اخبار داغ

امام جمعه زنجان:

دستگا‌ه‌ها از توانایی‌های داخلی برای رسیدن به فناوری‌های جدید استفاده کنند/ در جنگ اقتصادی دشمن را زمین‌گیر خواهیم کرد

دستگا‌ه‌ها از توانایی‌های داخلی برای رسیدن به فناوری‌های جدید استفاده کنند/ در جنگ اقتصادی دشمن را زمین‌گیر خواهیم کرد
امام جمعه زنجان با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانشمندان برای دستیابی به فناوری‌های جدید گفت: دستگا‌ه‌ها از توانایی‌های داخلی برای رسیدن به فناوری‌های جدید استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نمار جمعه زنجان با اشاره به اینکه 15 آذر سالروز حمله اشغال گران سربازان روس به مردم ایران اظهار کرد: در این روز اشتغالگران حرم مطهر امام رضا(ع) را به توپ بستند که این امر ننگ بزرگی برای اشغالگران بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی به سالروز وفات حضرت معصوه (س) نیز اشاره کرد  و افزود: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران برکات زیادی دارد که یکی از این برکات این است که شهر قم به بزرگترین پایگاه نشر و ترویج تسیع در جهان تبدیل شده است.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید احمد کشوری افزود: 18 آذر سال  1359 سالروز شهادت شهید احمد کشوری بوده که شهید بزرگوار در هشت سال دفاع مقدس جزو نیروهای اثر گذار و غرور آفرین انقلاب بود.

,

وی با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از عرصه‌های مختلفی وارد شد افزود: در عرصه سیاسی فرهنگی نتوانست کاری انجام دهد و در این عرصه توانستیم دشمن را به عقب برانیم.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمن در این عرصه‌ها نتوانست کاری انجام دهد بنابرین امروز دشمن از عرصه اقتصادی وارد شده است افزود: اگر راه را بشناسیم و یک دل باشیم در این عرصه نیز دشمن را به عقب خواهیم راند.

,

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در این عرصه باید گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم افزود: اگر فرمایشات رهبری را راه خود قرار دهیم همانند سایر عرصه‌ها در برابر دشمن پیروز خواهیم شد.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمن از فرصتی که بتواند برای ضربه زدن به انقلاب اقدام می‌کند افزود: در این چهل سال دشمن همه اهتمام خود را در این راستا به کار بسته است و دشمن هیچ وقت ساکت نخواهد نشست چرا که این چهل سال تجربه خوبی برای کشورمان است و باید از این تجارب استفاده کنیم.

,

وی با بیان اینکه ما در کشورمان امکانات زیادی از لحاظ علم و دانش داریم افزود: باید از ظرفیت‌ جوانان امروز در حوزه‌های مختلف در توسعه علم و دانش استفاده کنیم چرا که جوانان ما ظرفیت‌های بسیار زیادی دارند و با وجود این ظرفیت‌ها ما به دانش دیگر کشورها نیاز نداریم.

,

خاتمی با اشاره به اینکه تجربه چهل انقلاب به ما نشاند داده که کشورهای خارجی حاضر نمی‌شوند که علم و تکنولوژیهای خود را در حوزه ‌های مختلف از نفت و خودرو و غیره را در اختیار ما قرار دهند افزود: دشمن تنها به دنبال منافع خود در منطقه است.

,

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های داخلی باید به دنبال استفاده از توانایی‌های داخلی برای رسیدن به فناوری‌های جدید باشند افزود: ما در کشور شهید شهریاری‌های زیادی داریم.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نخبه‌های زیادی در کشور داریم که با استفاده از ظرفیت آنها می‌توان به فناوریهای علمی جدید دست یافت افزود: همان طوری که در غنی سازی اورانیوم از 3.5 درصد به 20 درصد رسیدیم می‌توانیم فناوریهای جدید در حوزه‌های مختلف دست یابیم.

,

وی با بیان اینکه 14 هزار نفر دانشمند در کشور داریم و دانشجویان زیادی در رشته‌های مختلف علمی تحصیل می‌کنند که این ظرفیت بزرگی برای کشورمان محسوب می‌شود افزود: امکانات هم داریم و تقریبا می‌توان گفت نخستین کشوری هستیم که از ظرفیت‌های داخلی خود کمتر استفاده کرده و باید به ظرفیت های داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

,

خاتمی در مورد کنترل گرانفروشی در کشور توسط دستگاه‌های نظارتی افزود: مسئولین قول دادند که نظارت بیشتری داشته باشند و این نظارت ها نیز اتفاق می‌افتد و با متخلفان برخورد می‌شود ولی این کسبه‌ها هستند که باید انصاف داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه خیلی از این مسائل افزایش قیمت‌ها ارتباطی با بنزین ندارد افزود: اگر کسی نخواهد انصاف داشته باشد کاری نمی‌توان کرد و باید کسبه‌ها در این موقعیت اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند کمی انصاف داشته باشند.

,

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه کسبه‌ها در شرایط فعلی اقتصادی انصاف را رعایت کنند افزود: انصاف نیست که قیمت اجناس را به بهانه بنزین چندین برابر افزایش داد و کسبه‌ها بدانند اگر انصاف نداشته باشند و به مردم رحم نکنند در آخرت باید در برابر خداوند متعال پاسخگو باشند.

,

وی خاطر نشان کرد: با اعمال قانون نمی‌توان جلو همه تخلفات را گرفت و این مردم هستند که باید به یکدیگر رحم کنند و به دشمن اجازه ندهند که به اهداف خود برسد.

,

خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های با اشاره به روز دانشجو عنوان کرد: روز دانشجو یک روز مهمی در تاریخ ایران اسلامی بوده و شهدای دانشجو در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب تاثیر بسزایی داشتند.

,

وی افزود: در همه جنبش‌ها و خیزش‌های دینی و اسلامی به تبعیت از روحانیت معظم همواره دانشجویان حضور جدی داشتند و روز دانشجو روز تجلیل از علم و فناوری است.

,

امام جمعه زنجان جنبش دانشجویی را جنبشی ضد استکباری و ضد سلطه و ضد آمریکایی دانست و افزود: باید در این روز از دانشجویان و عناصر متعهد دانشمند انقلابی تشکر و سپاسگزاری کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه