اخبار داغ

نظارتی‌ها به میدان آمدند؛

تخلف میلیاردی یک کشتارگاه در کرمانشاه

تخلف میلیاردی یک کشتارگاه در کرمانشاه
کشف گرانفروشی و تخلف میلیاردی توسط دستگاه‌های نظارتی این بار در یکی از کشتارگاه‌های استان کرمانشاه صورت گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، گرانفروشی این روزها در صدر تخلفات اصناف است که هر روز به یک بهانه حتی اگر کاملا بی‌ربط باشد قیمت اجناس و کالاهای صنف خود را افزایش می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

اما دلایلی همچون نوسانات ارزی، نبود نظارت دقیق بر بازار از سوی برخی نهاد‌های نظارتی در کشور، فعالیت دلال‌ها در بازار و عدم کنترل آن‌ها از طرف مسئولان در بروز این مسئله نقش اساسی دارند.

,

 البته برخی از دستگاه‌های نظارتی -که تنها عامل برخورد با گرانفروشی هم نیستند- با فعالیت‌ها و اقدامات خوبی به میدان آمده‌اند و نسبت به کنترل قیمت اجناس نظارت‌های متعددی داشته و نتیجه این نظارت‌ها نیز تخلف‌های بزرگی است که کشف می‌شود.

,

نمونه اخیر این کشف‌ها به تخلف میلیاردی سازمان آرامستانها اشاره کرد که با افشای آن توسط پایگاه اطلاع‌رسانی مرصاد واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

,

یکی از جدیدترین تخلفات کشف شده مربوط به یکی از کشتارگاه‌های کرمانشاه است که بر اساس گزارش سازمان صمت این تخلف کشف و پرونده آن به تعزیرات ارجاع شده است.

,

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد از تخلف گرانفروشی در یکی از کشتارگاه‌های استان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش سازمان صمت پرونده تخلفی از سوی یکی از مسئولان کشتارگاه که در ارائه خدمات به مردم گران فروشی داشته تشکیل شده است.

,

وی با بیان اینکه فرد مذکور مرتکب 4 میلیارد ریال تخلف شده است، افزود: پرونده در حال رسیدگی است و در این راستا فرد مذکور احضار و نسبت به ارائه مدارکی اقدام کرده است.

,

اما یک سوال پیش می‌آید که متولی نظارت برکشتارگاه‌ها کیست و چطور اجازه شکل‌گیری این تخلفات به این مجموعه داده شده است.

,

مهدی ظفری‌پور، رییس اداره نظارت بر بهداشت و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مرصاد گفت: در استان در حال حاضر 5 کشتارگاه طیور فعال است سه مورد در کرمانشاه، یک مورد در روانسر و یک مورد در اسلام آبادغرب است؛ همچنین چهار کشتارگاه غیرفعال در کنگاور، سنقر، صحنه و کرمانشاه داریم.

,

وی با بیان اینکه 9 کشتارگاه صنعتی دام و سه کشتارگاه سنتی نیز در استان وجود دارد، افزود: اداره‌کل دامپزشکی تنها متولی نظارت بر موارد بهداشتی کشتارگاه‌هاست و سازمان‌های نظارتی متولی مقابله با گرانفروشی است.

,

انتظار می‌رود در شرایط فعلی برخوردهای محکمی با موارد این چنینی صورت گیرد تا متخلفین به خود اجازه ندهند اینگونه مردم را در تنگنا قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه