اخبار داغ

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده امسال اجرایی می‌شود/ 32 نقطه شهر مجهز به دوربین تردد شمار است

مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده امسال اجرایی می‌شود/ 32 نقطه شهر مجهز به دوربین تردد شمار است
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده امسال اجرایی می‌شود به‌طوری‌که در مرحله اول 4 دستگاه پل عابر پیاده مجهز به پله‌برقی می‌شود و در ادامه 22 دستگاه پل عابر پیاده نیز دارای آسانسور می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  علی نیک پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 26 آذرماه و روز حمل‌ونقل اظهار داشت: هم‌اکنون 52 دستگاه پل عابر پیاده در شهر قم داریم که از تعداد 4 دستگاه امسال به پله‌برقی مجهز می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو دستگاه نیز از این پله‌برقی‌ها به آسانسور مجهز می‌شوند و در ادامه در سال بعد 20 دستگاه آسانسور دار خواهد شد.

نیک افزود: علاوه بر این 13 دستگاه نیز سال آینده به‌صورت مجهز احداث خواهند شد و از همان زمان بهره‌برداری به‌صورت مکانیزه و آسانسور دار خواهند بود.

وی به رعایت اصول خط‌کشی در سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: از سال گذشته تمام خط‌کشی‌های شهر بر اساس الگو و طرح یکپارچه انجام می‌شود که علاوه بر این‌که طول عمر بالایی دارد در راهنمایی بهتر رانندگان نیز مؤثر است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم احداث پارک ترافیک برای آشنایی بهتر مردم بافرهنگ ترافیک را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امسال اولین مناقصه پارک ترافیک انجام‌شده تا بتوانیم دو پارک در این حوزه داشته باشیم و علاوه بر این درزمینهٔ تابلوها نیز الگوسازی‌های مناسبی صورت گرفته و این تابلوها نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: تجهیزات ترافیکی مدرنی نیز خریداری خواهد شد تا در کاهش ترافیک و راهنمایی رانندگان نقش خودمان را به‌خوبی عمل کنیم.

نیک یکی از لازمه‌های کاهش ترافیک را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ‌سازی مناسبی درزمینهٔ ترافیک انجام شود تا رعایت اصول ترافیک و بهره‌مندی از حمل‌ونقل عمومی به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در گام اول سازمان ترافیک با حضور در مدارس نسبت به آموزش دانش آموزان اقدام کرده و تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته است به‌طوری‌که کتابچه‌هایی درزمینهٔ‌ای ترافیک و رعایت آن چاپ‌شده و در اختیار دانش آموزان قرارگرفته که با استقبال آن‌ها روبرو شده است.

نیک بابیان این‌که تصادفات بالای موتورسیکلت در قم به یک معضل تبدیل‌شده، ابراز داشت: باید در این زمینه همه دستگاه‌ها وارد عمل شوند و با برنامه‌ریزی مناسب جلوی این حجم بالای تصادفات موتوری و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن گرفته شود.

وی با انتقاد از عدم استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: متأسفانه شهرهای ما ماشین محور شده و درزمینهٔ حمل‌ونقل عمومی باید گام‌های اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به هوشمند سازی شهر قم نیز اشاره کرد و بیان داشت: 32 نقطه شهر دوربین‌های تردد شمار داریم که در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی نقش اساسی دارد و به‌صورت دقیق در هرزمانی که بخواهیم میزان ورودی‌ها و خروجی‌ها را به ما گزارش می‌دهد.

وی در خصوص تعداد پارکینگ‌های سطح شهر نیز گفت: 5400 واحد پارکینگ در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) وجود دارد که در ایام و روزهای شلوغ جوابگو نیست و به‌طورکلی فضایی برای احداث پارکینگ وجود ندارد و باید به سمت ایجاد پارکینگ در ورودی‌های شهر برویم که مطالعاتی نیز در این زمینه انجام‌شده است.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه