اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

فساد سم مهلک در جامعه اسلامی است/گام دوم انقلاب به دست دانشجویان و نخبگان دانشگاهی محقق می شود

فساد سم مهلک در جامعه اسلامی است/گام دوم انقلاب به دست دانشجویان و نخبگان دانشگاهی محقق می شود
امام جمعه اراک با بیان اینکه جامعه اسلامی جای افراد فاسد و خائنین به بیت المال نیست گفت: فساد و نفوذ در بدنه جامعه اسلامی سم مهلک است و امروز همه وظیفه داریم در راستای جامعه ای سالم و پاک تلاش کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) گفت:هرکدام از اهل بیت(ع) تکلیفی داشتند که آن را به نحو شایسته ای انجام دادند و لذا امام حسن عسکری(ع) هم وظایف خود را در دوران خود به درستی انجام دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: از همان ابتدای خلقت دوراه وجود داشته که یکی راه اسلام، قرآن و امام حسین(ع) و دیگری راه شرک،کفر و یزیدیان که امروز انقلاب اسلامی پرچم اهل بیت را در دنیا برافراشته کرده و به چراغی پرفروغ برای هدایت مسلمانان تبدیل شده است.
,
 
,
 دری نجف آبادی اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه تحقق ظهور حضرت مهدی(عج) بنا شده و امروز عشق و دلدادگی به فرزند امام حسن عسکری(ع) روز به روز در انقلاب اسلامی پر شورتر می شود و این حرکت باید تا برپایی ظهور ادامه داشته باشد.
,
 
,
وی با اشاره روز ۱۶ آذر که به نام روز دانشجو نامگذاری شده بیان داشت: ۱۶ آذر روزی بسیار مهم است و امروز به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه ها به عنوان یکی از مراکز حساس و تاثیرگذار در کشور هستند.
,
 
,
امام جمعه اراک ادامه داد: وجود ۱۰ میلیون فارغ التحصیل و ۵ میلیون دانشجو در کشور اتفاق مهمی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده چراکه قبل از انقلاب از این،گونه امکانات برخوردار نبودیم و حتی در تامین پزشک هم وابسته غربی ها بودیم ولی امروز در علم پزشکی جزء کشورهای رده اول هستیم که باید قدر آن را بدانیم.
,
 
,
وی دانشجویان را سرمایه های آینده و امیدهای کشور خواند و گفت: گام دوم انقلاب به دست دانشجویان و نخبگان دانشگاهی به تحقق خواهد رسید و امروز دانشجویان نباید نگاهشان به غرب و خارج از مرزها باشد و همه باید با انگیزه و اراده های قوی کشور را به اوج پیشرفت همه جانبه برسانیم.
,
 
,
امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه استکبار ستیزی،مبارزه با رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه باید از وظایف مهم دانشجویان باشد افزود: آرمان های انقلاب باید برای دانشجویان مهم باشد و دانشجویان نباید بگذارند آرمان ها به فراموشی سپرده شوند.
,
 
,
وی اظهار داشت: همچنین برقراری عدالت اجتماعی،مبارزه با فساد و چالش های اجتماعی باید از دیگر وظایف دانشجویان در دانشگاه ها باشد و در جهت رسیدن به آنها گام بردارند.
,
 
,
دری نجف آبادی تلاش های قوه قضائیه برای مبارزه با فساد و برقراری عدالت اجتماعی را قابل تحسین دانست و افزود: آن چیزی که باید قابل توجه باشد پیشگیری است و امروز همه باید از سلامت لازم برخوردار باشند تا فساد به شکل بنیانی از بین برود.
,
 
,
وی با بیان اینکه جامعه اسلامی جای افراد فاسد و خائنین به بیت المال نیست گفت: فساد و نفوذ در بدنه جامعه اسلامی سم مهلک است و امروز همه وظیفه داریم در راستای جامعه ای سالم و پاک تلاش کنیم.
,
 
,
امام جمعه اراک با اشاره به حوادث روزهای گذشته و تاثیر کلام مقام معظم رهبری در مدیریت بحران ها بیان کرد:در نظام اسلامی محوریت مقام معظم رهبری است و همه از قوای سه گانه تا مردم باید تحت فرمان رهبری باشیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه سخن مقام معظم رهبری آخرین سخن در نظام اسلامی است،افزود: در حوادث اخیر اگر مقام معظم رهبری آن بیانات را نمی فرمودند قطعا جامعه دچار آسیب ها و خسارت های فراوانی میشد و لذا بیانات معظم له جامعه را به آرامش رساند و این نشان از اهمیت وجود رهبری در نظام اسلامی است.
,
 
,
دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز مهمترین دغدغه مسئولین در نظام اسلامی باید اسلام و توجه به ملت مسلمان باشد گفت: مسئولین باید برای محقق شدن گام دوم انقلاب با محوریت جوانان تلاش کنند چراکه جوانان بارقه های امید در گام دوم هستند.
,
 
,
وی با اشاره به سالگرد انتفاضه فلسطین بیان داشت: ملت مظلوم فلسطین امروز احتیاج به کمک دارد و امروز همه امت های مسلمان و کشورهای اسلامی برای کمک همه جانبه به فلسطین و مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی بسیج شوند.
,
 
,
امام جمعه اراک با اشاره به هفته پژوهش و فناوری عنوان کرد: توجه به علم و پژوهش باید برای همه ارکان کشور قابل توجه باشد چراکه با پژوهش می توانیم کشور را از وابستگی ها نجات دهیم و به خودکفایی برسیم.
,
 
,
وی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان ایرانی اراده های بلندی دارند که اگر به درستی به کارگیری شوند قطعا می توانیم از مشکلات به راحتی عبود کنیم.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه