اخبار داغ

در جلسه شورای اداری کرمانشاه با حضور رئیس مجلس مطرح شد؛

استفاده از عمده سامانه‌های آبی برای توسعه گردشگری/ با تخریب نهادها آرا افزایش نمی‌یابد

استفاده از عمده سامانه‌های آبی برای توسعه گردشگری/ با تخریب نهادها آرا افزایش نمی‌یابد
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه گفت: گاهی مشاهده می شود که نهاد یا ارگانی را تخریب می کنند که آراء را بالا ببرند اما با این کار آرا افزایش نمی یابد بلکه اگر کسی هنری دارد باید هنرش را برای این منظور بکار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  علی لاریجانی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه سنگر محکمی برای دفاع از هویت ایران است و در دفاع از ایران در مقابل متجاوزان کارنامه درخشانی دارد، نیروی های مسلح و مردم در این راستا نقش موثری دارند لذا باید مورد توجه خاص قرار بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: افزایش سرمایه اجتماعی دغدغه درستی است که مربوط به شیطنت های دیگران است البته برخی رفتارهای داخلی نیز در آن موثر است که بجای هم افزایی سایش ایجاد می کند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسئولیت هایی را که اکنون متصدی انجام آن هستیم به پشتوانه ملت است لذا حکمرانی باید متناسب با فرهیختگی ملت باشد و رفتار و اخلاق سیاسی از متانت خاصی برخوردار باشد.

,

لاریجانی خاطر نشان کرد: راست گفتاری و صدق در عمل برای رفع مشکلات مردم و همچنین داشتن وفاق ملی به این منظور از نکات قابل توجهی است که می تواند در جذب مشارکت ملی موثر باشد.

,

وی ادامه داد: عمران و آبادانی کشور در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی منوط به ارتباطات صمیمانه است که این کار بسیار راهگشا خواهد بود.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات گفت: گاهی مشاهده می شود که نهاد یا ارگانی را تخریب می کنند که آراء را بالا ببرند اما با این کار آرا افزایش نمی یابد بلکه اگر کسی هنری دارد باید هنرش را برای این منظور بکار بگیرد.

,

تشکیل ستاد رفع موانع تولید بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع می کند

, تشکیل ستاد رفع موانع تولید بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع می کند,

لاریجانی ادامه داد: تشکیل ستاد رفع موانع تولید بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع می کند و این کار از یکی از اقدامات شایسته مجلس دهم بوده است.

,

وی تصریح کرد: مجلس دهم برای حل و فصل مشکلات تولید کنندگان، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین آبیاری ها و روستاها کارهای بزرگی انجام داده است تا مهاجرت معکوس در روستاها شکل بگیرد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر سال در پروژه آبیاری تحت فشار از صندوق توسعه ملی مقادیر خوبی را به این امر اختصاص می دهیم امسال هم کارهای بزرگی در این راستا صورت گرفته است.

,

لاریجانی با اشاره به سخن یکی از نمایندگان که بیان کرد مسیر توسعه استان پیدا شده است، گفت: این امر می تواند سند روشنی باشد و بسیار خوشحال کننده است و استفاده از مزیت استان در صادرات به کشور عراق جهش خوبی برای توسعه استان خواهد بود.

,

صنایع تبدیلی را کرمانشاه جدی بگیرید

, صنایع تبدیلی را کرمانشاه جدی بگیرید,

وی با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی را باید در کرمانشاه جدی بگیرید، گفت: این امر نیروبر و ارزش افزودع بالایی دارد و باید تقویت شود استاندار نیز کمیته ای برای خلق ثروت تشکیل در این راستا تشکیل دهد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مزیت های استان کرمانشاه را در زمینه گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: معافیت هایی در زمینه گردشگری داریم و اگر مشوق های دیگر مد نظر دارید ارائه دهید تا در خصوص آنها تصمیمات لازم گرفته شود.

,

لاریجانی خاطر نشان کرد: در خصوص بیمه محصولات کشاورزی قانون داریم و در این راستا هیچ مشکلی نداریم و هر جا لازم باشد بیمه ورود پیدا می کند اما برخی از کشاورزان نسبت به بیمه محصولات اقدام نمی کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: در مورد امهال وام‌های مناطق زلزله زده نیز گفت: این موضوع را با ریاست سازمان برنامه بودجه به بحث می‌گذاریم و مجلس در این زمینه آماده کمک به مردم است.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص سامانه سردسیری گفت: این دغدغه بجایی است چرا که سامانه سردسیری می‌تواند به کاهش آمار بیکاری این استان کمک کند و وضع بیکاری آنها را سامان دهد لذا باید با دید مثبت به اینگونه طرح‌ها نگاه کنیم و امیداوریم وزارت نیرو در این خصوص نهایت تلاش خود را بکار بگیرد.

,

لاریجانی گفت: در مورد تقویت زیر ساخت‌ بازارچه های مرزی پیشنهادات را به مجلس ارائه دهید تا در قانون بودجه دیده شود و رقمی برای آنها در نظر گرفته شود.

,

وی بحث حاشیه نشینی شهر کرمانشاه را از مواد مهم دانست و بیان داشت: یک نسخه واحد برای این منظور برای کل استانها نمی شود پیچید در مجلس قانونی تصویب کرده ایم که این مناطق حالت دورافتادگی پیدا نکنند و برخی خدمات از قبیل آب، برق، گاز و سایر امکانات زیر ساختی در اختیار آنها قرار بگیرد و سخت پیگیر این موضوع باشیم.

,

امکان استفاده از دارایی‌های دولت در استانها فراهم شود

, امکان استفاده از دارایی‌های دولت در استانها فراهم شود,

هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دکتر لاریجانی در زمان زلزله توجه و نگاه ویژه ای به استان کرمانشاه داشتند.

,

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سهم آب استان از حوزه کرخه کمتر از میزان مورد نیاز است، افزود: انتظار می رود در تهیه سند آب استان این مورد دیده شود.

,

وی بیان داشت: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی تخصیص اعتبار برای زیرساخت های آسیب دیده در مرزها را در نظر داشته باشد.

,

مدیر ارشد استان با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۰۴ میلیون دلار صادرات را از این استان داشته ایم، تصریح کرد: ۶ مرز استان برای زیرساخت‌ها اعتبار نیاز دارد و منابع استانی توان تامین آن را ندارد.

,

بازوند ادامه داد: در بودجه ۹۸ مجلس در تامین درآمدها، استان کرمانشاه را مانند سال ۹۷ ببیند.

,

وی خواستار فراهم شدن امکان استفاده از دارایی های دولت در استانها شد و گفت: با این دارایی ها می توانیم راه آهن استان کرمانشاه را تکمیل کنیم.

,

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه نزدیک به ۴۰۰هزار نفر حاشیه نشین سکونت دارند که نیاز به تامین اعتبار دارند نمیتوان برای آسیبهای اجتماعی نسخه واحد پیچیده شود.

,

استفاده از عمده سامانه‌های آبی برای توسعه گردشگری

, استفاده از عمده سامانه‌های آبی برای توسعه گردشگری,

  رضا اردکانیان امروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین ترین مباحث مسئله حوزه آبخیز مناطق مرزی کشور است که بخش قابل توجهی از این منابع آبی مهار شده و تحت عنوان سامانه گرمسیری به استان کرمانشاه اختصاص داده شده که این اقدام بزرگی از کارهای افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است.

,  ,

وی با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی حجم وسیعی از منابع به این طرح اختصاص داده شده است، افزود: امیدواریم اثر و برکات این طرح در زندگی مردم مشاهده شود.

,

وزیر نیرو با اعلام اینکه برنامه منابع و مصارف استان کرمانشاه بر اساس آخرین اطلاعات مورد بازنگری قرار گرفته، گفت: دولت در اسفند ۹۶ مصوبه ای تحت عنوان تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در سطح ملی تصویب کرده که دو تن از معاونین رئیس‌جمهور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان برنامه ریزی و چهار تن از وزرای وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت معدن اعضای کارگروه آن هستند.

,

اردکانیان عنوان کرد: کمیته های استانی این کارگروه ملی تحت راهبری استاندار با مشارکت دستگاه های اجرایی تشکیل شده و در این راستا ۷ استان به بازنگری منابع و مصارف خود خواهند پرداخت.

,

وی گفت: با هماهنگی استان ها برنامه نهایی در کمیته تخصصی تدوین و با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه ابلاغ خواهد شد.

,

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اجرای طرح سامانه سردسیری در مراحل پایانی قرار دارد که امیدواریم در آینده نزدیک ابلاغ شود.

,

اردکانیان افزود: همچنین با محوریت آب منطقه‌ای کارگروهی به منظور بازنگری منابع تخصیصی و ظرفیتهای اراضی جا مانده از سامانه گرمسیری تشکیل شده که امیدواریم حداکثر مشارکت برای این مهم انجام شود.

,

وی تصریح کرد: در برنامه داریم از عمده سامانه‌های آبی و دریاچه سدها در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم.

,

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی طرح گرمسیری

, پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی طرح گرمسیری,

وی با بیان اینکه سد داریان کرمانشاه طرح نهایی اش تا پایان سال برای گردشگری آماده میشود، تصریح کرد:برای طرح آبرسانی به کرمانشاه ۱۶۰میلیارد تومان هزینه شده و سرعت خوبی دارد.

,

وزیر نیرو گفت:طرح گرمسیری بالای نود درصد پیشرفت داشته و ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق توافق شده برای آن اخذ شود.

,

وی عنوان کرد: در پروژه قره سو برای ساماندهی شش کیلومتر از محدوده شهری اختصاص یافته و برای ساماندهی ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که اعتبارات امسال پاسخگو نبوده و دولت از محل لایحه بودجه مبلغی را برای ساماندهی در نظر گرفته است.

,

وزیر نیرو تصریح کرد: نظامنامه ای با مشارکت وزارت میراث فرهنگی تدوین شده تا از غالب سامانه های آبی و دریاچه استفاده کنیم و بخش خصوصی برای ایجاد فرصت‌های شغلی وارد سرمایه‌گذاری شود که در این راستا سه طرح در آذر بایجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.

,

هزینه ۱۶۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به کرمانشاه

, هزینه ۱۶۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به کرمانشاه,

 وی در خصوص تصفیه خانه شهر کرمانشاه حدود 30 کیلومتر انجام شده و تمام فعالیت‌های سازه ای تصفیه‌خانه صورت گرفته، این پروژه در حال واگذاری به پیمانکار است و امیدواریم منابع مالی آن به زودی تامین شود.

,

اردکانیان گفت: همچنین برای آبرسانی به کرمانشاه ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده، سرعت پروژه بالا است امیدواریم از نظر تامین منابع مالی مشکلی ایجاد نشود.

,

وی افزود: مصارف سد بیستون صنعتی است در صورت ورود سرمایه‌گذار برای تامین هزینه ساخت موافق هستیم و به محض نهایی شدن آن، برنامه منابع و مصارف در دستور کار قرار خواهد گرفت.

,

وزیر نیرو بیان کرد: شبکه‌های پایین‌دستی سدها توسط وزارت جهاد کشاورزی آماده شده تمامی ایستگاه‌های پمپاژ برای ۱۸ هزار هکتار را اندازی شده است و برای سایر دشت ها نیز ۶۰ میلیارد تومان منابع نیاز است..

,

اردکانیان گفت: هموار بحث تامین منابع مالی طرح های گرمسیری مطرح بوده است که با تسهیلات دولت و برنامه بودجه ۷۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم و امیدواریم در سال آینده نیز یک هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری این طرح‌ها اختصاص داده شود.

,

ساماندهی آبشوران کرمانشاه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

, ساماندهی آبشوران کرمانشاه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد,

وی خاطر نشان کرد: در خصوص پرداخت قبوض، قرائت کنتورها نیز درصدد پیدا کردن راهی برای کمک به مشترکین هستیم اما در موارد خاص با تائید فرمانداری شهرستان ها، صورت حساب‌ها اصلاح خواهد شد.

,

وزیر نیرو بیان کرد: ۴.۵ کیلومتر از پروژه آبشوران کرمانشاه از جنوب به شمال در شش نقطه در دستور کار است و البته تنگناهای مالی اثرگذار خواهد بود.

,

اردکانیان خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی آبشوران در سال جاری و سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

,

وی درباره به کارگیری نیروهای بومی، بیان کرد: پروژه‌های بزرگی در این منطقه اجرا شده سطح توقعات مردم به ویژه جوانان نیز بالا و به جا است.

,

وزیر نیرو تصریح کرد: در پروژه سد داریان ۳۰۷ نفر نیروی بومی و ۳۳ نفر غیر بومی به کارگیری شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه