اخبار داغ

در واکنش به جزئیات لایحه بودجه؛

شیخی: جدا شدن بودجه سال آینده از درآمدهای نفتی فقط یک شعار تبلیغاتی است

شیخی: جدا شدن بودجه سال آینده از درآمدهای نفتی فقط یک شعار تبلیغاتی است
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: صحبت از اقتصاد بدون نفت فقط در حد شعار و در زمان کنونی در واقع نوشدارو بعد از مرگ سهراب است؛ در صورتی که اگر طرح سهمیه بندی بنزین دولت قبل و توزیع کارت سوخت را ادامه می‌دادند امروز دولت حتی نیازی به صادرات نفت خام هم نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار راه آرمان؛ در واکنش به جزئیات ارقام کلان لایحه بودجه سال آینده که علیرغم وعده‌های داده شده باز هم بر مبنای درآمدهای نفتی است، اظهار کرد: جدا شدن بودجه سال ۹۹ از درآمدهای نفتی فقط شعار تبلیغاتی است که دولت در آستانه انتخابات انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: اصلاح طلبان چون می دانند پایگاه اجتماعی خود را از دست دادند و رییس جمهور عملا در کرمان و یزد تبلیغات انتخاباتی را برای جناح خودشان آغاز کردند، این رفتارها در واقع پاتک های شکست برجام و نگاهی که برای طلبیدن روزی از سفره غرب داشتند است.

,

شیخی خاطر نشان کرد: شکست‌ها و بی تدبیری های قبلی دولت و اصلاح طلبان امروز آن ها را وادار به سر دادن چنین شعارهایی کرده است وگرنه ۱۰ سال است مقام معظم رهبری بر اقتصاد بدون نفت تاکید می‌کنند و آنها بی‌تفاوت از کنار این مسئله عبور کردند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: صحبت از اقتصاد بدون نفت فقط در حد شعار و در زمان کنونی در واقع نوش داروی بعد از مرگ سهراب است در صورتی که به عنوان مثال اگر طرح سهمیه بندی بنزین دولت قبل و توزیع کارت سوخت ادامه می دادند امروز دولت حتی نیازی به صادرات نفت خام هم نداشت.

,

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: دولت طرح هدفمندی یارانه دولت قبل را گداپروری خواند ولی اگر همین طرح را به شیوه صحیح ادامه می دادند و آن را اجرا می کردند وضعیت امروز مردم اینگونه نبود.

,

شیخی خاطر نشان کرد: دولت با اجرای طرح اصلاح نظام مالیاتی با جلوگیری از فرار مالیاتی نیازی به صدور یک قطره نفت خام چه برای بودجه جاری و چه برای بودجه عمرانی نداشت.

,

وی در ادامه گفت: دولت اگر مسئله فرآوری بنزین را که در دولت قبل راه افتاد و پتروشیمی ها با افزایش ظرفیت تولید فرآورده های نفتی فعالیت می کردند ادامه می داد باز هم نیازی به صدور نفت نداشتیم و همه این مسائل از بی تدبیری این دولت است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه محدود کردن واردات نیاز ارزی کشور را کم می کند، اذعان کرد: دولت با دستکاری نرخ ارز بازار را به هم زد و برای به دست آوردن ۱۰ تا ۲۰ درصدی درآمد بودجه ناشی از گران کردن ارز، با افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی هزینه های جاری و عمرانی مواجه شد و همه این مسائل بی تدبیری دولت را می رساند.

,

شیخی تصریح کرد: این دولت با امیدواری به سفره بیگانه و بی تدبیری های خود بلایی عظیم بر سر اقتصاد کشور آورد و مردم را به چه کنم واداشته است و در حال حاضر که نزدیک انتخابات هستیم فقط شعار تبلیغاتی می دهند.

,

وی تاکید کرد: در شعاری که برای بودجه سال ۹۹ داده شده است جهت جبران درآمدها از فروش اوراق خزانه و مشارکت استفاده می کنند که این خرج کردن از آینده برای زمان حال است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: با این اقدامات کشور بدهکار تر از قبل می شود در حالی که باید در گسترش پایه های مالیاتی کار کنند که اخیرا هم داد بسیاری از متفکران اقتصاد را در آورده است که چرا یک دولت باید سلبریتی ها و هنرمندانی که درآمدهای میلیاردی دارند از پرداخت مالیات معاف کند.

,

شیخی در پایان بیان کرد: این در حالی است که یارانه کارمندان با حقوق ثابت که درآمد آن ها از ۳ میلیون بیشتر بوده است قطع می شود لذا از این گونه شعارها که فقط در حد حرف است نباید تعجب کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه