اخبار داغ

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین خبر داد

ثبت نام ۲۲۴داوطلب برای مجلس یازدهم/ افزایش ۴۶درصدی ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی

ثبت نام ۲۲۴داوطلب برای مجلس یازدهم/ افزایش ۴۶درصدی ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: انتخابات مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال جاری‌ست و از این رو تمام دستگاه‌ها برای برگزاری باشکوه و شرکت حداکثری در آن تلاش می‌کنند و باوجود نظارت‌های سخت امکان تخلف در روز رای گیری به صفر می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، منوچهر حبیبی در نشست خبری ستاد انتخابات که بعد از ظهر امروز(یکشنبه) در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: قطعا بخشی از گرمی تنور انتخابات منوط به حضور چهره‌ها و گرایش‌های متفاوت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: مهم‌ترین اتفاق سال جاری در حوزه سیاسی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس است و امیدواریم این اتفاق در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

,

رئیس ستاد انتخابات استان  قزوین ابراز کرد: امانت داری آرای مردم و فراهم ساختن بستر حضور حداکثری دارای اهمیت بالایی است و همه وظیفه دارند در برگزاری باشکوه انتخابات تلاش کنند چرا که این امر باعث امنیت و وحدت در داخل و بالابردن قدرت چانه زنی در سطح بین المللی است.

,

وی افزود: انقلاب اسلامی در تمام اعصار دشمنان زیادی دارد و در انتخابات نیز دشمن سعی در ایجاد التهاب و عدم برگزاری دارد، زیرا حضور مردم به معنای پذیرش نظام و رهبری است، راهبرد ما برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری است و در این راستا قانون را مبنا قرار می‌دهیم.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: نباید افراد به خود اجازه قانون شکنی بدهند، مدیران اجازه جانبداری از کاندیداری خاصی را ندارند، با این حال جانبداری از اصل موضوع را انجام می‌دهیم و ضمن پذیرش نقدها، تخریب را نیز بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

,

نباید اختلاف سلیقه‌ها به کشمکش منجر شود

, نباید اختلاف سلیقه‌ها به کشمکش منجر شود,

وی ادامه داد: اختلاف در هر جامعه‌ای وجود دارد اما نباید این اختلاف سلیقه به کشمکش منجر شود، هر فردی که ملتزم به نظام بوده و به اصل ولایت فقیه متعهد باشد و از فیلترها عبور کند برای ما قابل احترام است.

,

حبیبی گفت: رقابت سالم و شور انتخاباتی ضروری است، انتخابات باید عرصه بروز اخلاق حسنه باشد تا تهمت و دروغ و شایعه پراکنی از بین برود، همچنین ایجاد اخلاق سیاسی که پس از انقلاب دچار آسیب شده ضرورت دارد، همچنین باید دانست رقابت برای کسب قدرت به هر شیوه به دور از اخلاق است.

,

وی افزود: چهار کرسی مجلس در سه دوزه انتخابیه مختص استان قزوین است، تعداد شعبات اخذ رای پیش بینی و به وزارت کشور ارائه شده و عوامل اجرایی نیز از اکنون آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را دارا هستند. 

,

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین عنوان کرد: در استان 88 درصد واجدین شرایط رای دادن، کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند که امیدواریم این آمار تا اسفند تکمیل شود، شماره ملی جزء الزامات رای دادن است و لازم است افراد کارت ملی هوشمند دریافت کنند زیرا این کارت‌ها و ارائه شماره ملی در سرعت رای گیری بسیار دارای اهمیت است.

,

این مقام مسئول با اشاره به تعداد داوطلبین در هفت روز مهلت ثبت نام اذعان کرد: درمجموع 224نفر در استان داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم شدند که 134نفر از آن‌ها در حوزه قزوین، آبیک و البرز، 51نفر در حوزه بوئین زهرا و آوج و 39نفر از حوزه تاکستان بودند.

,

وی افزود:198نفر از ثبت نامی‌ها معادل 88/4آقا و 26نفر معادل 11/6خانم هستند و این آمار به نسبت دوره قبل 46/4درصد افزایش  داشته است.

,

امکان تخلف در روز رای گیری صفر است

, امکان تخلف در روز رای گیری صفر است,

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: 185 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و معادل آن، 32 نفر دارای دکتری و هفت نفر نیز از تحصیلات حوزوی برخوردار هستندو در رده سنی 30تا 74سال قرار دارند.

,

وی افزود: در بین داوطلبان هشت نماینده فعلی و ادوار، 24 استاد دانشگاه، 42 فرهنگی، 66کارمند و 10 پزشک وجود دارد. 

,

حبیبی ابراز کرد: نظارت و اجرا دارای هدف مشترک هستند که آن برگزاری انتخابات سالم و پرشور است، چرا که انتخابات میدان برد و باخت نیست و همه دنبال وضعیت برد برد هستی، در واقع در امور مختلف نظارت مکمل اجراست و امیدواریم با هماهنگی این انتخابات دنبال شود.

,

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اذعان کرد: در هر شعبه اخذ رای حداقل 15تا 20 نفر شامل هیئت‌های اجرایی و نظارت، بازرسی، نمایندگان کاندیداها، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و قضایی حضور دارند، بنابراین امکان تخلف در روز رای گیری صفر است.

,

تشکیل ستاد امنیت انتخابات برای نخستین بار در استان

, تشکیل ستاد امنیت انتخابات برای نخستین بار در استان,

وی افزود: انتخابات پروژه‌ای ملی و عظیم است در استان حدود 20 هزار نفر دست اندر کار امر انتخابات هستند، ممکن است در این پروژه عظیم ایراداتی جزئی وجود داشته باشد که قابل اصلاح است.

,

حبیبی اظهار کرد: برای سلامت کار لیست متهمین،مجرمین و متخلفین دوره‌های پیشین به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام شده تا نوع فعالیت آن‌ها مورد نظارت قرار گیرد و این افراد تذکر لازم را دریافت کرده‌اند.

,

وی ادامه داد: فضای مجازی دارای اهمیت بالایی هستند و در این راستا است کمیته رصد فضای مجازی با مدیریت دادستان شکل گرفته و کانال‌های بی هویت  غیرمجاز شناسایی و تذکر لازم را دریافت کرده‌اند و درصورت بروز خطا برخورد قانونی با آن‌ها صورت می‌گیرد. 

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ابراز کرد: ستاد امنیت انتخابات برای نخستین بار در استان شکل گرفته و ارگان‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی با آن همکاری دارند و جلسات آن به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.

,

وی ادامه داد: همچنین ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخابات به ریاست رئیس کل دادگستری شکل گرفته که این واحد در شهرستان‌ها نیز به مسئولیت رؤسای دادگستری وجود دارد.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: درواقع امر انتخابات از زوایای مختلف بررسی و تذکرات لازم داده می‌شود که نمونه آن لغو نشست‌های خبری داوطلبان بود.

,

استقبال از افشاگری تخلفات انتخاباتی

, استقبال از افشاگری تخلفات انتخاباتی,

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان تذکرات لازم به متخلفین گفت: مدیران، شهرداران، دهیاران و اعضای شورای شهر حق جانبداری از کاندیدای خاصی را ندارند و در این راستا به آن‌ها تذکر جدی داده شده  و تاکنون در چندین مورد نیز برخی شهرداران و دهیاران تذکراتی را دریافت کرده‌اند.

,

وی با اشاره به اهمیت پیگیری تخلفات تصریح کرد: ما از افشاگری تخلفات انتخاباتی استقبال می‌کنیم از این رو، هرجا که تخلف و جانبداری رخ داد باید به‌صورت مستند و مستدل ارائه شود، درواقع منبه عنوان رئیس ستاد انتخابات استان  در انتخابات بسیار بی‌رحم عمل خواهم کرد و همه باید اصول و قواعد انتخابات را رعایت کنند. 

,

حبیبی گفت: طبق منشور اخلاقی انتخابات، داوطلبین و هوادارانشان ملزم به رعایت قوانین هستند و در مرحله ثبت نام نیز  چند داوطلب که قصد قشون کشی داشتند تذکرات لازم را دریافت کردند.  

,

وی ادامه داد: ترجیح منافع عمومی و ملی بر مصالح شخصی، احترام به قواعد اخلاقی، عزت نفس و کرامت انسانی و دوری از هرگونه تهدید، تطمیع و وابستگی به مبادی قدرت و شفاف سازی در تامین منابع تبلیغات نیز برای داوطلبان و هوادارانشان ضروری است.

,

قزوین برای برگزاری انتخابات مکانیزه آمادگی دارد

, قزوین برای برگزاری انتخابات مکانیزه آمادگی دارد,

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین عنوان کرد: رد صلاحیت از وظایف هیئت اجرایی و نظارت است و با هماهنگی صورت گرفته با تمام تخلفات صورت گرفته در کمترین زمان و پیش از آغاز انتخابات برخورد می‌شود.

,

وی ادامه داد: مراجع چهار گانه دادستانی، اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال تا دوم آذر ماه فرصت دارند پاسخ استعلامات را ارائه دهند و بررسی صلاحیت‌ها نیز از امروز آغاز شده و تا 26 آذر ادامه خواهد داشت.

,

سخنگوی ستاد انتخابات استان قزوین افزود: مراحل رد صلاحیت در 27 آذر توسط فرماندار به افراد ارائه خواهد شد و معترضین تا چهار روز فرصت اعتراض دارند.   

,

وی با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات اذعان کرد: وزارت کشور درباره مکانیزه و الکترونیکی بودن برگزاری انتخابات آمادگی خود را اعلام کرده و استان ما نیز در این باره آمادگی کامل دارد و منتظر ارائه نظر نهایی شورای نگهبان هستیم.

,

این مقام مسئول افزود: در انتخابات گذشته 96درصد از روند انتخابات در استان قزوین به‌صورت مکانیزه برگزار شده بود، اکنون نیز مرحله احراز هویت به‌صورت مکانیزه برگزار می‌شود و اجرای سایر مراحل به این شیوه منوط به نظر شورای نگهبان است.

,

در نظر گرفتن بیش از هزار شعبه اخذ رای در سراسر استان

, در نظر گرفتن بیش از هزار شعبه اخذ رای در سراسر استان,

حبیبی اظهار کرد: امکان جابه‌جایی حوزه انتخابیه وجود دارد و داوطلبان تا پیش از آغاز رسمی تبلیغات فرصت دارند درصورت تمایل حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند.

,

وی درباره وضعیت اینترنت جهت اطلاع رسانی انتخابات بیان کرد: دفتر فن‌آوری در تمامی بخش‌ها و شهرستان‌ها با هماهنگی شرکت مخابرات بررسی لازم را انجام داده‌اند که نقاط کور شناسایی شده و درحال حل شدن است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

,

رئیس ستاد انتخابات استان ابراز کرد: در شیوه تبلیغات خلاهای قانونی نیز وجود دارد که برای تذکر دادن در این موارد با هیئت نظارت هماهنگی لازم صورت می‌گیرد.

,

وی ادامه داد: راه اندازی کارناوال تبلیغاتی، بیانیه دادن، شرکت در مجامع عمونی از موارد تخلف است که تمام این موارد درنظر گرفته می‌شود.

,

این مقام مسئول بیان کرد: شعبات اخذ رای به تفکیک شهرستان و بخش‌های 19گانه و حوزه‌های اصلی و فرعی شناسایی شده که تعداد آن‌ها به حدود بیش از هزار و100 شعبه در مجموع استان می‌رسد، همچنین کاهش شعبات سیار به حداقل ممکن از سیاست‌های ماست با این حال در برخی موارد برای روستاهای کوچک و سایر موارد ناگزیر از شعبات سیار هستیم.

,

وی افزود: تمام سوابق دوره‌های پیشین و آسیب شناسی‌ها بررسی شده و تمام جوانب امر سنجیده شده و پیش بینی‌های لازم جهت کمبودها از جمله کمبود تعرفه‌های برگ اخذ رای صورت گرفته است.

,

حبیبی در پایان تاکید کرد: اطلاع رسانی در انتخابات صرفا از طریق رئیس ستاد انتخابات به‌عنوان سخنگوی ستاد قابل پیگیری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه