اخبار داغ

وقتی مردم فدای منافع حزبی می‌شوند؛

مهر تأیید شکوری‌راد بر فاصله عمیق اصلاح‌طلبان از مردم

مهر تأیید شکوری‌راد بر فاصله عمیق اصلاح‌طلبان از مردم
اظهارات عجیب دبیرکل حزب اتحاد ملت نشان می دهد که عموم مردم هیچ اهمیتی برای اصلاح طلبان ندارند و تنها متمولان و مرفهان جزو جامعه آماری آنها محسوب می‌شوند و این در حالی است که نقش مستضعفان و توده مردم در شکل گیری انقلاب اسلامی و تحکیم آن چشمگیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ انقلاب اسلامی درطول تاریخ خود با همه فراز و نشیب هایی که پشت سر گذاشته است یک نظام ارزشی مستقل و برآمده از ذات فرهنگ شیعی و ایرانی است که به برکت خون شصت هزار شهید و در میان فریادهای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی با تکیه بر ایمان، عزم ملی و اراده پولادین ملتی مستضعف و خسته از ظلم و جور نظام شاهنشاهی به بار نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

طبق گفته مقام معظم رهبری، "انقلاب اسلامی با کودتا وحرکت نظامی به وجود نیامد؛ مثل بعضی از انقلابها که یک عدّه افسر نظامی رفتند یک حکومتی را برداشتند، حکومت دیگری به جایش گذاشتند نبود بلکه این انقلاب به‌ وسیله‌ی مردم وبا عزم، نیروی انقلاب و ایمان مردم به وجود آمد".

,

 امروز مردم، این عناصر اصلی تحکیم انقلاب اسلامی بازیچه دست برخی جریانات سیاسی شده اند که جز به منافع خود به چیز دیگری فکر نمی کنند و افرادی که ادعای پیروی از خط امام خمینی (ره) را دارند اما مردم را نادیده گرفته و در مسیری حرکت می کنند که جز زیان و ضرر برای این ملت ثمره ای نداشته است.

,

مسئله گران شدن بنزین و سوءاستفاده برخی از اغتشاشگران از این اتفاق، خسارات سنگینی به کشور وارد کرد که علیرغم اینکه فشار اقتصادی زیادی به جامعه تحمیل کرد، اما مردم باز هم مردانه پای نظام و انقلاب ایستادند و با تبعیت از رهبر و مقتدایشان باری دیگر عهد بستند که در هر شرایطی این انقلاب را حفظ می کنند.

,

در بحبوحه انتخابات مجلس، اصلاح طلبان که به دلیل عملکرد ضعیف دولت پایگاه اجتماعی خود را در بین مردم از دست داده اند از هر راهی برای بازگرداندن اعتماد عمومی استفاده می کنند و به نحوی سعی در جدا کردن حزب خود از عملکردضعیف دولت دارند.

,

 علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت از چهره‌های اصلاح طلبی است که در روزهای اخیر با اظهارات خود باری دیگر واقعیت دور بودن اصلاح طلبان از مردم را نشان داد.شکوری راد پس از ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «اصلاح طلبان پس از اعتراضات و کشتار اخیر دچار ریزش رای نشده‌اند چون اعتراضات در مناطق مرفه که پایگاه رای آنان است صورت نگرفته بلکه در مناطق حاشیه‌ای که پایگاه اصولگرایان بوده رخ داده است»

,

این اظهارات عجیب که حتی فریاد اعتراض اصلاح طلب‌ها را نیز در پی داشت، فارغ از همه اهداف پشت پرده ای که در قالب شوک بنزینی کشور را به آشوب کشید نشان می دهد که عموم مردم هیچ اهمیتی برای اصلاح طلبان ندارند و تنها متمولان و پولداران جزو جامعه آماری آن ها محسوب می شود.

,

و این در حالی است که در انقلاب اسلامی نقش مردم مستضعف و قشر ضعیف جامعه چشمگیرتر است به نحوی که توده مردم از کوچک و بزرگ گرفته با همه توان و امکانات خود برای به ثمر نشستن این انقلاب تلاش کردند و اینجا بود که امام خمینی (ره) بارها فرمود:

,

« پیروزی را برای ما و شما اینها به دست آوردند و اینها ولینعمت ما هستند و ما باید این معنا را در قلبمان احساس کنیم که با این ولینعمتهای خودتان رفتاری بکنیم که خدا از آن رفتار راضی باشد. جدیت بکنیم که با مردم رفتارتان خوب باشد. مردم دِین خودشان را به جمهوری اسلامی تاکنون ادا کردند، به تکلیف خودشان، مردم، عمل کردند، اشکال در ماست، باید ما جواب مردم را بدهیم.»

,

ترقی: اظهارات شکوری راد کاملاً سطحی، غیر واقع بینانه و انحرافی است

, ترقی: اظهارات شکوری راد کاملاً سطحی، غیر واقع بینانه و انحرافی است,

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ در واکنش به اظهارت دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: کشاندن اعتراضات به حاشیه شهر به دلیل حجم آمادگی نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در مراکز شهرها بوده که موجب شده این نوع اغتشاشات به مناطقی کشیده شود که از نظر اشراف امنیتی و انتظامی ضعیف تر از مراکز شهر بودند؛ بنابرایناین مسئله هیچ ربطی به خاستگاه اجتماعی اعتراض کنندگان و اغتشاش گران ندارد.

, راه آرمان,

وی ادامه داد: مسئله دیگر اینکه همواره زمانی که اغتشاش و این گونه تجمعات در مناطق مرفه شهر برگزار می شد، جمعیت قابل توجهی از قشر مرفه به این تجمعات می پیوستند اما ما شاهد عدم همراهی مردم با اغتشاشگران در مناطق حاشیه و ضعیف شهر هستیم.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: بنابراین در تجمعات اخیر شاهد بودیم که افراد گروه‌های 7 و 8 نفره به منظور تخریب تشکیل می دادند و اقشار ضعیف جامعه که جمعیت بسیار زیادی هستند آنان را حمایت نمی کردند.

,

ترقی با تأکید بر اینکه معتقدم تحلیل شکوری راد کاملا سطحی، غیر واقع بینانه و انحرافی است، تصریح کرد: سعی آنان بر این است که نقش نامه هایی که از اغتشاش گران و تجمعات حمایت کردند را کم رنگ کنند.

,

وی بیان کرد: این در حالی است که اصلاح طلبان از سران فتنه تا نمایندگان فراکسیون امید و 77 نفر از عناصر اصلی اصلاح طلب این نوع اغتشاشات حمایت و حتی نیروی انتظامی را به منظور برخورد با خرابکارها محکوم می کنند و حال چگونه جریان اصلاحات می تواند خود را از پشتیبانی اغتشاشات دور نگه دارد؟

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اینکه شکوری راد عنوان می کند ما ریزش رأی در جامعه نداشته ایم؛ این مسئله توهمی بیشتر نیست و به نظر می رسد که این توهم ناشی از اشتباه محاسباتی است که آنان در کنش سیاسی خودشان به آن دچار شده اند.

,

واکنش نماینده لیست امید به اظهارات شکوری راد

, واکنش نماینده لیست امید به اظهارات شکوری راد,

محمدعلی وکیلی عضو لیست امید مجلس دهم نیز در گفت و گو با  راه دانا؛ در خصوص اظهارات عجیب شکوری راد اظهار داشت: اصلا این گونه نیست که سبد رای اصلاح طلبان را پولدارها و دهک بالای جامعه تشکیل می دهند.

وی با بیان این که رای اصلاح طلبان همیشه رای اکثریت بوده است تصریح کرد: اکثریت جامعه دهک های پولدار نیستند؛ اصلاح طلبان در همه انتخابات نشان دادند که از حمایت اکثریت مردم برخوردار هستند و بر اساس آمار متاسفانه دهک های پولدار جامعه حدود 1 درصد جامعه هستند و 99 درصد دیگر جامعه را دهک های پولدار تشکیل نمی دهند، به همین جهت گفتن این مسلئه که پایگاه رای اصلاح طلبان را دهک پولدار تشکیل می دهند معنایش این است که اصلاح طلبان فقط از یک درصد رای مردم برخودار هستند در حالی که همواره در انتخابات مختلف چه مجلس و چه ریاست جمهوری که اصلاح طلبان به صورت جدی حضور داشتند بالای 50 درصد رای مردم، رای اصلاح طلبی بوده است.

نماینده مردم تهران در خصوص صحبت های شکوری راد مبنی بر اینکه اعتراضات و اغتشاشات اخیر در حاشیه شهرها و در مناطق محروم اتفاق افتاده است و موجب کاهش رای اردوگاه اصولگریان خواهد شد، گفت: فکر نمی کنم منظور آقای شکوری راد این باشد که اصلاح طلبان فقط از آرا پولدارها بهره مند هستند یا اصولگریان فقط آرای طبقات حاشیه را دارا هستند؛ خیر اینگونه نیست.

وکیلی ادامه داد: احتمالا منظور شکوری راد این بوده است که طبقات متوسط پایگاه رای اصلاح طلبان هستند و این اغتشاشات اخیر که جنبش فقر، بیکاری و حاشیه نشینی بوده، این جنبش ها فقط پایگاه رای اصلاح طلبان نیستند.

وی با تاکید بر این که گرایش طبقات متوسط و متوسط رو به بالا همیشه گرایش اصلاح طلبی بوده است، گفت: رای اصلاح طلبان تنها طبقات متوسط رو به بالا نیستند چون این طبقه، بالای 50 درصد جامعه را شامل نمی شود، آرای اصلاح طلبان همیشه بالای 50 درصد بوده است و بنابراین هم شامل طبقات متوسط و هم شامل طبقات غیر متوسط می شود.

عضو فراکسیون امید مجلس خاطر نشان کرد: جنبش اعتراضی هفته های اخیر جنبش فقر و حاشیه نشینی و بیکاری است و معنایش این است که شاید پایگاه رای اصولگرایان بیش تر آسیب ببیند و در واقع بدان معنا نیست که پایگاه رای اصلاح طلبان آسیب ندیده باشد چون بخش مهمی از آرای اصلاح طلبان بین همین حاشیه نشینان و مردم مستضعف و محروم جامعه است.

وی در پاسخ به این سوال که "اعتراضات اخیر متوجه سبد رای اصلاح طلبان شده است یا اصولگرایان؟" گفت: اعتراضات مردم شامل کاهش رای هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا می شود. در پی این اعتراضات آرای اصلاح طلبان هم آسیب دیده است  که البته شاید آرای اصولگرایان بیشتر آسیب دیده باشد.

وکیلی در پایان اذعان کرد: رای بالای 50 درصد اصلاح طلبان در همه انتخابات هم شامل متوسط و هم پایین می شود، چون طبقات متوسط به بالا 50 درصد جامه را شامل نمی شود؛ حالا اگر آسیبی به سبد آرای رسیده باشد هم پایگاه رای اصولگرایان و هم اصلاح طلبان را متوجه خود کرده است، اما این که میزان کدام بیش تر است 2 اسفند ماه معلوم می کند که این آسیب بیش تر متوجه آرا کدام جریان است.

,  راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

این اظهارات، فاصله عمیق برخی سران احزاب از مردم را نشان می دهد در حالی که اگر مردم نباشند مسئولیت مدیران معنا و مفهومی ندارند بنابراین همه دغدغه افرادی که مسئولیت و پستی در این نظام و دولت دارند باید خدمت رسانی به مردم باشد.

,

بنابراین کاش احزاب کمی با صداقت و تواضع با مردم برخورد می کردند و می دانستند که مردم ولی نعمتان آنان هستند و باید با ارایه خدمت بی منت به اقشار مختلف مردم دین خود را ادا کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه