اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت است نه حضور در مجالس ترحیم/ مردم در انتخاب نفرات به شرایط اصلح بودن توجه کنند

وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت است نه حضور در مجالس ترحیم/ مردم در انتخاب نفرات به شرایط اصلح بودن توجه کنند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح  است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم, نیوز,

وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت است نه حضور در مجالس ترحیم/ مردم در انتخاب نفرات به شرایط اصلح بودن توجه کنند

, وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت است نه حضور در مجالس ترحیم/ مردم در انتخاب نفرات به شرایط اصلح بودن توجه کنند, وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت است نه حضور در مجالس ترحیم/ مردم در انتخاب نفرات به شرایط اصلح بودن توجه کنند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: سهم کشاورزان در رونق توسعه استان سهم بسزایی دارند که فصل پاییز با نزولات آسمانی زمان آغاز کشت و زرع آن‌ها محسوب می‌شود.

,

وی، افزود: مسئولان برای حل مشکلات کشاورزی از دانشگاه‌ها و به ویژه مراکز دانش بنیان و کشاورزان کمک گرفته و با تشکیل کارگروه‌هایی برای مدیریت امر همت کنند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: نباید شاهد افزایش کاشت برخی محصولات باشیم که این امر نیازمند توجه مسئولان است.

,

وی، با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو، گفت: باید این روز گرامی داشته شود و دانشجویان آمریکاستیز در میدان باشند. دانشجویان با شکستن فضای استبداد باعث شدند که روز ۱۶ آذر به عنوان روز استکبارستیزی نامگذاری شود.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: مطالبات رهبر انقلاب از دانشگاه‌ها و دانشجویان باید مدنظر باشد، تولید علم یکی از مطالبات ایشان است که نیازمند ورود جدی است. دانشگاهیان باید در عرصه تولید علم حاضر باشند و پیشرفت را باعث شوند.

,

وی، ادامه داد: سیاست‌بازی و سیاست زدگی در دانشگاه‌ها باید جمع شود و با مدنظر قرار دادن مطالبات رهبری نسبت به اصلاح اوضاع دانشگاه و جامعه تلاش کنند.

,

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: ایستادگی در برابر مردم و نظام حربه دشمن برای شکست دادن انقلاب اسلامی است که با حضور رهبر انقلاب در صحنه همیشه شکست خورده‌اند.

,

وی، گفت: تاوان کم‌کاری و بی‌توجهی مسئولان را رهبری جبران کرده‌اند و در جریانات اخیر هم این موضوع به وضوح روشن شد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در مورد تحولات منطقه، برچیده شدن ماجرای تکفیری‌ها و حضور میدانی دشمن در عراق و سوریه را تنها با تدابیر رهبر انقلاب و ایستادگی جبهه مقاومت قابل وصول دانست و گفت: امروز دشمن دنبال ایجاد ناامنی در داخل کشورها و برهم زدن امنیت ملی است و مردم باید در این زمینه با بصیرت و تقوا نسبت به دفع تهاجم دشمنان اقدام کنند.

,

وی، افزود: مشکلات و سختی‌ها وجود دارد ولی نباید این اوضاع باعث پایمال شدن خون شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: مسئولان باید ضمن دوری از تجمل‌گرایی، همراه با مردم و در شرایطی مشابه با اقشار جامعه زندگی کنند.

,

وی، اشاره رهبر انقلاب به ماجرای ثبت‌نام در انتخابات مجلس را مدنظر قرار داد و بیان داشت: افرادی که توان مدیریتی ندارند از حضور در صحنه امتناع ورزند و مسئولیت سنگین را نپذیرند. با تشویق چند نفر اطرافیان احساس تکلیف نکنند بلکه دارا بودن توان مدیریت در اولویت باشد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، عنوان کرد: مسئولیت مجلس شامل قانونگذاری و نظارت بسیار مهم و باارزش است، تمام مشکلات موجود در کشور به مدیریت مجلس ارتباط دارد چراکه صلاحیت وزرا در دست نمایندگان مجلس است و این یعنی لازمه حضور در مجلس داشتن شم سیاسی و توانایی تشخیص ایرادات است.

,

وی، گفت: برای نماینده مجلس قانونگذاری اهمیت دارد نه حضور در مجالس ترحیم و دیدار با اهالی روستاها و محلات، نماینده باید جایگاه خود را بشناسد و با هدف جمع‌آوری رای در چنین اماکنی حضور نیابد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، خاطرنشان کرد: نماینده باید قانون‌شناس باشد و نسبت به نظارت دقیق بر امور اهتمام ورزد. تعهد نمایندگی بسیار مهم و جایگاهش والا است، باید در زمینه انتخاب مسئولان ورود کارشناسی و جدی داشته باشد، عصاره فضیلت باشد و از فریب مردم دوری کند.

,

وی، خطاب به اقشار مختلف مردم نیز بیان داشت: باید با هشیاری فرد اصلح را انتخاب کنیم نه بر اساس حزب گرایی و مواردی نظیر شام و ناهار دادن و فامیل بازی!

,

بیان نکاتی در خصوص جایگاه نماز و خانواده از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

مجلس عصاره و مظهر اراده ملت است/ مجلس قوی لازمه تشکیل دولت قوی است/ مسئولان مشکل کارگران شهرداری را حل کنند

, مجلس عصاره و مظهر اراده ملت است/ مجلس قوی لازمه تشکیل دولت قوی است/ مسئولان مشکل کارگران شهرداری را حل کنند, مجلس عصاره و مظهر اراده ملت است/ مجلس قوی لازمه تشکیل دولت قوی است/ مسئولان مشکل کارگران شهرداری را حل کنند,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به روز دانشجو؛ گفت: دانشگاه و دانشجو در خط مقدم مبارزه با استبداد و استکبار و زیاده خواهی دشمنان است.

,

امام جمعه میاندوآب به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: ریل گذاری دینی به این شورا بستگی دارد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید اجازه دهد تا اندیشه و تفکر امام و انقلاب زیر سوال برود.

,

وی هم چنین بر لزوم حل مشکل کارگران شهرداری تاکید کرد و افزود: باید مشکل این کارگران شهرداری حل شود و از مسئولان می خواهم تا دست به دست هم داده و بعد از نماز جمعه مشکل را حل کنند.

,

حسن زاده با بیان اینکه حق الناس به همه مربوط است، اگر نمی توانید استعفا بدهید، تصریح کرد: اگر نیرو جذب شده باید حقوقش پرداخت شود، نه اینکه جواب دیگری به او داده شود و

,

امام جمعه میاندوآب به اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: هر کس دارای توانایی و تخصص و متعهد است بر وی واجب و تکلیف بوده که در انتخابات ثبت نام کند.

,

وی افزود: مجلس در راس امور و عصاره ملت بوده و مظهر اراده آرای ملت و ریل گذاری نظام و انقلاب است.

,

حسن زاده با بیان اینکه خطای دولت به مجلس نیز مربوط است، گفت: برای اینکه قوه مجریه به وظایف خود درست عمل کند و دولت قوی تشکیل شود، نیاز به مجلس قوی است.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه مردم باید در انتخاب خود دقت داشته باشند و فرد اصلح را انتخاب کنند، تصریح کرد: مجلس مسیر حرکت دولت و ملت را تعیین و سیاست های کلان نظام را تدوین می کند.

,

وی با بیان اینکه نباید در انتخاب های خود به مسائل جناحی و سیاسی و قوی و قبیله ای توجه کرد، گفت: نماینده مجلس باید اطلاعات جامع و کامل در مورد موضوعات مختلف داشته و شجاع بوده و حق مردم را بستاند و در موضوعات مختلف موضع گیری صحیح داشته باشد.

,

شعارهای کاندیداهای مجلس سمت و سوی خدمت به جامعه داشته باشد

, شعارهای کاندیداهای مجلس سمت و سوی خدمت به جامعه داشته باشد, شعارهای کاندیداهای مجلس سمت و سوی خدمت به جامعه داشته باشد,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه عموم نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی توصیه کرد و به برخی از شرایط سفارش شده در حالات فردی که در حال احتضار است اشاره کرد و گفت : برای فردی که در حال احتضار است قرار دادن رو به قبله واجب است و مستحب است اطرافیان فرد را با شهادتین تلقین دهند و در روایات آمده است برای شخصی که شرایط سخت احتضار دارد را به جایی که نماز میخواند منتقل کنند و قرائت قرآن و مخصوصا سوره یس سفارش شده است و همچنین حضور فردی که طهارت ندارد و مَس فرد در حال احتضار کراهت دارد.

,

وی فرا رسیدن سالروز وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت گفت و به ذکر خصوصیاتی از ایشان پرداخت.

,

امام جمعه شاهین دژ فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت و افزود: امام (ره) فرمودند کلید سعادت کشور در دست معلمان و دانشجویان است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانشجویان را آینده ساز و ذخایر نظام خطاب کرده اند که این فرمایشات نشان از میزان اهمیت تفکر دانشجو در ساختار سیاسی اجتماعی کشور دارد.

,

وی به چندین خصوصیت دانشجوی موفق اشاره کرد و گفت : اولین شاخصه دانشجوی موفق تحصیل و مطالعه با عشق است که متاسفانه امروز شاهد مدرک گرایی هستیم که این امر موجبات ضرر و زیان برای خود فرد و جامعه را فراهم میسازد.

,

خطیب نماز جمعه شاهین دژ تهذیب نفس و خودسازی ، نظم و برنامه ریزی در کارها و همچنین عدم بی تفاوتی نسبت به مسائل سیاسی کشور را از دیگر شاخصه های دانشجوی موفق برشمرد و گفت : دانشجوی موفق کسی است که منویات نظام اسلامی که در راس ان مقام معظم رهبری هستند را شناخته و این منویات را کرسی عمل بپوشاند.

,

حجت الاسلام فصیح نیا به ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بحث نظارت استصوابی شورای نگهبان (درست شمردن) که در مقابل نظارت استدلایی است را مهم برشمرد و افزود: با مطالعه مفهوم نظارت استصوابی متوجه میشویم که در اولین مجلس نظام اسلامی این مهم در اولویت بود.

,

این استاد حوزه و دانشگاه به شعار و وعده های انتخاباتی که کاندیداها انتخاب میکنند اشاره کرد و گفت :کاندیداها نبایست شعارهایی را نشر دهند که مخالف برنامه های نظام باشد و وعده های پوچ ندهند و دفاع از حقوق ملت اصلی ترین وظیفه آنان باشد ، جابجایی رجل سیاسی شهرستان از وظایف نماینده نیست،شعارها بایست با صداقت تمام و سمت سوی خدمت داشته باشد و عوام فریبی نباشند.

,

وی گفت :مشکل اساسی در کشور مجلس است،بایست نماینده مطالبه گر بوده و در حیطه قانون عمل نمایند و در احقاق حقوق ملت تلاش نماید نه اینکه بفکر برنامه های شخصی خود بوده و به مسائل حاشیه بپردازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه