریس به پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همزمان خبرگزاری رویترز گزارش داده بخش حمل و نقل عمومی فرانسه امروز پنجشنبه در یکی از بزرگترین اعتصاب‌های فرانسه در چند دهه گذشته تقریباً به حالت تعطیل کامل درآمد. 

,

روز گذشته یک رسانه فرانسوی گزارش داد این کشور آماده مواجهه با یکی از بزرگترین اعتصاب‌های سراسری است. 

,

خبرگزاری فرانسه نوشته انتظار می‌رود قطع خدمات از سوی کارگران بخش حمل و نقل و همچنین اعتصاب معلمان فرانسه را که درگیر تنش‌های فزاینده میان «امانوئل ماکرون» و اتحادیه‌های صنفی است فلج کند.

,

این رسانه نوشته حرکت حدود ۹۰ درصد از قطارهای سریع‌السیر متوقف خواهد شد. اکثر ایستگاه‌های مترو تعطیل، پروازها لغو و اکثر مدارس تعطیل خواهند شد.

,

بسیاری از فعالان این اعتصاب را که احتمالاً چندین روز به طول خواهد انجامید با مناقشه میان دولت و اتحادیه‌های صنفی در سال ۱۹۹۵ مقایسه کرده‌اند. در آن رویداد، فرانسه حدود سه هفته تعطیل بود.

,

خبرگزاری فرانسه این اعتصاب را همچنین آزمونی برای «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه خوانده است. 

,

ماکرون چندین ماه با تظاهرات‌کنندگان موسوم به «جلیقه‌زردها» روبرو بود که اعتراضات آنها به نابرابری‌های اجتماعی فرانسه را به لرزه درآورد. 

,

به نوشته خبرگزاری فرانسه، از میان ۱۶ خط مترو در پاریس، ۱۱ خط از روز پنجشنبه به طور کامل تعطیل خواهند شد. 

,

همچنین وزیر آموزش و پرورش فرانسه گفته احتمال می‌دهد ۵۵ درصد از معلمان و کارکنان مدارس از پنجشنبه به اعتصاب خواهند پیوست.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه