اخبار داغ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان:

دانشگاه باید به کمک صنعت بیاید/ عقب ماندگی‌های صنعتی باید جبران شود

دانشگاه باید به کمک صنعت بیاید/ عقب ماندگی‌های صنعتی باید جبران شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: با وجود تمام ظرفیت‌هایی که استان کرمان دارد لذا عقب افتادگی‌های فراوانی دارد که باید با همت و تلاش نخبگان و ارتباط قوی‌تر بین صنعت و دانشگاه این باید این عقب‌افتادگی‌ها جبران شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان در سال ۹۸ ضمن گرامیداشت یاد سه شهید ۱۶ آذر ماه گفت: شهدا خون خود را در راه استقلال، آزادی، مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی نثار کردند؛ این خون که بر زمین ریخته شد در جریان جنبش دانشجویی بوده که موجب تحولاتی در عرصه جوان گرایی و مبارزات مردم ایران شد؛ لذا جنبش دانشجویی به عنوان یک جنبش پویا و مفید جای خود را در دانشگاه و جامعه پیدا کرده است.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بصیری با بیان اینکه دانشگاه های جامع نگر یک دانشگاه فرهنگی است، تصریح کرد: 19 آذر روز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی(ره) در سال 1363 است که مسائل فرهنگی در کشور ما اهمیت دارد؛ زیرا انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است و رکن اصلی و تاثیر گزار انقلاب فرهنگی دانشگاه ها هستند.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان حوزه و دانشگاه را دو بال فکور جامعه و نظام دانست و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری علم و دین باید پا به پای یکدیگر حرکت کنند.

,

وی با بیان اینکه ماه آذر ماه دانشگاهیان است، ابراز کرد: با توجه به اینکه در آذر ماه روز دانشجو، روز پژوهش، روز وحدت حوزه و دانشگاه است می توان از ماه آذر به عنوان ماه دانشگاهیان یاد کرد.

,

بصیری ادامه داد: اهمیت نهاد دانشگاه در بین نهادهای دیگر مشخص است در ارکان نظام باید به نهاد دانشگاه به عنوان یک نهاد مستقل نگاه کنند و جریان هیئت امنایی بودن دانشگاه ها هم به همین دلیل است.

,

وی نقش پژوهش در نهاد دانشگاه را یک نقش اصلی و محوری دانست و تاکید کرد: با توجه به رسالت هایی که دانشگاه در حوزه نخبگان دارد در حوزه پژوهش هم باید تقویت شود.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه دانشجو، نخبگان و رسالت دانشگاه در کنار هم قرار دارند، گفت: دانشگاه مأمور تربیت انسان کامل است، انسان الهی، این رسالت را باید با تاکید بر معنویت واخلاق پیش ببرد.

,

بصیری سلامت رفتار و اخلاق تربیت‌کنندگان که هم شامل انسان‌ها و متون می‌شود را ضروری دانست و مطرح کرد: دانش چراغی است که اگر با تعهد همراه شود می تواند به نتیجه مطلوب برسد.

,

وی با تاکید برخود باوری و استقلال علمی دانشگاه عنوان کرد: از لوازم اصلی تحقیق خود باوری و استقلال است که خود به خود باعث استقلال در جامعه می‌شود هرچه استقلال دانشگاه حفظ شود و دخالت در آن کم تر شود دانشگاه را از تقلید دور می کند؛ لذا این استقلال به دانشگاه ها داده شده است.

,

بصیری با بیان این مطلب که اصل آزاد اندیشی موجب نظریه پردازی می‌شود، اظهار کرد: کوشش برای انطباق پژوهش با نیازهای آنی و آتی جامعه صورت گیرد و افرادی باید تربیت کنید که باری از دوش مردم بردارند و فرهنگ‌سازی لازم در زمینه اینکه شغل پشت میز نشستن نیست، انجام دهید و فارغ‌التحصیلان ما باید آستین خود را بالا بزنند و مشکلات صنعت را حل کنند.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه ما در تمامی عرصه ها دانشمندان فروانی داریم، افزود: دشمنان جمهوری اسلامی با تحریم اقتصادی ایران قصد فروپاشی این نطام را داشتند که همت و تلاش نخبگان و دانشمندان آنان را از اهدافشان دور کرد.

,

وی به ظرفیت های و سرمایه های خدادای استان کرمان و داشتن نیروهای متخصص اشاره کرد و تأکید کرد: با وجود تمام ظرفیت هایی که استان کرمان دارد؛ اما عقب افتادگی های فروانی دارد که باید با همت و تلاش نخبگان و ارتباط قوی تر بین صنعت و دانشگاه عقب افتادگی ها باید جبران شود.

,

وی به انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: افرادی که امسال در مجلس ثبت نام کردند نسبت به سال های گذشته جمعیتی جوان تر و تحصیل کرده هستند؛ امید است تا با حضور دانشگاهیان و پشتوانه  فرهنگی مجلس خوبی تشکیل شود.

,

بصیری در پایان بیان کرد: برگزاری اینگونه مراسمات نشان‌دهنده دانشگاه اندیشه ورز، متعهد، متخصص، جامعه نگر، پویا مفید، هدفمند است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه