اخبار داغ

چرا هوا آلوده می‌شود؟

چرا هوا آلوده می‌شود؟
آلودگی هوا زمانی رخ می‌دهد که گاز‌های مضر، گردو غبار و دود وارد جو شده و می‌توانند باعث تغییرات فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از مسائل مورد بحث و بسیار مهم در جهان مخصوصا در رسانه‌ها به عنوان آلودگی هوا شناخته شده است و در شهر‌های بزرگی مانند تهران باعث ناراحتی های بسیاری از افراد شده است. آلودگی هوا زمانی رخ می‌دهد که گاز‌های مضر، گردو غبار و دود وارد جو شده و می‌توانند باعث تغییرات فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی شوند و جان گیاهان، حیوانات و انسان‌های زیادی را به خطر بیاندازد.


آلودگی هوا می‌تواند توسط آلاینده‌های اولیه مانند دی اکسید گوگرد تولید شده از کارخانه‌ها یا به علت آلاینده‌های ثانویه مانند سوزاندن سوخت‌های فسیلی باشد. از آنجایی که اثرات زیان‌بار آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین دلایلی است که ریه‌های انسان را تحت الشعاع قرار می‌دهد. جایگزین کردن وسایل حمل و نقل عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از نفود آلودگی هوا به ریه‌های انسان دارد.
آلودگی هوا منجر به بروز چه بیماری‌هایی می‌شود؟

حتما یادتان باشد که آلودگی هوا در کوتاه مدت می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های گوناگونی مانند آسم، آلرژی و افزایش عفونت در بدن افراد شود سرطان ریه و بروز بیماری مزمن برونشیت از عوامل طولانی مدت آلودگی هواست که با تغذیه سالم و مناسب مانند: مصرف میوه، سبزیجات، استفاده از ویتامین‌های D و C تاثیر زیادی در پیشگیری از ضربه به ریه‌های انسان خواهد داشت.

به عقیده بسیار‌ی از پزشکان و متخصصان نوشیدن ۸ الی ۱۰ لیوان آب، چای سبز، سینه مرغ، بوقلمون، ماهی به علت اسید چرب امگا ۳ در خود، و مصرف لبنیاتی مانند شیر و ماست کم چرب، میوه‌های حاوی اکسیدان مانند سیب قرمز، انگور به علت رنگ دانه‌های موجود در خود، مصرف سبزیجات و میوه جات تازه تاثیر زیادی در خارج کردن مواد سمی در روز‌های آلوده دارد. همچنین پیشنهاد ما به شما در آلودگی هوا پرهیز از نوشیدن نوشابه ها، غذا‌های پر چرب و جایگزین کردن آبمیوه‌های طبیعی و خانگی است. سیر، پیاز و تره فرنگی با وجود بوی آزار دهنده در خود به علت وجود مقدار زیادی گوگرد در تقویت دستگاه تنفس نقش حفاظتی دارند و مصرف آن‌ها در آلودگی هوا بسیار توصیه می‌شود. همچنین افراد باید مصرف نمک خود را به علت افزایش بروز ابتلا به آسم کمتر کنند و در زمان سرماخوردگی و آلودگی هوا کمتر از موادغذایی مانده استفاده کنند.


بسیاری از دمنوش‌ها هستند که با عمل سم زدایی خود باعث جلوگیری از نفوذ ویروس ها، باکتری‌ها و التهاب‌های عفونی به ریه‌های انسانی می‌شوند پس برای پیشگیری از سرماخوردگی و آلودگی هوا بهتر است مصرف نوشیدنی‌هایی مانند دمنوش آویشن، دارچین، گل گاو زبان، سنبل الطیب، انجیر، شربت خاک شیر، میخک گیاهان، پونه کوهی، آب زرشک و انار را در اولویت قرار دهید. در صورت بروز سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی بهتر است ریشه گیاه شیرین را استفاده کنید.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه