اخبار داغ

همتی: ثبات را به بازار ارز باز می‌گردانیم

همتی: ثبات را به بازار ارز باز می‌گردانیم
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ثبات را به بازار ارز برخواهیم گرداند و بعد از آن برای ایجاد ثبات در دیگر بازارها تلاش خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر همتی ظهر امروز در همایش شبکه بانکی در مشهدمقدس اظهار داشت: دشمن با فشار حداکثری به دنبال لطمه زدن به مردم و اقتصاد کشور است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در تلاش هستند که به ارزش پول ملی ضربه بزنند اما جلوی سیل ویران‌گر دشمن را گرفته‌ایم.

,

همتی با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی امروز بی‌سابقه است اما اطمینان داریم که ملت ایران پیروز این عرصه خواهد بود بیان کرد: ثبات را به بازار ارز برخواهیم گرداند و بعد از آن برای ایجاد ثبات در دیگر بازارها تلاش خواهیم کرد.

,

همتی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش زیادی در مسیر ضربه زدن به اقتصاد کشور دارند و در مقابل تلاش کرده‌ایم تا تاثیر تحریم‌ها و فشارهای دشمنان را به حداقل برسانیم.

,

وی با اشاره به برخی نوسانات ارز در هفته‌های اخیر تاکید کرد:  مشکلاتی که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به خاطر مسائل سیاسی و جو روانی که ایجاد شد بوده ‌و ان‌شاءالله به زودی رفع می‌شود.

,

وی تصریح کرد: خوشبختانه  بانک مرکزی توانایی و برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه دارد و می‌تواند تعادل را در بازار ایجاد کند و توان عرضه و تقاضا را نیز دارد و امیدواریم از این طریق به زودی شاهد ثبات در بازار ارز باشیم.

,

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اهمیت حمایت از شبکه‌های دانش بنیان تصریح کرد: با توجه به اینکه بالغ بر 10 هزار شرکت دانش بنیان و استارت آپ در کشور وجود دارند و در عین حال روند تولید محصولات در این شرکت‌ها سرعت گرفته است، این امر نشان می‌دهد در صورتی که حمایت‌هایمان را از این شرکت‌ها افزایش دهیم، به نتایج ارزشمندی دست می‌یابیم.

,

همتی افزود: خوشبختانه در هشت ماه سال 98، میزان تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش بنیان تعلق گرفته، در حدود 52 درصد رشد کرده و از ابتدای سال تاکنون نیز نزدیک به 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه