اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

کاهش بودجه دفاعی کشور، موجب خلل در قدرت بازدارندگی است

کاهش بودجه دفاعی کشور، موجب خلل در قدرت بازدارندگی است
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: به دلیل رویکرد ضداستکباری و مردم سالاری بودن، ایران همواره مورد خشم قدرت‌های جهان است لذا باید ضمن افزایش بودجه‌های دفاعی، بنیه نظامی خود را بیشتر از قبل تقویت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: در شرایط کنونی، با وجود اینکه بسیاری از کشورها و قدرت‌های بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی جهان درصدد افزایش بودجه های نظامی خود هستند و در حوزه تسلیحات و افزایش پرسنل نظامی خود تلاش می‌کنند ولی وانمود می‌کنند که زمان سلاح ها و جنگ های متعارف سپری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کارشناس مسائل بین الملل افزود: امروز قدرت های برتر نظامی دنیا تظاهر می کنند که جنگ امروز صرفا یک جنگ رسانه ای است و این موضوع یکی از اصلی ترین ارکان جنگ نرم دشمن است در حالی که یک دروغ بزرگ بیش نیست و به سادگی می توان آن را اثبات نمود.

,

قناد باشی تصریح کرد: مراجعه گذرا و صریح به فهرست بودجه هایی که در عرصه پژوهش های تسلیحاتی در کشورهای مختلف اختصاص می یابد و یا فهرست افزایش بودجه های نظامی آمریکا و اروپا در عرصه های مختلف، نشان می دهد که دنیای استکبار نه تنها هیچگاه جنگ سخت را کنار نگذاشته است بلکه همواره در دستور کار خود دارد‌.

,

وی خاطر نشان کرد: وجود پایگاه نظامی آمریکا در منطقه و در همسایگی ایران نشان می دهد که آن ها و دوستان شان در اروپا پیوسته به دنبال افزایش توان نظامی خود هستند و این مسئله شرایط را برای کشورهایی که این واقعیت را نادیده بگیرند آسیب پذیر می کند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: کشور ایران به دلیل رویکرد ضد استکباری و مردم سالاری بودن خود، مورد خشم قدرت های جهان است باید در مقابل این هزینه های هنگفت نظامی که در منطقه خاورمیانه صورت می گیرد، واکنش مناسبی نشان دهد و ضمن بالا بردن مهارت های نظامی، تقویت بنیه دفاعی را به عنوان یک اصل مهم در دستور کار خود قرار دهد.

,

قناد باشی عنوان کرد: بیشترین سلاح های غربی در منطقه غرب آسیا به فروش می رسد و دشمن آماده است که در صورت ضعف ایران مداخلات خود را در کشور ما آغاز کند لذا باید در شرایطی که قرار داریم و به دلیل اهداف عالی انقلاب، نسبت به تحرکات نظامی جهان واکنش نشان دهیم و بودجه های نظامی خود را افزایش دهیم.

,

وی کاهش بودجه دفاعی کشور را عاملی برای ایجاد خلل در روند بازدارندگی اطمینان بخش ایران برشمرد و گفت: کاهش بودجه دفاعی زمینه خشنودی دشمنان ایران را فراهم می آورد چرا که هر چه قدرت دفاعی ما بیشتر شود بازدارندگی بیشتری برای مستکبران ایجاد می شود لذا این مسئله در عرصه بین المللی به ضرر ما خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه