اخبار داغ

ذخیره‌سازی پرتقال شب عید کشور به مازندران محول شد

آغاز خرید تضمینی پرتقال در مازندران/30 هزار تن مرکبات از باغداران خریداری می‌شود

آغاز خرید تضمینی پرتقال در مازندران/30 هزار تن مرکبات از باغداران خریداری می‌شود
به گفته مسئولان استانی، طی سال‌جاری و از سوی کمیته راهبردی میوه و ذخیره‌سازی ستاد تنظیم بازار کشور، تامین و ذخیره سازی پرتقال تامسون کشور به میزان 30 هزار تن به استان مازندران محول شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از آغاز خرید تضمینی پرتقال طرح ذخیره سازی شب عید در مازندران خبر داد.

وی افزود: خرید تضمینی میوه شب عید یکی از سیاست‌های دولت بوده که در چند سال اخیر از سوی وزارت بازرگانی وقت و سپس وزارت جهاد اجرا شده است.

رئیس سازمان صمت مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در ستاد تنظیم بازار کشور مقرر گردید این طرح توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال برگزار گردد.

این مسئول ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، تامین و ذخیره سازی پرتقال تامسون کشور از سوی کمیته راهبردی میوه و ذخیره سازی ستاد تنظیم بازار کشور به استان مازندران محول شده است.

قوانلو با اعلام اعلام اینکه بلافاصله پس از ابلاغ این موضوع چندین جلسه با فعالان حوزه مرکبات استان برگزار شد، اعلام کرد: اتحادیه باغداران مسئول اجرای این طرح در مازندران شده است؛ البته به این اتحادیه اعلام کردیم از کلیه ظرفیت‌های استانی از جمله تعاون، روستایی، سورتینگ داران، سردخانه داران و ... باید استفاده کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطر نشان ساخت: تاکید ما به اتحادیه باغداران استان به عنوان متولی اجرای این طرح این بوده که محصول پرتقال را مستقیماً از باغداران تهیه کرده و از افراد دلال در این حوزه به هیچ عنوان خرید نداشته باشند.

محمدرضا شعبانی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرکبات مازندران در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های استان، اظهار کرد: بستن قرارداد با باغداران مازندران برای خرید تضمینی مرکبات از ۱۷ آذر اغاز شده و تا پایان آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح باغداران مازندران می‌توانند با شماره تلفن ۰۱۱۳۳۲۱۷۹۶۵ تا ۸ اتحادیه باغداران استان تماس بگیرند و اعلام آمادگی کنند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران اضافه کرد: باغداران توانمندی که  امکانات انبار و ذخیره‌سازی برای آنان مهیا و دارای ۳۰ تا ۳۵ تن محصول باشند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

شعبانی با اعلام اینکه در این طرح ۳۰ هزار تن مرکبات از باغداران مازندرانی خریداری می‌شود، تصریح کرد: از نیمه دوم بهمن ماه سال جاری محصول مرکبات استان برای تنظیم بازار پایانی سال به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح حمایت از تولیدکنندگان و باغداران مازندران است که باتوجه به زمان اوج برداشت با کاهش قیمت محصول مواجه نشوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه