اخبار داغ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی:

برف‌روبی ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی/ طرح زمستانی از ۲۰ آذر آغاز می‌شود

برف‌روبی ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی/ طرح زمستانی از ۲۰ آذر آغاز می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: پیش از آغاز فصل زمستان و با بارش برف پاییزی در سطح استان، بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی برف‌روبی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، ارسلان شکری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح زمستانی راهداری، فردا در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود ولی اکیپ‌های راهداری از اوایل پاییز در مسیرهای مختلف شمال و جنوب استان مستقر شدند و به راهداری و برف‌روبی پرداختند به طوری که تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی در سطح استان برفروبی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: علاوه بر برف‌روبی، نگهداری از جاده‌ها نیز در طول فصل زمستان بر عهده اکیپ‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و در این راستا مقدار مورد نیاز ماسه و نمک در بیش از ۳ هزار کیلومتر مسیر اصلی و هزاران کیلومتر مسیر فرعی و روستایی انباشته شده‌است.

,

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، با اشاره به کمبود تجهیزات راهداری در استان، بیان کرد: برای راهداری زمستانی حدود ۴۲۰ دستگاه ماشین‌آلات در استان وجود دارد که بیش از ۳۰۰ دستگاه فعال بوده و مابقی نیازمند تعمیر و تجهیز است.

,

وی، ادامه داد: ۶۸ اکیپ برای فصل زمستان ساماندهی شده که با ۹۰۰ نیرو در سطح استان در ۱۸ گردنه راه‌های اصلی و ۷۱ گردنه راه‌های روستایی و فرعی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

,

شکری، از شن‌ریزی موضعی تسطیح و رگلاژ چهارهزار کیلومتر راه روستایی خاکی و شوسه در آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: علاوه بر آن ۳۷ نقطه فاقد دید و پرخطر در استان خاک‌برداری، خاک‌ریزی و ایمن شده‌است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه