اخبار داغ

توجیه آمریکا از حمله به الحشدالشعبی

توجیه آمریکا از حمله به الحشدالشعبی
نماینده پارلمان عراق اتهام مقامات آمریکا در خصوص انتقال موشک به عراق را تکذیب کرد و گفت که آمریکایی‌ها با این اتهام پراکنی می‌خواند الحشد الشعبی را هدف قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یکی از نمایندگان پارلمان عراق اتهام‌های اخیر آمریکا به ایران در خصوص انتقال موشک‌ها به عراق را بی‌اساس خواند و گفت واشنگتن با طرح این گونه اتهام‌ها به دنبال هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

احمد الکنانی نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق امروز پنجشنبه به اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر انتقال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به انبارهای سری در عراق واکنش نشان داد و گفت: «آنچه رسانه‌های آمریکایی در این باره گفته‌اند، صحت ندارد. این اتهام‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده و با هدف توجیه حملات به الحشد الشعبی عراق صورت می‌گیرد».

,

 نیویورک تایمز بامداد روز پنجشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که ایران از حوادث اخیر عراق برای ایجاد زرادخانه سری موشک‌های کوتاه برد در عراق استفاده کرده است.

,

این  نماینده عراقی به بغداد الیوم گفت:‌ «سازمان الحشد الشعبی سازمانی امنیتی و زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح است و در بین عراقی‌ها دارای محبوبیت بوده و شیر اطمینان عراق به شمار می‌رود».

,

نیروهای الحشد الشعبی عراق که با فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت دینی عراق در سال ۲۰۱۴ برای مقابله با داعش تأسیس شد، طی تابستان امسال بارها هدف حملات هواپیماهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه