اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی جویبار:

90 درصد کشاورزان جویباری خسارت‌ سیل را دریافت کردند

90 درصد کشاورزان جویباری خسارت‌ سیل را دریافت کردند
مدیر جهاد کشاورزی جویبار از پرداخت 90 درصد خسارت سیل کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون خسارت 2 هزار 166 پرونده سیل پرداخت‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی شعبانی صبح امروز در جلسه شورای آب کشاورزی شهرستان جویبار اظهار کرد: اگر مشکلاتی که در سال‌های کم‌آبی داشتیم حل نشود در سال‌های پرآبی نیز دچار مشکل خواهیم شد.
 
وی بابیان اینکه بسیاری از کانال‌ها و آبراه‌های شهرستان لایروبی شدند اظهار کرد: اما در بسیاری از کانال‌ها و آبراه‌ها کشاورزان با نصب لوله‌های بتنی کم‌عرض و کاهش خروجی آب در زمان بارندگی موجب آب‌گرفتگی و زیرآب رفتن مزارع و باغات شده است که این موضوع باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.
 
مدیرجهادکشاورزی جویبار از پرداخت 90 درصد خسارت سیل به کشاورزان جویباری خبر داد و گفت: از دو هزار و هفت صدوبیست و چهار پرونده خسارت سیل ابتدای سال  90 درصد کشاورزان جویباری خسارت‌ ناشی از سیل را دریافت کردند و مقدار باقی‌مانده به دلیل نقص نقشه‌های هوایی و ارسال مجدداً مدارک به‌زودی خسارت خود را دریافت می‌کنند.
 
شعبانی تصریح کرد: از 3 میلیارد و 113 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره پیش‌بینی‌شده تاکنون یک میلیارد و 490 میلیون ریال پرداخت و همچنین 26 میلیارد و 958 میلیون ریال وام بلاعوض به خسارت‌دیدگان پرداخت‌شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: مزارعی که از قبل بیمه بودند در همان ماه‌های اول خسارت خود را دریافت کردند و با توجه به اینکه مزارع و باغات جویباری هرساله دچار خسارت می‌شود بیمه می‌تواند کمک خوبی برای جبران خسارات کشاورزان باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه