اخبار داغ

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی قم:

نرخ کرایه تاکسی‌ها و سرویس‌های مدارس افزایش نداشته است / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود

نرخ کرایه تاکسی‌ها و سرویس‌های مدارس افزایش نداشته است / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود
مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی قم بابیان این‌که نرخ کرایه تاکسی‌ها و سرویس‌های مدارس افزایش نداشته است، گفت: با رانندگانی که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش دهند، برخورد می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  مرتضی عزتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قوانین جدید برای صدور پروانه تاکسی اظهار داشت: با مصوبه‌ای جدیدی که ابلاغ‌شده افرادی که دارای گواهینامه پایه سوم بوده و مدت دو سال از زمان صدور آن گذشته است می‌توانند نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

وی ادامه داد: البته موضوع تأهل و سن (زیر 50 سال) نیز همچنان در صدور مجوز نقش دارد اما با ابلاغ قانون جدید 70 نفر برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند.

عزتی ساماندهی وانت‌بارها را نیز یکی از اولویت‌های شهرداری برشمرد و گفت: در سطح استان 12 هزار وانت‌بار ساماندهی نشدند و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد تا این وانت‌بارها نیز ساماندهی شوند.

وی پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی را نیز از خواسته‌های شهروندان عنوان کرد و بیان داشت: اجرای طرح الکترونیک پرداخت نیز مورد استقبال قرارگرفته به همین علت زیرساخت‌های آن آماده‌شده و این کار با نرم‌افزار صورت خواهد گرفت.

عزتی ساماندهی شرکت‌های اینترنتی جابجایی مسافر مانند اسنپ و تپ سی را یادآور شد و ابراز داشت: با شرکت‌های اینترنتی جابجایی مسافر یک سال است که در حال مذاکره هستیم اما از ابتدای آبان ماه دستورالعمل وزیر کشور ابلاغ شد تا شرکت‌های اینترنتی زیر نظارت تاکسیرانی قرار بگیرند و با این ابلاغ با دو شرکت اسنپ و تپ سی قرارداد منعقد شد.

وی ادامه داد: تاکسی‌های هم خودمختار هستند تا در این زمینه وارد عمل شوند و در برنامه ما ورود تاکسی‌ها به این سامانه‌ها قرار دارد تا بتوانند خدمات آنلاین را نیز ارائه بدهند.

مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی قم افزود: هم‌اکنون 6 هزار راننده تاکسی به همراه 3 هزار کمک‌راننده روزانه 280 هزار مسافر را جابجا می‌کنند که این رقم در سال به 73 میلیون مسافر می‌رسد.

وی ادامه داد: این حجم بالا از تردد مسافر نشان‌دهنده بالا بودن خدمات این قشر زحمت‌کش است که باید حمایت‌های لازم نیز از آن‌ها صورت بگیرد.

عزتی به افزایش قیمت بنزین نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ افزایش قیمتی درزمینهٔ کرایه تاکسی و سرویس مدرسه نداشتیم و نظارت‌های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه