اخبار داغ

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان همدان:

حمایت شهرکهای صنعتی از خوشه های صنعتی/ اجرای سه طرح صنعتی در استان همدان

حمایت شهرکهای صنعتی از خوشه های صنعتی/ اجرای سه طرح صنعتی در استان همدان
بادامی با اشاره به اجرای سه طرح صنعتی در استان همدان گفت: مشکلی در جذب سرمایه خارجی نداریم البته تحریم اثر دارد اما تأثیر به اندازه ای نیست که مسیر را مسدود کند جرا که ما در حوزه نیروگاه خورشیدی سرمایه گذاری خارجی داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شهرک های صنعتی نقش مهمی در  ایجاد اشتغال، حمایت از تولید ملی  و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند. محمدرضا بادامی در بخش دوم گفتگو با خبرنگار عصر همدان به تشریح اهمیت شهرک های صنعتی در استان همدان پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

عصر همدان: در راستای رونق تولید که امسال توسط رهبر انقلاب نامگذاری شده چه کارهایی انجام شده؟

, عصر همدان: در راستای رونق تولید که امسال توسط رهبر انقلاب نامگذاری شده چه کارهایی انجام شده؟, عصر همدان: در راستای رونق تولید که امسال توسط رهبر انقلاب نامگذاری شده چه کارهایی انجام شده؟,

بادامی:  در راستای رونق تولید شهرک صنعتی لالجین را در مساحت ۶۰ هکتار خریدیم و الان در حال طراحی هستیم و تا اوایل سال آینده واگذار می کنیم و این بستر یعنی آمادگی برای رونق تولید. امسال در سال رونق تولید در بحث صنایع کوچک هم کارهای زیادی شده و برای خوشه‌های صنعتی کشمش ملایر یک پاپیون اختصاصی در نمایشگاه مسکو تهیه کردیم و حضور آنها باعث بستن قرارداد ها جدیدی شد و در کل منطقه شناخته شدند.۵۰ میلیون دلار سال گذشته صادرات کشمش داشتیم.

, بادامی:,

در بحث  مبل منبت ملایر و تویسرکان که نمایشگاه و فروشگاه های خوبی ایجاد شده در ناحیه صنعتی اشترمل که مرکز تخصصی مبلمان است و حرکت خوبی داشتیم و رونق تولید اتفاق افتاد. از خوشه های صنعتی هم در همین راستا حمایت می کنیم.

,

عصر همدان: لطفا برای شناخت مخاطب نسبت به خوشه های صنعتی منظورتان را از خوشه های صنعتی بفرمایید؟

, عصر همدان: لطفا برای شناخت مخاطب نسبت به خوشه های صنعتی منظورتان را از خوشه های صنعتی بفرمایید؟, عصر همدان: لطفا برای شناخت مخاطب نسبت به خوشه های صنعتی منظورتان را از خوشه های صنعتی بفرمایید؟,

بادامی:   به مجموعه ای از تولید کننده های کوچکی که در یک نقطه جغرافیایی خاصی با همدیگر یک محصول را تولید می کنند خوشه می گوییم بطور مثال در لتگاه ۱۰۰ واحد کوچک جوراب تولید می کنند و ما از آنها حمایت می‌کنیم .

, بادامی:,

عصر همدان: همکاری بانک ها در حوز تولید و ارایه تسهیلات چگونه است؟

, عصر همدان: همکاری بانک ها در حوز تولید و ارایه تسهیلات چگونه است؟, عصر همدان: همکاری بانک ها در حوز تولید و ارایه تسهیلات چگونه است؟,

بادامی:  ما از بانک ها در بخش واحد های صنعتی تسهیلات می گیریم. ۵۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۱۸ برای واحدهای صنعتی که ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند و واحدهایی که به تولید رسیدند و الان به سرمایه در گردش نیاز دارند یا بحث تجهیز و نوسازی مطرح است در نظر گرفته شده است.

, بادامی:,

۴ الی ۶ درصد از سود را دولت پرداخت می‌کند و ۱۲ درصد نرخ سود تسهیلات برای مناطق کمتر برخوردار و برای مناطقی که برخوردارهستند  درصد در نظر گرفته شده است. در همین راستا واحدهایی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند. بانک هم یک مجموعه اقتصادی است و سعی می کند جایی را وام بدهد که سوخت نمی‌شود و پولش برمی‌گردد و بانک‌ها در استان مشارکت خوبی دارند.

,

عصر همدان: در بخشی از فرمایشاتتان به تور های صنعتی اشاره کردید در این خصوص هم یک توضیحی بفرمایید؟

, عصر همدان: در بخشی از فرمایشاتتان به تور های صنعتی اشاره کردید در این خصوص هم یک توضیحی بفرمایید؟, عصر همدان: در بخشی از فرمایشاتتان به تور های صنعتی اشاره کردید در این خصوص هم یک توضیحی بفرمایید؟,

بادامی:  ما در شرکت شهرک های صنعتی تور صنعتی را برای واحدهای صنعتی داریم که با این تور صنعتی که تولید کننده ها به استان های دیگر می بریم تولید کننده ها از مشکلات و مسائل تولیدی ها و کارخانه های دیگر اطلاع کسب می کنند و نمونه کار آنها را می‌بیند و تجربیات کسب شده را به مجموعه خودشان منتقل می کنند.

, بادامی:,

عصر همدان: طرح هایی که در شهرک صنعتی دنبال می کردید و سرمایه گذار خارجی جذب شده بود به کجا رسید، کدام کشور ها سرمایه گذاری داشتند؟

, عصر همدان: طرح هایی که در شهرک صنعتی دنبال می کردید و سرمایه گذار خارجی جذب شده بود به کجا رسید، کدام کشور ها سرمایه گذاری داشتند؟, عصر همدان: طرح هایی که در شهرک صنعتی دنبال می کردید و سرمایه گذار خارجی جذب شده بود به کجا رسید، کدام کشور ها سرمایه گذاری داشتند؟,

بادامی:  ما در شهرک صنعتی سه طرح داشتیم که دو طرح در رزن و یک طرح در ملایر بود. در ملایر قرار بود بلوکهای سبک تولید کند و در رزن در قالب دو موضوع قطعات الکترونیک و دیگری تولید بخاری های کم مصرف بود. کره و چین در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بودند و طرف ایرانی از خدمات فنی و سرمایه این کشورها استفاده می کرد. در ملایر که کار با پیشرفت ۸۰ درصدی پیشرفته داشت کشور عراق در این بخش سرمایه گذاری کرده بود اما  در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی مشکلاتی داشتیم و سرمایه گذاری داخلی نتوانست سرمایه را تامین کند.

, بادامی: ,

عصر همدان: تحریم و جذب سرمایه خارجی تا چه حد اثر گذار بوده؟

, عصر همدان: تحریم و جذب سرمایه خارجی تا چه حد اثر گذار بوده؟, عصر همدان: تحریم و جذب سرمایه خارجی تا چه حد اثر گذار بوده؟,

بادامی: مشکلی در جذب سرمایه خارجی نداریم البته تحریم اثر دارد اما تأثیر به اندازه ای نیست که مسیر را مسدود کند جرا که ما در حوزه نیروگاه خورشیدی سرمایه گذاری خارجی داریم.

, بادامی,

عصر همدان: وضعیت بنکداران به کجا رسید، چرا می خواهید این انتقال انجام شود؟

, عصر همدان: وضعیت بنکداران به کجا رسید، چرا می خواهید این انتقال انجام شود؟, عصر همدان: وضعیت بنکداران به کجا رسید، چرا می خواهید این انتقال انجام شود؟,

بادامی: در کشور یک قانون مصوب شد که در داخل شهرک صنعتی مجتمع های صنفی می توانند مستقر شوند و از این ظرفیت استفاده کردیم و شهرک بنکداران در اصل شهرک صنعتی بوعلی دو است. در یک بخشی مجتمع صنفی بنکداران است که حدود ۲۷ هکتار در دو فاز لوازم خانگی و مواد غذایی هستند که مستقر می شوند. به دلیل اینکه بنکداران مواد غذایی در گنبد علویان بود  و باعث مشکلات ترافیکی می شد و در یک منطقه میراث فرهنگی قرار داشت مصوب شد که در آنجا مستقر شوند و پیگیر هستیم تا سال آینده بنکداران را راه اندازی کنیم. زیرساخت ها آماده شده و شبکه آب و برق و خیابان اجرا شده است.

, بادامی:,

عصر همدان: در بحث  فناوری های برتر قبلا نماینده ها پیگیری هایی داشتند و به نتیجه رسید و کار را شروع کردید، در این خصوص هم یک توضیحاتی بفرمایید؟

, عصر همدان: در بحث  فناوری های برتر قبلا نماینده ها پیگیری هایی داشتند و به نتیجه رسید و کار را شروع کردید، در این خصوص هم یک توضیحاتی بفرمایید؟, عصر همدان: در بحث  فناوری های برتر قبلا نماینده ها پیگیری هایی داشتند و به نتیجه رسید و کار را شروع کردید، در این خصوص هم یک توضیحاتی بفرمایید؟,

بادامی: در بحث منطقه ویژه مبتنی بر فناوری های برتر در کشور چهار منطقه تعریف شده که همدان در کنار سه شهر بزرگ تهران، مشهد و تبریز قرار گرفته است و این کار حاصل زحمات زیاد نمایندگان مردم و مدیران استان بود که با ۵۰ هکتار کار را شروع کردیم و در مرحله بعد ۴۰۰ هکتار و در مرحله بعد نیز با یک هزار هکتار ظرفیت کار دارد.

, بادامی:,

عصر همدان: خب دیگه سوالی نداریم و در پایان هم از زحمات شما و همکارانتان برای ترتیب دادن این گفتگو تشکر می کنم.

, عصر همدان: خب دیگه سوالی نداریم و در پایان هم از زحمات شما و همکارانتان برای ترتیب دادن این گفتگو تشکر می کنم., عصر همدان: خب دیگه سوالی نداریم و در پایان هم از زحمات شما و همکارانتان برای ترتیب دادن این گفتگو تشکر می کنم.,

بادامی: من هم از شما و مجموعه عصر همدان تشکر می کنم که پیگیر اخبار این حوزه هستید.

, بادامی:,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه