اخبار داغ

گزارشی ازحضورجهادگران در مناطق محروم ؛

محرومیتی که با خدمت جهادگران دانشجو رنگ می‌بازد+ تصاویر

محرومیتی که با خدمت جهادگران دانشجو رنگ می‌بازد+ تصاویر
فعالیت حضور گروه جهادی نورالزهرا(س) بسیج دانشجویی استان ایلام در بین مردمان منطقه بردی شهرستان دهلران با ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی متناسب با سبک زندگی اسلامی با استقبال خوب مردمان این منطقه مواجه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار،  حرکت کشور در مسیر پیشرفت به تلاش و مجاهدت در عرصه های گوناگون نیاز دارد و هرکس به سهم خود باید گامی در این مسیر سخت بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

پیمودن این مسیر به شناخت مسائل و مشکلات کشور و هم چنین روحیه و توان مدیریت جهادی نیازی تام دارد. یکی از این عرصه های پیشرفت مبتنی بر منافع مناطق محروم، حرکتهای جهادی است که در قالب اردوی جهادی به منصه ظهور رسیده است.

,

اردوهای جهادی مجموعه فعالیتهایی است مبتنی بر اندیشه های اسلامی  انقلابی و بومی که در آن تعدادی از دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه ، دانش آموزان یا دیگر اقشار، خودجوش و داوطلبانه در مناطق محروم کشور حاضر می شوند و با هدف محرومیت زدایی به عرضه انواع خدمات اعم از فرهنگی، آموزشی، تحصیلی و اقتصادی می پردازند.

,

در همین راستا در سال جاری، گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان ایلام متشکل از 1400 نفر در قالب 23 گروه به مناطق محروم استان ایلام، اعزام و به ارائه خدمات عمرانی، ساخت و ساز، محرومیت زدایی، آموزشی و بهداشتی، و فرهنگی مبادرت کردند.

,

 

,

"حنانه زهرا آلوس"مسئول گروه جهادی نورالزهرا(س) بسیج دانشجویی استان ایلام، درگفتگو با خبرنگار ما، در خصوص فعالیت های جهادی این گروه اظهار داشت: گروه جهادی نورالزهرا به تعداد 17 نفر خواهر و 7 نفر برادر با حضور دکتر سجاد عسکر زاد با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی و آموزش غمز، اصلاح بدن، و مشاوره به بانوان و برادران، آداب زناشویی، همسرداری، فرزند داری، تغذیه، پوشش و غیره.. به ارائه خدمت به مردم در مناطق محروم می پردازند.

,

وی گفت: فعالیت این گروه جهادی از اول آذر ماه تا 15 آذر ماه در دهستان سید ابراهیم(ع) روستای بردی و با ارائه خدمات آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی انجام گرفته است.

,

آلوس افزود: آموزش هایی از قبیل آداب تغذیه در مدارس راهنمائی و ابتدائی ویژه خانواده ها و مدیران مدارس برگزار شد که با استقبال بسیار خوب از طرف مخاطبان همراه بوده است.

,

مسئول گروه جهادی نورالزهرا(س) اضافه کرد: از طریق ارائه این خدمات به روستا نشینان این منطقه و تشویق آنان به استفاده از محصولات ارگانیک و پیشگیری از بیماری ها حدود 80 درصد مراجعه اهالی به پزشک کاهش یافته است.

,

وی به اثر گذاری حضور جهادگران در مناطق محروم و در بین مردم اشاره و بیان کرد: در حال حاضر کشور ما دچار مشکلات شدید اقتصادی است، و حضور جهادگران بسیجی در بین اقشار محروم جامعه موجب تزریق امیدواری و تقویت اعتماد مردم نسبت به نظام و مسئولین خواهدد بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه