اخبار داغ

پروژه های اشتغالزایی بیجار، کلاف سر درگمی که بازیچه دست مسوولان شده است+ عکس

پروژه های اشتغالزایی بیجار، کلاف سر درگمی که بازیچه دست مسوولان شده است+ عکس
در طی سال های گذشته با حضور مسوولان کشوری، استانی و محلی کلنگ پروژه های بزرگی بر زمین زده شد که افتتاح هر کدام از آنها می توانست موجب رونق اقتصادی شهرستان بیجار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ینجا بیجاراست،مهد تمدن و فرهنگ با قدمت هفت هزار ساله،مهد علما،فضلا،شهدا،ادیبان،شاعران،بازیگران و ستاره های که هر یک به بلندای نام بام ایران بر تارک علم و دانش آن می درخشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 

,

اینجا بیجار است،شهری که روزگاری دروازه ورود به شهرهای بزرگ مانند تبریز بود و رونق اقتصادی آن زبان زد اقصی نقاط بلاد اطراف آن.

,

 

,

شهرستان بیجار یکی از شهرهای قدیمی استان کردستان است که با 7730 کیلومتر متر مربع وسعت بعنوان وسیع ترین شهر استان کردستان است.

,

 

,

در حال حاضر بیجاری که روزگاری فرش پولادینش سوغاتی بود  برای افراد داخل و خارج از کشور،رنجنامه ای دارد در حد یک شاهنامه که نوشتن آن صد من کاغذ می خواهد و یک دریا جوهر.

,

 

,

کاهش چشم گیر جمعیت در چند سال اخیر و به طور کلی مهاجر فرستی این شهر،عدم توسعه شهری،بافت فرسوده شهری،عدم ثبات مدیریتی،نبود سرمایه گذار،عدم توجه به فرصت ها و پتانسل های موجود در شهرستان از مهم ترین دغدغه های دیار بیجار گروس است.

,

 

,

نبود کارخانه تولیدی و یا پروژه های مهم اقتصادی، نبود سرمایه گذار در این شهرستان، عدم توجه مسئولین به صنایع دستی و تولیدات خانگی از مهم ترین مشکلاتی است که جوانان این شهرستان در پیش رو دارند.

,

 

,

 

,

عدم اجرای زیر ساخت های لازم و فراهم نبودن زمینه های کافی و نبود اعتبارات جهت بهره برداری از ظرفیت های موجود از دیگر معضلات این شهرستان است

,

 

,

در حال حاضر پروژه های مهم اقتصادی در شهرستان بیجار مانند قطعات بتنی ،کنسرو سازی ،اسب آهنین و .....وجود دارد که بعد از سالها به دلیل عدم نظارت مسئولین و نبود اعتبارات کافی به سرانجام نرسیده است که اتمام این پروژه ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان بیجار دارد.

,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

اسب آهنین پروژه ای که بعد از سال ها در پیچ و خم اداری گیر کرده است

, اسب آهنین پروژه ای که بعد از سال ها در پیچ و خم اداری گیر کرده است, اسب آهنین پروژه ای که بعد از سال ها در پیچ و خم اداری گیر کرده است,

 

,

کم نیستند پروژه های که در هنگام کلنگ زنی با دادن آمار و ارقام کلان برای مدتی دل جوانان جویای کار را خوش می کنند و بعد از مدتی بعلت نبود سرمایه و عدم همکاری به وادی فراموشی سپرده می شود.

,

 

,

 

,

یکی از این پروژه ها که در سال 88 کلنگ آن در شهرک صنعتی بیجار به زمین زده شد،پروژه اسب آهنین بود.

,

 

,

 

,

ظرفیت تولیدی این کارخانه 5300 دستگاه کامیون و کامیونت در سال اعلام شده بود که با توجه به برنامه های بلند مدت این میزان تولید می توانست به سه برابر در سال برسد.

,

 

,

 

,

رضا صراف مدیر و سرمایه گذار این پروژه در شهریور سال 93 در بازدید مدیر کل بانک صنعت و معدن از این پروژه بیان داشت: میزان اعتبار لازم برای راه اندازی فاز اول این پروژه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است که در صورت تامین اعتبار این کارخانه در سال 94 راه اندازی می شود.

,

 

,

 

,

وی اعلام داشت: با راه اندازی فاز اول این کارخانه 110 نفر از جوانان بیکار بیجار دارای شغل می شوند و اولویت اصلی با جوانان بومی است.

,

 

,

 

,

قسمت جالب این داستان جایی است کارخانه ی که فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، مکان صادرات تولیداتش هم مشخص شده است.

,

 

,

 

,

پروژه های بزرگی مانندکارخانه اسب آهنین و کنسرو سازی در بیجار که قریب 10 سال است از کلنگ زنی آنها می گذرد بعلت کمبود اعتبار در حال خاک خوردن است و سرمایه گذاران آن نیازمند توجه بیشتر مسئولان اجرایی و همکاری بانک ها هستند.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

کارخانه قطعات بتنی شهرداری چشم انتظار همدلی شورای شهر بیجار

, کارخانه قطعات بتنی شهرداری چشم انتظار همدلی شورای شهر بیجار, کارخانه قطعات بتنی شهرداری چشم انتظار همدلی شورای شهر بیجار,

 

,

کسب درآمد پایدار یکی از مولفه های مهم توسعه شهری است که نیازمند برنامه ریزی مدون می باشد،توجه به ایجاد درآمد پایدار مساوی است با ایجاد اشتغالزایی و توسعه شهر،که این مهم باید با توجه به منابع مالی و برنامه ریزی مدون انجام شود.

,

 

,

به طور کلی منابع شهرداری ها در حال حاضر بر دو محور استوار است،منابع داخلی و منابع خارجی،منابع داخلی شامل دریافت عوارض نوسازی و ساخت و ساز و اراضی و املاک است و منابع خارجی،منابعی که از طریق ایجاد درآمد پایدار یعنی ورود بخش خصوصی می شود.

,

 

,

 

,

یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی شهرستان بیجار چرخیدن امورات شهرداری این شهر بر اساس منابع داخلی یعنی دریافت عوارض از مردم است.

,

 

,

 

,

علی پاشازاده شهردار بیجار در نشست خبری تاریخ 16 بهمن سال 92 که با حضور خبرنگاران در دفتر وی برگزار شد،ایجاد درآمد پایدار و استفاده از ظرفیت های شهرستان را از جمله اولویت های شهرداری نام برد و اعلام کرد:احداث کارخانه قطعات بتنی واستفاده از ظرفیت کارخانه سیمان از جمله اقدامات مهم در راستای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری است.

,

 

,

 

,

وی خاطر نشان کرد:احداث کارخانه تولید قطعات بتنی جهت جداول و کف پوش های پیاده روها و معابر بیجار و بهسازی و زیبا سازی شهر و منبع درآمد پایداری برای شهر است.

,

 

,

خسرو روضه ای معاون فنی و عمران شهرداری بیجار نیز در اسفند سال 92 در جمع خبرنگاران و هنرمندان شهرستان بیجار که در سالن کنفراس اداره مجتمع امیر نظام گروسی برگزار شد نیز از احداث کارخانه قطعات بتنی با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان خبر داد و بیان داشت:این طرح در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

,

 

,

 

,

وی خاطر نشان کرد:فروش محصولات کارخانه قطعات بتنی به شهرهای اطراف به عنوان منبع درآمد پایداری برای شهرستان است.

,

 

,

 

,

رسانه ای شدن این خبرها در سال 92 موجی از شادی و شعف در بین افراد جویای کار بیجار بوجود آورد،اما شادی این خبر هم چندان دوامی نداشت و بعد از تقریبا دو سال به وادی فراموشی سپرده شده است.

,

 

,

 

,

لازم به ذکر است که اقدامات اولیه مانند نصب سوله و پی ریزی و فنداسیون جهت نصب دستگاه ها کارخانه در فاصله چند کیلومتری از شهر آماده سازی شده است،اما متاسفانه شهرداری محترم با صرف 700 میلیون تومان اعتباری که اعلام نموده بودن طرح را به صورت نیمه کاره رها نمودند و این طرح هم به سایر طرح های نیمه تمام شهرستان پیوست.

,

 

,

وعده های دروغ و سرخرمن مسوولان بیجار دیگر از ایجاد کارخانه سایپا و انتقال خط آهن و ایجاد کارخانه های آنچنانی برای اشتغالزایی جوانان مظلوم و محروم بیجار گروس گذشته است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

کارخانه پتروشیمی ، پروژه ای که به نصب یک تابلو دلخوش کرده است

, کارخانه پتروشیمی ، پروژه ای که به نصب یک تابلو دلخوش کرده است, کارخانه پتروشیمی ، پروژه ای که به نصب یک تابلو دلخوش کرده است,

 

,

احداث واحد پتروشیمی در شهرستان بیجار با سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از خبرهای مسرت بخش استاندار وقت در سال 95 برای مردم دیار گروس بود، پروژه ای که بعد از سه سال فقط یک تابلو از آن نصب شده است.

,

 

,

واحد پتروشیمی بیجار اگر به عنوان تکمیل کننده پتروشیمی کردستان و توسعه صنایع پایین دستی در منطقه مورد نظر قرار بگیرد، می‌تواند دستاوردهایی همچون اشتغال آفرینی و توسعه تولید داخلی محصولات پتروشیمی را محقق نماید.

,

 

,

حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی  با ذکر اینکه در بحث پتروشیمی بیجار وزارت نفت باید مکاتبات و اقدامات خود را به اطلاع مردم برساند، گفت: مردم بیجار دیگر نمی توانند با کلاف سردرگم بازی کنند. انجام پروژه پتروشیمی با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی صورت می گیرد. مکان یابی و جانمایی این پروژه مهم صنعتی در شهرستان بیجار انجام شده است، اما استاندار کردستان کلنک زنی این پروژه را موکول به سفر رییس جمهور به استان کردستان کرده است.

,

 

,

وی احداث پتروشیمی را یکی از مباحث جدی برای اشتغالزایی در بیجار عنوان کرد و افزود: این موضوع بسیار جدی است و از مسئولان ذیربط نیز تقاضا داریم که با جدیت این پروژه به بهره‌برداری برسد تا شاهد وعده‌های عملی نشده دیگری نباشیم. بنده به شخص وزیر نفت نامه نوشته ام که باید مطالعات و مقدار هزینه برآورد برای انجام این پروژه را هر چه سریعتر برای مردم بیجار شفاف سازی کند و شخص وزیر نفت برای کلنگ زنی این پروژه حضور داشته باشد.

,

 

,

بیکاری زخم چرکینی در شهرستان بیجار است که برای التیام آن کلنگ های فراوانی بر زمین زده شد اما هیچکدام آنها به سرانجام نرسید و این زخم روز به روز عمیق تر و چرکین تر شد و موجب بروز مشکلات فراوانی در این شهرستان با قدمت هفت هزار ساله گردید که مرهم این زخم ها مسوولان جهادی با داشتن روحیه و تفکر بسیجی است که متاسفانه قحطی آن در بیجار گروس به خوبی مشاهده می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه