اخبار داغ

گزارش دانا از طرح جدید شهرداری برای فروش صندلی های اتوبوس؛

دست شهرداری در جیب شهروندان تهرانی!

دست شهرداری در جیب شهروندان تهرانی!
در حالی با گران شدن قیمت بنزین تعداد سفرهای شهری با اتوبوس بیشتر شده که مسئولان شهری عوض تلاش برای جبران کمبود اتوبوس ها به دنبال درآمدزایی با طرح های فضایی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استفاده از اتوبوس به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی این روزها برای عموم مردم ساده نیست و بعد از افزایش نرخ بنزین در بعضی ایستگاه‌ها تراکم جمعیت آن قدر زیاد شده که سوار و پیاده شدن در آنها مصیبت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روز جمعه ۱۵ آذر، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران از طرح فروش صندلی اتوبوس با خرید پیشاپیش بلیط خبر داد. پیمان سنندجی گفت این طرح قرار است در دو مسیر و ساعات خاص به صورت آزمایشی اجرا شود. در این طرح شهروندان باید پول بیشتری بدهند تا صندلی اختصاصی رزرو کنند.

,

نکته جالب این جاست که مدیریت شهری در شرایط فعلی به جای حمایت و ارائه تسهیلات بیشتر برای شهروندان در استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی با ارائه ایده‌های حبابی و سلیقه‌ای درصدد است تا فشار بیشتری را به اقشار آسیب‌پذیر وارد کند.

,

تلختر اینکه شورای شهر پایتخت از اجرای این طرح اظهار بی خبری کرده است. گویا مردم هرازگاهی باید مورد آزمایش مدیرانی قرار بگیرند که درکی از مشکلات شهروندان ندارند و فقط می‌خواهند کم‌کاری و ناکارآمدی خود را با کپی‌برداری ناقص به اجرا درآورند.

,

 

,

دست شهرداری تا آرنج در جیب شهروندان رفت؟

, دست شهرداری تا آرنج در جیب شهروندان رفت؟,

کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و فرسودگی آنها، توزیع نامناسب و عدم دسترسی مناسب به این شبکه  سال‌هاست که همچنان پابرجاست و این کمبودها بیشترین فشار را بر شهروندان وارد می‌کند.

,

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران درباره تأثیر افزایش نرخ بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس‌های پایتخت گفت: برای اینکه آمار دقیقی در این زمینه حاصل شود حدود یک ماه زمان می‌برد ولی مشاهدات عینی نشان می‌دهد که آمار مسافران در همه خطوط به ویژه خط یک و 7 افزایش یافته است.

,

در مسیرهای طولانی مانند تجریش- راه آهن، شهروندان به دلیل کمبود اتوبوس مجبور هستند ساعت ها این پا و آن پا شوند تا شاید جای خالی پیدا شود تا بتوانند لحظاتی بر روی صندلی بنشینند.

,

, ,

این مشکل روزانه جمعیت میلیونی اقشار ضعیف جامعه است که توان استفاده از تاکسی و آژانس را ندارند.

,

چندی پیش محسن هاشمی، رئیس شورای پایتخت تأکید کرد: «سیستم حمل‌ونقل عمومی تهران باید در شرایطی باشد که نه تنها شهروندان بدون خودرو از آن به آسانی استفاده کنند، بلکه دارندگان خودروی شخصی نیز استفاده از حمل‌ونقل عمومی را به جهت سرعت و سهولت آن ترجیح دهند.»

,

سیدآرش میلانی با اشاره به تذکرات و انتقادات مکرر شورای شهر تهران به دولت برای پرداخت سهم خود در حوزه توسعه حمل‌و‌نقل عمومی اظهار داشت: متأسفانه طی سال‌های گذشته، دولت اقدام مؤثری در حوزه نوسازی و اضافه کردن ناوگان اتوبوسرانی انجام نداده است.

,

حالا مدیریت شهری به جای فشار به دولت برای پرداخت سهمش، بنا دارد بیشتر دست در جیب شهروندان کرده و عرصه را بر ساکنان پایتخت تنگ‌تر کند.

,

 

,

اتوبوس اضافه نداریم، صندلی پولی شاید!

, اتوبوس اضافه نداریم، صندلی پولی شاید!,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران از فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌های پایتخت و راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه در این زمینه خبر داده است.

,

پیمان سنندجی، درحالی درباره علت راه اندازی خطوط دی‌آرتی اظهار کرده که در نقاطی از شهر تقاضای مناسب مد اتوبوس ایجاد می‌شود که این تقاضا برای محدوده زمانی کوتاهی اتفاق می‌افتد و دایر کردن خط دائمی برای آن به صرفه نیست که انگار بی خبر از شلوغی و کلافگی شهورندان در ساعات پیک استفاده از خطوط بی آر تی است.

,

همین چندوقت پیش بود که همین آقای مدیر خبر از کمبود وفرسودگی 60 درصدی در خطوط اتوبوس رانی شهر تهران داده بود.

,

, ,

حال به جای اینکه تعدادها اتوبوس ها در همین خطوط عادی و برای ساعات پیک بیشتر شود، وی عنوان کرده به‌طور مثال مسیر میدان ونک به آزادی در ساعات پیک ترافیک مسافران زیادی دارد، ولی در ساعات غیرپیک تعداد مسافران به شدت کاهش می‌یابد. بر همین اساس می‌توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس را انجام دهیم. به‌طور مثال مسافرین می‌توانند از ساعات ۷ تا ۷:۱۰ یک صندلی برای خود خریداری کنند.

,

 

,

توجیهی خنده دار برای پولی کردن خطوط اتوبوسرانی

, توجیهی خنده دار برای پولی کردن خطوط اتوبوسرانی,

سنندجی در توجیه دلایل خود برای اجرای این طرح تأکید کرد: خرید صندلی و رزرو آن سبب می‌شود تا متوجه شویم میزان تقاضا در یک مسیر چه تعداد است و بر همان اساس اتوبوس به تعداد مناسب در زمان خاص پیش‌بینی کنیم. همچنین این موضوع سبب خواهد شد که رانندگان اتوبوس مجبور نباشند با سرفاصله کوتاه یا مسافران اندک تردد کنند. بر این اساس برای مسیر نیایش ـ جنت‌آباد و ونک ـ آزادی در ساعات خاص که مسافران زیادی دارند، فروش صندلی‌های اتوبوس به صورت پایلوت آغاز خواهد شد و مسافران می‌توانند به صورت اینترنتی مشابه اتوبوس‌های بین‌شهری صندلی رزرو کنند.

,

تهران شهری لاکچری برای پولدارها!

, تهران شهری لاکچری برای پولدارها!,

سنندجی با بیان اینکه این طرح در ماه جاری (آذرماه) اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: در این طرح نرخ بلیت این صندلی‌ها کمی بیشتر از اتوبوس‌های معمولی است، ولی با توجه به شرایط موجود راهکار مناسبی پیش‌بینی می‌شود.

,

شعار تبلیغاتی «تهران شهری برای همه»، اداره پایتخت در حالی مطرح شد که پس از گذشت 2 سال و اندی با اجرای طرح‌های ناکارآمد، سلیقه‌ای و کپی‌برداری شده از سایر کشور‌ها در حالی که بستر لازم برای اجرای آن فراهم نیست، تهران را به شهری تبدیل کرده که هر کس پول بیشتری دارد، بهتر بتواند در شهر جابه‌جا شود!

,

اجرای برخی طرح‌های ترافیکی شهری همچون طرح زوج و فرد، پولی کردن پارک و... از این دست طرح‌هایی است که مدیرت شهری به اجرا درآورده و در عمل هم باعث تشدید آلودگی و هم باعث تشدید ترافیک شده است. حالا مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران هم طرح فروش صندلی اتوبوس را طرحی عنوان می‌کند که افراد می‌توانند با پرداخت پول بیشتر راحت‌تر سفر کنند.

,

حمل‌و‌نقل عمومی متعلق به عموم شهروندان است و اصطلاحاً مالی مشاع است که قانوناً و منطقاً نمی‌توان و نباید این اموال مشاع را به اشخاص خاصی اختصاص داد، آن‌هم به کسانی که پول بیشتری دارند.

,

مجموعه معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران به جای تلاش برای تکمیل شبکه حمل‌ونقل عمومی و رفع مشکلات سفر‌های درون‌شهری شهروندان درصدد است فقط طرح‌های ناکارآمد و پولی را به اجرا درآورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه