اخبار داغ

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد؛

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی

تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: برخورد قانونی همراه با سرعت و دقت با متخلفان و مجرمین احتمالی انتخابات، در دستورکار دادستان‌های سراسر مازندران خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری، دوشنبه شب در همایش مشترک هیات های اجرایی و بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مراکز شهرستان‌های استان، با اشاره اهمیت والای انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: انتخابات متعددی در سال های پس از انقلاب در کشور برگزار شده که تاثیرات موثری نیز در سرنوشت کشور داشته است.

وی با اشاره به رویکردهای مهم برگزاری انتخابات، حضور حداکثری مردم، حفظ سلامت انتخابات، قانونمند بودن و ضابطه‌مند بودن انتخابات و حفظ امنیت انتخابات را از جمله این رویکردها برشمرد و افزود: دستگاه قضایی در کنار دیگر مراجع ذیربط به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل خواهد کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان، اهتمام لازم را نسبت به کاهش آسیب‌ها، جرائم و تخلفات احتمالی برگزاری انتخابات خواهد داشت که در این راستا جلسات متعددی نیز در دادگستری استان مازندران برگزار شده است.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مازندران، با اشاره به عناوین جرائم و تخلفات انتخاباتی افزود: خرید و فروش رای در قالب توزیع اقلام و کمک های نقدی و غیرنقدی به اشخاص و افراد، تهدید و تطمیع در امر انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی یا شناسنامه فرد دیگر، رای دادن بیش از یک بار و توصیه به نوشتن نام افراد، ازجمله مصادیق این جرائم محسوب می شود.

اکبری  همچنین اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن آرا و تقلب در شمارش آرا، تقلب در اوراق تعرفه، جابجایی یا معدوم نمودن اوراق انتخاباتی بدون مجوز و ایجاد رعب و وحشت در هنگام برگزاری انتخابات را از جمله دیگر این موارد برشمرد و افزود: طبق قانون، دستگاه قضایی مکلف است به پرونده های مرتبط با تخلفات و جرائم انتخاباتی به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی کند و بر این اساس در حوزه های قضایی استان شعب ویژه و خاص معین شده که فهرست این شعب به حوزه های اخذ رأی و فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد شد.     

رئیس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: دادستان‌های سراسر استان اهتمام لازم را برای برخورد با جرائم انتخاباتی همراه با سرعت و قاطعیت داشته باشند و هر فردی جرم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

یا تخلفی در این خصوص مرتکب شد باید طبق قانون به موارد رسیدگی شود تا دیگران اندیشه ارتکاب مجدد تخلفات و جرائم را نداشته باشند.

اکبری خاطرنشان کرد: انتخاباتی بدون جرم و تخلف را شاهد باشیم و هیچ پرونده ای به شعب ویژه ارسال نشود و در این راستا دستگاه قضایی استان از ابتدا تا انتهای برگزاری انتخابات درکنار مسئولین برگزاری خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران نیز در این همایش با اشاره به ارزش بالای انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور پرشور مردم در انتخابات را حائز اهمیت دانست وگفت: مسئولیت ذیربط باید بیشترین تلاش و اهتمام را در برگزاری مطلوب و عادلانه انتخابات داشته باشند.

سید یونس حسینی عالمی اجرای صحیح انتخابات را پراهمیت دانست و گفت: نتیجه انتخابات در سرنوشت جامعه تاثیرگذار است و کمتری بی دقتی، خطا و اظهار نظر خلاف رای مردم خیانت به سرنوشت کشور خواهد بود.

وی اظهار کرد: دادستان های سراسر استان مازندران وظیفه دارند در اجرای عادلانه انتخابات حضور پیگیر و مستمر داشته باشند و کوچکترین بی دقتی در به سرانجام رساندن رای مردم، خیانت محسوب می شود.

حسینی عالمی خاطرنشان کرد: دادستان های سراسر استان درکنار مسئولین ذیربط حضور خواهند داشت تا انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه