اخبار داغ

آمریکا خطاب به اتباعش: به عراق نروید

آمریکا خطاب به اتباعش: به عراق نروید
سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه‌ای به اتباع خود هشدار داده که با توجه به احتمال افزایش اعتراضات در عراق در روزهای آینده، از سفر به این کشور خودداری کرده و در صورتی هم که در عراق به سر می‌برند، از نزدیک شدن به تجمعات اعتراضی اجتناب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سفارت آمریکا در بغداد روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای به اتباع خود هشدار داده در صورتی که در عراق حضور دارند، از نزدیک شدن به تجمعات اعتراضی خودداری کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این بیانیه که مفاد آن کل عراق «به جز منطقه کردستان» را شامل می‌شود، آمده است: «بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود حجم تظاهرات از روز سه‌شنبه ۱۰ دسامبر (فردا) افزایش یابد. شهروندان ایالات متحده ممکن است با حضور سنگین نیروهای امنیتی روبرو شوند.»
,
 
,
این بیانیه همچنین با اشاره به اینکه دولت برای گرامیداشت سالگرد شکست داعش فردا را روز تعطیل اعلام کرده، به اتباع خود اطلاع داده که احتمال مسدود بودن مسیرهای تردد در عراق وجود دارد.
,
 
,
سفارت آمریکا سپس به اتباع خود توصیف کرده است: در چارچوب توصیه‌نامه‌های پیشین همچنان از سفر به عراق خودداری کنند، از محل تظاهرات و اعتراضات دوری کنند، از دستورات مقام‌های محلی پیروی کنند و رسانه‌های محلی را دنبال کنند تا در جریان آخرین تحولات قرار داشته باشند.
,
 
,
عراق از چند هفته پیش شاهد اعتراضات گسترده‌ای است که در برخی موارد به آشوب و درگیری هم منجر شده است. در پی این تظاهرات‌های ضددولتی، «عادل عبدالمهدی» از نخست‌وزیری کناره‌گیری کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه