اخبار داغ

ساماندهی دستفروشان و ساخت و سازها در گیرودار جلسه و مصوبه!

ساماندهی دستفروشان و ساخت و سازها در گیرودار جلسه و مصوبه!
استاندار کردستان گفت: در موضوع ساماندهی دست‌فروشان نمی‌خواهیم یک شبه انقلاب کنیم، باید با برنامه‌ریزی مناسب و به صورت گام به گام جلو برویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در نشست بررسی ساماندهی دست فروشان و ساخت و سازهای غیرمجاز که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان از مطالبات جدی مردم است و باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه پاسخگویی به این مطالبه را فراهم سازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در موضوع ساماندهی دست‌فروشان نمی‌خواهیم یک شبه انقلاب کنیم، باید با برنامه‌ریزی مناسب و به صورت گام به گام جلو برویم.

,

مرادنیا خاطرنشان کرد: ساماندهی دست‌فروشان از جمله مسائلی است که بارها پیرامون آن جلسات برگزار شد و حتی مصوباتی هم از شورای تامین گرفته است.

,

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با یک برنامه‌ریزی درست شدنی است، گفت: همه باید به موضوع ساماندهی دست‌فروشان به عنوان یک فرصت نه یک تهدید نگاه کنند.

,

وی با بیان اینکه ساماندهی دست‌فروشان مطالبه عمومی مردم است، گفت: واقعا این وضعیت که الان در برخی خیابان‌های مرکزی شهر مانند خیابان فردوسی شاهد هستیم در خور شان مردم سنندج و استان نیست.

,

استاندار کردستان اظهار کرد: در اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان دنبال برخورد قهری با هیچ کس نیستیم، تمام تلاش ما ایجاد بسترهای لازم برای ساماندهی درست این عزیزان و پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان در این حوزه است.

,

فرهنگ‌سازی مهم ترین نیاز در اجرای موفق طرح ساماندهی دست‌فروشان

, فرهنگ‌سازی مهم ترین نیاز در اجرای موفق طرح ساماندهی دست‌فروشان, فرهنگ‌سازی مهم ترین نیاز در اجرای موفق طرح ساماندهی دست‌فروشان,

مرادنیا عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازها در اجرای موفق این طرح فرهنگ‌سازی است که این فرهنگ‌سازی باید از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با تولید محتواهای مختلف انجام شود.

,

وی خاطرنشان کرد: براساس اخرین جلسه شورای تامین استان پیرامون این موضوع قرار بود صدا و سیما در قالب برنامه‌های متعدد روی این طرح صحبت و بستر را برای حمایت عامه مردم از اجرای آن فراهم سازد .

,

 

,

استاندار کردستان افزود: ساماندهی دست‌فروشان موضوع مهم و مربوط به شورای تامین است همه دستگاه‌ها باید با همفکری و پای کار بیایند و زمینه عملیاتی کردن موفق این طرح را فراهم سازند.

,

 

,

مرادنیا با بیان اینکه نباید زمان را از دست بدهیم، گفت: اقدامات تبلیغاتی و فرهنگی مورد نیاز برای اجرای این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود تاخیر در اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان در مرکز استان را به واسطه در پیش بودن انتخابات و غیره جایز نمی‌دانم.

,

 

,

وی اذعان کرد: الان در مجموع600 نفر دست‌فروش در سطح شهر فعالیت می‌کنند باید گام به گام ساماندهی این افراد در قالب بازارهای مختلفی که تعریف شده  شروع کنیم.

,

 

,

پیوست‌های لازم برای اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان لحاظ شود

, پیوست‌های لازم برای اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان لحاظ شود, پیوست‌های لازم برای اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان لحاظ شود,

 

,

وی با بیان اینکه این کار را باید با لحاظ پیوست‌های لازم شروع و به صورت گام به گام جلو ببریم، عنوان کرد: اگر افرادی در حال سوء استفاده از این بستر هستند باید با این افراد برخورد و به دستگاه قضا معرفی شوند، قرار نیست شهر را تسلیم نه 10 نفر 50 نفر بکنیم.

,

 

,

مرادنیا بر اجرای طرح پیاده راه شهر سنندج هم تاکید کرد و گفت: اگر کار مطالعات این طرح تمام شده بستر اجرای آن با تامین اعتبارات لازم از دو محل اعتبارات استانداری و شهرداری فراهم شود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: مطالعات انجام گرفته در این خصوص باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد فاز اجرا شود.

,

 

,

وی افزود: استانداری کردستان از محل اعتباری که برای احداث پارک بانوان و اعتبارات سرفصل پروژه‌های بازآفرینی 5 میلیارد تومان را برای اجرای طرح پیاده راه سازی در اختیار شهرداری قرار خواهد داد.

,

 

,

استاندار کردستان ضمن تاکید بر پای کار بودن دستگاه‌های مرتبط در اجرای این طرح گفت: دستگاه‌های که لازم است همه باید پای کار بیایند و تعیین وظایف برای آنها از سوی شهرداری انجام شود.

,

 

,

ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها

, ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها, ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها,

 

,

مرادنیا استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها در این خصوص را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری و اعضای شورای شهر با رسانه ها یک ارتباط جدی برقرار و حتما رسانه ‌ا پای کار بیایند.

,

 

,

استاندار کردستان اضافه کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از دیگر مسائل مهمی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

,

 

,

 نباید اجازه دهیم که مردم به واسطه برخی بی‌توجهی‌ها آسیب‌ ببینند

,  نباید اجازه دهیم که مردم به واسطه برخی بی‌توجهی‌ها آسیب‌ ببینند,  نباید اجازه دهیم که مردم به واسطه برخی بی‌توجهی‌ها آسیب‌ ببینند,

 

,

وی گفت: اماکن عمومی که استاندارد لازم را ندارند باید تعطیل شوند تا دیگر شاهد اتفاقات تلخی که چند شب پیش در شهر سقز افتاد نباشیم.

,

 

,

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ما به عنوان استاندار، شورا و شهردار در قبال این مردم مسئول هستیم، وقتی با این بی‌توجهی‌ها مواجه می‌شوند حق دارند معترض شوند!

,

 

,

مرادنیا تصریح کرد: در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز از نیروی انتظامی انتظار داریم به صورت جدی کمک کند و به این معضل پایان دهیم.

,

 

,

وی در پایان گفت: مرکز استان باید به عنوان نقطه شروع ساماندهی دست فروشی و ساخت و سازهای غیر مجاز در استان هدف و این مهم به سایر شهرهای استان تعمیم داده شود.

,

 

,

معاون امور عمرانی استاندار کردستان: اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان به عنوان یک فرصت تلقی شود

, معاون امور عمرانی استاندار کردستان: اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان به عنوان یک فرصت تلقی شود, معاون امور عمرانی استاندار کردستان: اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان به عنوان یک فرصت تلقی شود,

 

,

, , ,

 

,

شهرام ملکی، اظهار کرد: استان کردستان امروز به عنوان یکی از نقاط و ظرفیت‌های گردشگری مطرح است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: هرچند این استان به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری مطرح است، اما هنوز فضاها و زیرساخت‌های لازم را در این حوزه آماده نکرده‌ایم.

,

 

,

معاون امور عمرانی استاندار کردستان از وانت‌بارهای دست فروش و افزایش تعداد آنها در معابر مختلف به عنوان یکی از مشکلات جدی در سطح شهر سنندج نام برد و گفت: متاسفانه هر روز به صورت خزنده معابر و مسیرهای جدیدی در سیطره وانت‌های دست فروش قرار می‌گیرد.

,

 

,

ملکی خاطرنشان کرد: شاید خیلی از افرادی هستند که اینها را مدیریت و برنامه‌ریزی  و هدایت می‌کنند که مجموعه شهر سنندج به وانت‌بار تبدیل شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: با این کار به اقتصاد رسمی و کسانی که شرافتمندانه دارند کار و تلاش می‌کنند ضربه وارد می‌شود و به کارهایی که مافیا و قاچاق است دامن می‌زنیم.

,

 

,

وی افزود: ساماندهی وانت‌بارها و دستفروش‌ها باید به عنوان یک اولویت مهم در استان مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای ارائه شود که این تهدید به فرصت تبدیل شود.

,

 

,

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: یک مشکل شهری ما دست فروشان است تمام کارهای مشابه را در سطح کشور شناسایی و طرح‌های موفق کاملا رصد شده است.

,

 

,

ملکی اظهار کرد: در مجموعه استانداری بر اساس درخواست شهرداری ترک تشریفات مناقصه را داده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌هایی که وجود دارد یک نفر را که در اجرای این طرح در سایر استان‌ها موفق بوده معرفی کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه همه همکاران به دلیل تهدیدها و لایه‌های پنهانی که وجود دارد و اینکه مجموعه شهرداری ابزاری قانونی برای برخورد با افراد سودجو را ندارند باید نقش آفرینی کنند، گفت: در گام نخست یک مصوبه شورای تامین می‌خواهیم که این طرح را بعد از اینکه بروز می‌شود همه را پای کار بیاورند.

,

 

,

معاون امور عمرانی استاندار کردستان عنوان کرد: این یک فرصت است باید از فاز امنیتی آن بیرون بیایم شورای تامین یک مصوبه در راستای اجرای این طرح بدهد و گام‌های مختلف در اجرای این مصوبه ارائه شود.

,

 

,

ملکی خاطرنشان کرد: شهرداری تمام اطلاعات در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان را به روز و هرجا با مشکل مواجه شدیم باید زیر نظر شورای تامین مشکل رفع شود.

,

 

,

شهردار سنندج: شهرداری آمادگی کامل برای اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان را دارد

, شهردار سنندج: شهرداری آمادگی کامل برای اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان را دارد, شهردار سنندج: شهرداری آمادگی کامل برای اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان را دارد,

 

,

, , ,

 

,

 حشمت صیدی، اظهار کرد: طی چند سال اخیر به واسطه اعتبارات قابل توجه ملی و استانی اقدامات بسیار خوبی به ویژه در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی مهم در سطح شهر سنندج انجام گرفته است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: شهرداری سنندج در سال گذشته با اختصاص بالغ بر 26 میلیارد تومان اعتبار استانی که 12.5 میلیارد تومان از این میزان با بیشترین تخصیص نسبت به سایر دستگاه‌ها را داشته است.

,

 

,

وی افزود: اگر این اعتبارات نبود پروژه‌های بزرگی مانند بلوار کردستان که پروژه مهم و کلیدی در حوزه ترافیک شهری و استراتژیک است قطعا به سرانجام نمی‌رسید.

,

 

,

اخذ 81 میلیارد تومان مطالبات شهرداری سنندج از دستگاه‌های مختلف

, اخذ 81 میلیارد تومان مطالبات شهرداری سنندج از دستگاه‌های مختلف, اخذ 81 میلیارد تومان مطالبات شهرداری سنندج از دستگاه‌های مختلف,

 

,

شهردار سنندج به مطالبات شهرداری سنندج از دستگاه‌های اجرایی هم گریزی زد و گفت: به واسطه حمایت‌های استاندار کردستان در سال گذشته بیش از 81 میلیارد و 600 میلیون تومان از مطالباتی که به دستگاه‌های مختلف داشتیم را اخذ کردیم.

,

صیدی افزود: استفاده از بند واو تبصره 5 که سال گذشته کل استان 101 میلیارد تومان استفاده که شهرداری سنندج به تنهایی 71 میلیارد تومان از این مهم استفاده کرد.

,

 

,

وی تصریح کرد: اقدامات قابل توجهی در زمینه برگزاری جشن‌های نوروز و انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی با تکیه بر حمایت‌های استاندار انجام گرفت که اگر این حمایت و پشتیبانی‌ها نبود قطعا در این مسیر با مشکل مواجه می‌شدیم.

,

 

,

شهردار سنندج اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در شهر سنندج موضوع آرامستان بهشت محمدی سنندج بود که با تامین اعتبار توانستیم پادگان سپاه را تملک و زمینه توسعه بهشت محمدی را فراهم سازیم.

,

 

,

صیدی اضافه کرد: پادگان سپاه با رقم بیشتری کارشناسی شده بود اما به واسطه جلسات و رایزنی‌های متعددی که صورت گرفته خوشبختانه توانستیم با رقم کمتری این ملک را بگیریم و زمینه توسعه بهشت محمدی را فراهم سازیم.

,

 

,

تعریف و اجرای طرح‌های عمرانی متعدد در مناطق حاشیه در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری

, تعریف و اجرای طرح‌های عمرانی متعدد در مناطق حاشیه در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری, تعریف و اجرای طرح‌های عمرانی متعدد در مناطق حاشیه در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری,

 

,

وی تصریج کرد: در قالب پروژه‌های بازآفرینی که پروژه‌های خوبی در مناطق و نواحی منفصل و حاشیه سنندج از جمله سه خیابان در نایسر، فرجه، تقتقان و غیره اجرا شده است.

,

 

,

وی گفت: توجه به نواحی منفصل شهری به ویژه در حوزه بهسازی راه‌های دسترسی آنها و توسعه فضای سبز و نهال کاری اقدامات خوبی انجام شده که اگر حمایت‌های استانداری و شورای شهر و سایر دستگاه‌های مرتبط نبود تحقق این اقدامات ممکن نمی‌شود.

,

 

,

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال 97 طرح ساماندهی دست فروشان در مجموعه شهرداری سنندج مورد توجه قرار گرفت، عنوان کرد: با وجود ایکه این طرح را از شهرهای دیگر الگوبرداری و بومی‌سازی کردیم اما بنا به دلایل متعددی ابتر مانده است.

,

 

,

وی به مجموعه اقدامات شهرداری سنندج در راستای اجرای این طرح گریزی زد و گفت: تشکیل کارگروه ساماندهی دست فروشان با حضور اساتید، صاحب‌نظران و کارشناسان آگاه به موضوع، ممیزی دست‌فروشان، بررسی سوابق بیمه‌ای دست فروشان، تهیه پیش طرح  پیشنهادی ساماندهی دست فروشان در قالب بازارهای توانمندسازی، برگزاری چندین جلسه با دستفروشان و و اخذ نکته نظرهای آنان، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، تهیه نرم افزار مدیریت هوشمند بازار برای نخستین بار در کشور، ارائه طرح در فرمانداری و تکمیل آن، انتخاب پیمانکار با رزومه مناسب و غیره از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

,

 

,

شهردار سنندج اضافه کرد: عقد قرارداد با پیمانکار نیز انجام شده و برخی تجهیزات لازم در راستای اجرای این طرح توسط پیمانکار تامین شده که هم اکنون 600 میز برای اجرای این طرح در انبار موجود است.

,

 

,

صیدی با بیان اینکه بر این باور هستیم که دست فروشان دو قشر هستند، گفت: تعدادی از این دست‌فروشان واقعا از این محل امرار معاش می‌کنند ، اما این معضل برای برخی‌ها به بستری برای سوء استفاده کلان با اجاره نقاط کلیدی تبدیل شده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌های عمومی و فرهنگ‌سازی‌هایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ رسانه‌های مختلف به ویژه رسانه ملی انجام شده استدستگاه‌های اجرایی استان ممکن نمی‌شود.

,

 

,

وی با تاکید براینکه همه برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای طرح به صورت شب بازار در خیابان فرودسی و به صورت روز بازار در سایر نقاط شهر انجام اما متاسفانه با وجود تمام تلاش‌ها الان ابتر مانده است، خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی کامل را برای اجرای طرح ساماندهی دست فروشان دارد که البته این کار بدون حمایت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان ممکن نمی‌شود.

,

 

,

وی افزود: پیشنهاد ما ساماندهی دست فروشان است اما اگر در این مقطع زمانی حداقل بتوانیم وانت‌های میوه‌فروشی را ساماندهی کنیم اقدام بزرگی انجام داده‌ایم.

,

 

,

مهم‌ترین عاملین ساخت و سازهای غیرمجاز عده‌ای ارازل و اوباش هستند

, مهم‌ترین عاملین ساخت و سازهای غیرمجاز عده‌ای ارازل و اوباش هستند, مهم‌ترین عاملین ساخت و سازهای غیرمجاز عده‌ای ارازل و اوباش هستند,

 

,

وی در ادامه به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز نیز گریزی زد و گفت: صدور پروانه ساخت و ساز برای اراضی قولنامه‌ای در حقیقت اقدام ریشه‌ای وارزشمندی برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز بود که تاثیر بسزایی در این حوزه داشت.

,

 

,

به گفته وی، با مصوبه شورای شهر و تائید کمیته انطباق برای زمین‌های قولنامه‌ای مجوز ساخت و ساز و پروانه صادر می‌شود که این کار در کنار مهار قابل توجه ساخت و سازهای غیرمجاز برای شهرداری هم درآمدهایی داشته است.

,

 

,

وی گفت: مهم‌ترین عاملین ساخت و سازهای غیرمجاز عده‌ای ارازل و اوباش هستند که شهر را در این حوزه با چالش مواجه کرده‌اند شهرداری در خیلی موارد با همراهی نیروی انتظامی توانسته است این ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب کند.

,

 

,

وی گفت: افراد سودجویی در این زمینه فعالیت می‌کنند که اگر با آنها برخورد شود می‌توانیم تا حدود زیادی مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر شویم.

,

 

,

رئیس شورای اسلامی  شهر سنندج: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج نیازمند حمایت جدی نیروی انتظامی است

, رئیس شورای اسلامی  شهر سنندج: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج نیازمند حمایت جدی نیروی انتظامی است, رئیس شورای اسلامی  شهر سنندج: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج نیازمند حمایت جدی نیروی انتظامی است,

 

,

, , ,

 

,

جلال شریعتی اظهار کرد: عملکرد شهرداری سنندج در اجرای پروژه‌های مهم و مورد نیاز عمرانی شهری قابل تقدیر است.

,

 

,

وی گفت: به واسطه تعامل بسیار خوبی که در بین مجموعه شهرداری، شورا و استانداری وجود دارد شاهد برگزاری هرچه باشکوه مراسمات شاد نوروزی، انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و غیره بودیم.

,

 

,

رئیس شورای شهر سنندج از دست‌فروشی به عنوان یکی از معضلات مهم در بسیاری از شهرها نام برد و گفت: موضوع ساماندهی دست‌فروشان به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مطرح بوده و برنامه‌های متعددی در این راستا در نقاط مختلف دنیا انجام می‌شود.

,

 

,

شریعتی خاطرنشان کرد:متاسفانه روز به روز شاهد افزایش دست‌فروشان و در سیطره قرار گرفتن پیاده روها از سوی آنان در مرکز استان هستیم.

,

 

,

وی با تاکید براینکه شهروندان از این وضعیت نگران هستند و مغازه داران هم به گونه ای ابراز نگرانی می‌کنند، عنوان کرد: ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌های دست‌فروش به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مورد توجه شهرداری و شورا است اما تحقق این مهم بدون همکاری دستگاه‌های مختلف انجام نمی‌شود.

,

 

,

رئیس شورای شهر سنندج افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز از بدترین مشکلاتی است که زیان زیادی به شهر وارد می‌کند اینها علاوه بر اینکه مجوز نمی‌گیرند و بدون اینکه پولی پرداخت کنند از امکانات شهری هم استفاده می‌کنند.

,

 

,

شریعتی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز گسترش زیادی پیدا کرده است، گفت: در زمینه گسترش سکونتگاه‌ها غیررسمی  ظاهرا در رده‌های اول و دوم کشور قرار داریم.

,

 

,

وی افزود: به واسطه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در حوزه کنترل و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با چالش‌های زیادی مواجه هستیم.

,

 

,

رئیس شورای شهر سنندج با بیان اینکه هرگاه نیروی انتظامی همراه ما بوده  توانسته‌ایم در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز به بهترین شیوه عمل کنیم گفت: اگر پیاده راه فردوسی اجرا شود بسیاری از مشکلات حوزه دستفروشی حل خواهد شد چراکه  بیشترین اعتراض ها در حال حاضر مربوط به خیابان فردوسی است.

,

 

,

بخش‌های مختلف به وظایف خود در بحث ساماندهی دست‌فروشان عمل کنند

, بخش‌های مختلف به وظایف خود در بحث ساماندهی دست‌فروشان عمل کنند, بخش‌های مختلف به وظایف خود در بحث ساماندهی دست‌فروشان عمل کنند,

 

,

, , ,

 

,

نایب رئیس شورای اسلامی  شهر سنندج گفت: در بحث ساماندهی دست فروشان در حالی همه انتظارات و اعتراض‌ها به سمت شهرداری است که سایر بخش ها مانند اصناف در این خصوص وظایفی براساس قانون دارند که باید اجرا کنند.

,

 

,

فرزاد زارعی با بیان اینکه باید از حقوق شهروندی تعریف درستی داشته باشیم، اظهار کرد: آیا در تعریف حقوق شهروندی تنها در برابر دست‌فروشان وظیفه داریم یا نسبت به مردم شهر هم وظایفی داریم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حقوق شهروندی اولویت اول مجموعه استانداری و شهرداری مردم باشند نه دست‌فروشان!

,

 

,

وی گفت: قانون‌گذار یک تکلیفی برای شهرداری‌های مشخص کرده برای مثال در تبصره یک بند دو ماده 55 سد معبر پیاده‌روها و استفاده از آنها برای ساخت و ساز و غیره ممنوع است باید به نکات قانونی توجه کنیم شهرداری مکلف به اجرای این قوانین است.

,

 

,

وی تصریح کرد: اگر شهروندی از باب حقوق عامه و شهروندی از شهرداری شکایت کند می‌تواند به راحتی شهرداری را محکوم کند.

,

 

,

وی تصریح کرد: در بحث حقوق شهروندی ملاک عامه مردم هستند تا 500 تا 600 نفر دستفروش در این خصوص باید شهرداری با قاطعیت برخورد کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه البته در این راستا بدون داشتن ضمانت اجرای لازم کاری برای شهرداری از پیش نمی‌رود، گفت: اجرائیات شهرداری در بحث برخورد با دست فروشان هیچ ضمانت اجرایی ندارند.

,

 

,

زارعی گفت: در بحث ساماندهی دست فروشان در حالی همه انتظارات و اعتراض‌ها به سمت شهرداری است که سایر بخش ها مانند اصناف در این خصوص وظایفی براساس قانون دارند که باید اجرا کنند.

,

 

,

عدم اجرای قانون موجب ایجاد مسائل اساسی می‌شود

, عدم اجرای قانون موجب ایجاد مسائل اساسی می‌شود, عدم اجرای قانون موجب ایجاد مسائل اساسی می‌شود,

 

,

ارسطو گویلی دیگر عضو شورا هم در این نشست اظهار کرد: بعد از چهار دهه هنوز نتوانسته‌ایم مطالبه عمومی مردم در پیاده راه سازی و ایجاد پلازا و فضاهای عمومی سنندج را اجرا کنیم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: با یک بررسی میدانی ساده می‌توانیم دریابیم شهروندان می خواهند فردوسی پیاده راه باشد.

,

 

,

وی اذعان کرد: مردم همیشه از مسئولین جلوتر هستند و در حال حاضر حضور پذیری متراکم شهروندان در فردوسی نشان دهنده این مطالبه به حق آنهاست.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: عدم اجرای قانون در بسیاری از موارد موجب ایجاد مسائل اساسی مانند ترافیک، بی سامانی خیابان های هسته مرکزی شهر و بی نظمی اطراف تاناکورا شده است و وقتی متولیان قانون در برابر بی قانونی ها سکوت کنند نمی توانیم از شهروندان انتظار رعایت قوانین و تکالیف شهروندی را داشته باشیم.

,

 

,

وی گفت: در صورتی که اعتماد دستفروشان را نسبت به فراهم کردن شرایط مطلوب و ساماندهی امرار معاششان جلب کنیم و برخورد با تعداد محدودی دلال و سودجو که نفعشان در عدم ساماندهی است را به درستی مدیریت کنیم، این مساله به راحتی قابل حل است.

,

 

,

وی تصریح کرد: بدترین مرکز استان در بحث عدم ساماندهی و عدم وجود پیاده راه هستیم. در شهرهای اطراف با همراهی متولیان و مسئولین مربوطه به راحتی این مسائل حل شده است.

,

 

,

فرمانده انتظامی استان کردستان: مزایای طرح ساماندهی دست‌فروشان باید برای افراد جامعه  تبیین شود

, فرمانده انتظامی استان کردستان: مزایای طرح ساماندهی دست‌فروشان باید برای افراد جامعه  تبیین شود, فرمانده انتظامی استان کردستان: مزایای طرح ساماندهی دست‌فروشان باید برای افراد جامعه  تبیین شود,

 

,

, , ,

 

,

سردار علی آزادی اظهار کرد:در زمینه اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان با اصل کار موافق هستیم ولی باید کاملا با برنامه ریزی عمل شود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: نقاط ضعف و قوت در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان باید احصا و با برنامه‌ریزی کاملا کارشناسی شده در فرصت کاملا مناسبی نسبت به عملیاتی کردن این طرح اقدام شود.

,

 

,

فرمانده انتظامی استان کردستان اضافه کرد: معتقدیم با توجه به پیشرو بودن انتخابات مجلس یازدهم الان زمان مناسبی برای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان نیست.

,

 

,

آزادی با بیان اینکه در زمینه تبلیغات و انجام کارهای فرهنگی برای آماده سازی افکار عمومی و همچنین قانع کردن فعالین این حوزه هنوز نیاز به کار داریم، گفت: اقدامات رسانه‌ای بیشتری باید در این راستا انجام شود تا مردم دراجرای این طرح پای کار بیایند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: اینکه 80 درصد از دست‌فروشان موافق اجرای طرح ساماندهی هستند نقطه قوتی است، اما قبل از هر اقدامی باید تمام زیرساخت‌ها را فراهم سازیم.

,

 

,

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه مزایای طرح ساماندهی دست‌فروشان باید برای افراد جامعه  کاملا تبیین شود، گفت: اگر دست‌فروشان متقاعد شوند که اجرای این طرح در خیلی جهات به نفعشان است خودشان پای کار خواهند آمد.

,

 

,

آزادی تصریح کرد: زیرساخت‌ها لازم به ویژه عملیات‌های روانی در این راستا باید انجام شود، نیروی انتظامی هم البته نه الان بلکه بعد از انتخابات در فرآیند اجرای این طرح در کنار سایر دستگاه‌ها خواهد بود.

,

 

,

وی گفت: امروز دشمنان از هر فرصتی برای ایجاد ناامنی در کشور استفاده می‌کنند که نمونه آن را در آغتشاشات اخیر که به بهانه گران شدن قیمت بنزین صورت گرفت شاهد بودیم.

,

 

,

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: البته این آغتشاشات برای انتخابات برنامه‌ریزی شده بود، اما گران شدن بنزین فرصت دیگری را به دست معاندین و دشمنان نظام داد تا عرض اندام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه